Sis persones detingudes per suplantar l’examen d’obtenció de la nacionalitat en València i Alacant

 

La Policia Nacional ha detingut a 25 persones en set províncies, 4 d’elles en la de València i 2 en la d’Alacant per falsedat documental, ja que suplantaven la identitat d’estrangers residents legals en Espanya per a superar l’examen de coneixements d’espanyol necessari per a obtindre la nacionalitat a canvi d’entre 1.000 i 3.000 euros.

 

Les detencions, en la seua majoria de ciutadans xinesos, pakistanesos i nigerians, es van efectuar els dies en què es van fer les proves a Madrid (13 arrestats), Barcelona (1), Lleida (2), Alacant (2), València (4), Màlaga (1) i Terol (2), segons informa este dimecres la Direcció General de la Policia Nacional.

 

L’Institut Cervantes fa cada mes un examen parlat i escrit per a l’obtenció del DELE (Diploma d’Español com a Llengua Estrangera) requisit per a obtindre la nacionalitat espanyola per part dels residents legals al nostre país.

 

Cobraven fins a 3.000 euros per examen

A causa de la dificultat per a obtindre el certificat si no es domina l’espanyol, els interessats contactaven amb altres estrangers de la seua mateixa nacionalitat i amb aparença física pareguda perquè suplantaren la seua identitat el dia que havien sigut convocats a l’examen. Els preus que cobraven els detinguts estaven entre 1.000 i 2.000 euros, arribant a pagar un resident 3.000 euros.

 

Per a trobar als possibles infractors, la Policia Nacional va dissenyar un dispositiu en cada centre d’examen de l’Institut Cervantes, de manera que es van personar agents en 139 seus de 40 províncies a més de les Ciutats Autònomes de Ceuta i Melilla.

 

Els agents van verificar la identitat de 3.484 persones, obtenint com a resultat la detenció de 18 persones per falsedat documental. Posteriorment, es va detindre a set persones que havien facilitat la seua documentació perquè es presentaren a l’examen per elles, permetent el frau. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un cotxe ha caigut a la via del TRAM a la Vila Joiosa i ha obligat a tallar la línia 1 sense ferits

Un cotxe ha caigut per un terraplé fins a la via del TRAM d'Alacant a la Vila Joiosa i ha forçat el tall de la línia 1 durant hores. No s'han registrat ferits i el servici s'ha restablit a la vesprada.

Cinc magistrats del TSJCV decidiran si s’investiga a Mazón per la DANA

El TSJCV ha avocat al ple de la Sala civil i Penal la decisió sobre l'exposició raonada elevada per la jutgessa de Catarroja contra Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024. Cinc magistrats deliberaran i fallaran després del tràmit d'al·legacions.

La FICR denúncia l’ona de desinformació contra Creu Roja durant la dana a València

L'Informe sobre Desastres Mundials va assenyalar faules i narratives deshumanitzants dirigits a Creu Roja Espanyola durant la dana de 2024, amb un pic de 82.000 mencions en X. L'organització va advertir que la desinformació va posar en risc l'assistència i va forçar suport psicològic extra als voluntaris.

El Consell investigarà la promoció de VPP que va adjudicar una vivenda a l’exdirector de l’ICV

La Conselleria de Vivenda obrirà una investigació sobre una promoció a la Torre per possibles irregularitats vinculades a l'exdirector de l'ICV. El Consell l'enllaça amb el cas dels Naus i anuncia controls reforçats.

Rioja demana al València aprofitar el renou pel canvi de tècnic en l’Alabés

L'extrem del València, que es mesura al seu exequipo a Mestalla, crida a 'aprofitar i pescar en el renou d'entrenadors' de l'Alabés i no celebraria un gol. Reafirma el paper de Mestalla i l'opció d'encadenar dos triomfs com a impuls competitiu.

L’Audiència de València ordena investigar si Emergències va ser notificada de l’oferiment d’agents durant la DANA

L'Audiència de València ha estimat el recurs d'Emilio Argüeso i ha ordenat rastrejar la comunicació amb la qual Medi Ambient va oferir agents a Emergències. La diligència busca aclarir si es va notificar personalment el 29 d'octubre de 2024 i en quin moment.

La ministra Rodríguez demana al Consell controles més exigents per a la vivenda protegida

Isabel Rodríguez ha reclamat a la Generalitat Valenciana reactivar controls i garanties en la vivenda protegida i ha proposat una auditoria després de les presumptes irregularitats a Alacant. També ha defés actualitzar normatives i aplicar mesures per a contindre les rendes.

La Policia desarticula una xarxa ucraïnesa que va usar a 55 dones per a estafar 4,7 milions en apostes en línia

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant i València una xarxa ucraïnesa que va captar a 55 dones per a obrir comptes i estafar 4,7 milions a plataformes d'apostes i jocs 'en línia'. Dotze persones han sigut detingudes i sis van ingressar a la presó.