S’investiga si un malalt amb legionel·la es podria haver infectat en l’Hospital Clínic de València

L'Hospital Clínic de València ha hagut d'alertar pels alts nivells del bacteri legionel·la trobats en una de les aixetes de la Unitat de Cures Intensives (UCI), i en conseqüència ha declarat davant la Direcció General de Salut Pública. Així ho han traslladat fonts de la junta personal del centre, que la setmana passada van demanar en una reunió informació concreta sobre este fet per a determinar si els treballadors podrien haver estat amb risc d'exposició a la malaltia o no. Des de l'òrgan dels treballadors, van explicar ahir que després de declarar-se un cas de pneumònia per legionel·la en un pacient de l'hospital es va trobar una presència anormal del bacteri en una aixeta d'este servei. S'investiga ara el cas, ja que el malalt, un home d'avançada edat s'havia infectat per legionel·la, i degut a una recerca es va determinar que s'havien trobat medicions elevades del bacteri en una aixeta de l'UCI. Seguint el protocol, es va notificar la troballa a Salut Pública i es va procedir a l'hiperclorat de les instal·lacions d'aigua com a xoc tèrmic contra el bacteri.

 

 

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.