Sis persones detingudes per suplantar l’examen d’obtenció de la nacionalitat en València i Alacant

 

La Policia Nacional ha detingut a 25 persones en set províncies, 4 d’elles en la de València i 2 en la d’Alacant per falsedat documental, ja que suplantaven la identitat d’estrangers residents legals en Espanya per a superar l’examen de coneixements d’espanyol necessari per a obtindre la nacionalitat a canvi d’entre 1.000 i 3.000 euros.

 

Les detencions, en la seua majoria de ciutadans xinesos, pakistanesos i nigerians, es van efectuar els dies en què es van fer les proves a Madrid (13 arrestats), Barcelona (1), Lleida (2), Alacant (2), València (4), Màlaga (1) i Terol (2), segons informa este dimecres la Direcció General de la Policia Nacional.

 

L’Institut Cervantes fa cada mes un examen parlat i escrit per a l’obtenció del DELE (Diploma d’Español com a Llengua Estrangera) requisit per a obtindre la nacionalitat espanyola per part dels residents legals al nostre país.

 

Cobraven fins a 3.000 euros per examen

A causa de la dificultat per a obtindre el certificat si no es domina l’espanyol, els interessats contactaven amb altres estrangers de la seua mateixa nacionalitat i amb aparença física pareguda perquè suplantaren la seua identitat el dia que havien sigut convocats a l’examen. Els preus que cobraven els detinguts estaven entre 1.000 i 2.000 euros, arribant a pagar un resident 3.000 euros.

 

Per a trobar als possibles infractors, la Policia Nacional va dissenyar un dispositiu en cada centre d’examen de l’Institut Cervantes, de manera que es van personar agents en 139 seus de 40 províncies a més de les Ciutats Autònomes de Ceuta i Melilla.

 

Els agents van verificar la identitat de 3.484 persones, obtenint com a resultat la detenció de 18 persones per falsedat documental. Posteriorment, es va detindre a set persones que havien facilitat la seua documentació perquè es presentaren a l’examen per elles, permetent el frau. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.

Milers de persones clamen No a la guerra i exigixen frenar el conflicte a Orient Mitjà

Milers de persones es mobilitzen en més de 150 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà, en una crida pacífica i transversal.

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per vents de fins a 100 km/h

Aemet activa per a este diumenge l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per ratxes de fins a 100 km/h i manté avisos grocs a Castelló i València.