8.8 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

S’investiga si un malalt amb legionel·la es podria haver infectat en l’Hospital Clínic de València

L'Hospital Clínic de València ha hagut d'alertar pels alts nivells del bacteri legionel·la trobats en una de les aixetes de la Unitat de Cures Intensives (UCI), i en conseqüència ha declarat davant la Direcció General de Salut Pública. Així ho han traslladat fonts de la junta personal del centre, que la setmana passada van demanar en una reunió informació concreta sobre este fet per a determinar si els treballadors podrien haver estat amb risc d'exposició a la malaltia o no. Des de l'òrgan dels treballadors, van explicar ahir que després de declarar-se un cas de pneumònia per legionel·la en un pacient de l'hospital es va trobar una presència anormal del bacteri en una aixeta d'este servei. S'investiga ara el cas, ja que el malalt, un home d'avançada edat s'havia infectat per legionel·la, i degut a una recerca es va determinar que s'havien trobat medicions elevades del bacteri en una aixeta de l'UCI. Seguint el protocol, es va notificar la troballa a Salut Pública i es va procedir a l'hiperclorat de les instal·lacions d'aigua com a xoc tèrmic contra el bacteri.

 

 

Últimes notícies

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.