8.8 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

S’investiga si un malalt amb legionel·la es podria haver infectat en l’Hospital Clínic de València

L'Hospital Clínic de València ha hagut d'alertar pels alts nivells del bacteri legionel·la trobats en una de les aixetes de la Unitat de Cures Intensives (UCI), i en conseqüència ha declarat davant la Direcció General de Salut Pública. Així ho han traslladat fonts de la junta personal del centre, que la setmana passada van demanar en una reunió informació concreta sobre este fet per a determinar si els treballadors podrien haver estat amb risc d'exposició a la malaltia o no. Des de l'òrgan dels treballadors, van explicar ahir que després de declarar-se un cas de pneumònia per legionel·la en un pacient de l'hospital es va trobar una presència anormal del bacteri en una aixeta d'este servei. S'investiga ara el cas, ja que el malalt, un home d'avançada edat s'havia infectat per legionel·la, i degut a una recerca es va determinar que s'havien trobat medicions elevades del bacteri en una aixeta de l'UCI. Seguint el protocol, es va notificar la troballa a Salut Pública i es va procedir a l'hiperclorat de les instal·lacions d'aigua com a xoc tèrmic contra el bacteri.

 

 

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.