Sis persones detingudes per suplantar l’examen d’obtenció de la nacionalitat en València i Alacant

 

La Policia Nacional ha detingut a 25 persones en set províncies, 4 d’elles en la de València i 2 en la d’Alacant per falsedat documental, ja que suplantaven la identitat d’estrangers residents legals en Espanya per a superar l’examen de coneixements d’espanyol necessari per a obtindre la nacionalitat a canvi d’entre 1.000 i 3.000 euros.

 

Les detencions, en la seua majoria de ciutadans xinesos, pakistanesos i nigerians, es van efectuar els dies en què es van fer les proves a Madrid (13 arrestats), Barcelona (1), Lleida (2), Alacant (2), València (4), Màlaga (1) i Terol (2), segons informa este dimecres la Direcció General de la Policia Nacional.

 

L’Institut Cervantes fa cada mes un examen parlat i escrit per a l’obtenció del DELE (Diploma d’Español com a Llengua Estrangera) requisit per a obtindre la nacionalitat espanyola per part dels residents legals al nostre país.

 

Cobraven fins a 3.000 euros per examen

A causa de la dificultat per a obtindre el certificat si no es domina l’espanyol, els interessats contactaven amb altres estrangers de la seua mateixa nacionalitat i amb aparença física pareguda perquè suplantaren la seua identitat el dia que havien sigut convocats a l’examen. Els preus que cobraven els detinguts estaven entre 1.000 i 2.000 euros, arribant a pagar un resident 3.000 euros.

 

Per a trobar als possibles infractors, la Policia Nacional va dissenyar un dispositiu en cada centre d’examen de l’Institut Cervantes, de manera que es van personar agents en 139 seus de 40 províncies a més de les Ciutats Autònomes de Ceuta i Melilla.

 

Els agents van verificar la identitat de 3.484 persones, obtenint com a resultat la detenció de 18 persones per falsedat documental. Posteriorment, es va detindre a set persones que havien facilitat la seua documentació perquè es presentaren a l’examen per elles, permetent el frau. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.