Sis persones detingudes per suplantar l’examen d’obtenció de la nacionalitat en València i Alacant

 

La Policia Nacional ha detingut a 25 persones en set províncies, 4 d’elles en la de València i 2 en la d’Alacant per falsedat documental, ja que suplantaven la identitat d’estrangers residents legals en Espanya per a superar l’examen de coneixements d’espanyol necessari per a obtindre la nacionalitat a canvi d’entre 1.000 i 3.000 euros.

 

Les detencions, en la seua majoria de ciutadans xinesos, pakistanesos i nigerians, es van efectuar els dies en què es van fer les proves a Madrid (13 arrestats), Barcelona (1), Lleida (2), Alacant (2), València (4), Màlaga (1) i Terol (2), segons informa este dimecres la Direcció General de la Policia Nacional.

 

L’Institut Cervantes fa cada mes un examen parlat i escrit per a l’obtenció del DELE (Diploma d’Español com a Llengua Estrangera) requisit per a obtindre la nacionalitat espanyola per part dels residents legals al nostre país.

 

Cobraven fins a 3.000 euros per examen

A causa de la dificultat per a obtindre el certificat si no es domina l’espanyol, els interessats contactaven amb altres estrangers de la seua mateixa nacionalitat i amb aparença física pareguda perquè suplantaren la seua identitat el dia que havien sigut convocats a l’examen. Els preus que cobraven els detinguts estaven entre 1.000 i 2.000 euros, arribant a pagar un resident 3.000 euros.

 

Per a trobar als possibles infractors, la Policia Nacional va dissenyar un dispositiu en cada centre d’examen de l’Institut Cervantes, de manera que es van personar agents en 139 seus de 40 províncies a més de les Ciutats Autònomes de Ceuta i Melilla.

 

Els agents van verificar la identitat de 3.484 persones, obtenint com a resultat la detenció de 18 persones per falsedat documental. Posteriorment, es va detindre a set persones que havien facilitat la seua documentació perquè es presentaren a l’examen per elles, permetent el frau. 

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.