Sis persones detingudes per suplantar l’examen d’obtenció de la nacionalitat en València i Alacant

 

La Policia Nacional ha detingut a 25 persones en set províncies, 4 d’elles en la de València i 2 en la d’Alacant per falsedat documental, ja que suplantaven la identitat d’estrangers residents legals en Espanya per a superar l’examen de coneixements d’espanyol necessari per a obtindre la nacionalitat a canvi d’entre 1.000 i 3.000 euros.

 

Les detencions, en la seua majoria de ciutadans xinesos, pakistanesos i nigerians, es van efectuar els dies en què es van fer les proves a Madrid (13 arrestats), Barcelona (1), Lleida (2), Alacant (2), València (4), Màlaga (1) i Terol (2), segons informa este dimecres la Direcció General de la Policia Nacional.

 

L’Institut Cervantes fa cada mes un examen parlat i escrit per a l’obtenció del DELE (Diploma d’Español com a Llengua Estrangera) requisit per a obtindre la nacionalitat espanyola per part dels residents legals al nostre país.

 

Cobraven fins a 3.000 euros per examen

A causa de la dificultat per a obtindre el certificat si no es domina l’espanyol, els interessats contactaven amb altres estrangers de la seua mateixa nacionalitat i amb aparença física pareguda perquè suplantaren la seua identitat el dia que havien sigut convocats a l’examen. Els preus que cobraven els detinguts estaven entre 1.000 i 2.000 euros, arribant a pagar un resident 3.000 euros.

 

Per a trobar als possibles infractors, la Policia Nacional va dissenyar un dispositiu en cada centre d’examen de l’Institut Cervantes, de manera que es van personar agents en 139 seus de 40 províncies a més de les Ciutats Autònomes de Ceuta i Melilla.

 

Els agents van verificar la identitat de 3.484 persones, obtenint com a resultat la detenció de 18 persones per falsedat documental. Posteriorment, es va detindre a set persones que havien facilitat la seua documentació perquè es presentaren a l’examen per elles, permetent el frau. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El primer triplet de Lamine Yamal decidix el 4-1 del Barcelona al Vila-real

Lamine Yamal va firmar el seu primer triplet i va liderar el 4-1 del Barcelona davant el Vila-real en la jornada 26. Lewandowski va tancar la golejada en l'afegit.

Educació remet a les taules de negociació el debat sobre les condicions del professorat

La Conselleria d'Educació ha reiterat que les condicions laborals del professorat s'abordaran en les taules sectorials. La posició arriba en una jornada amb manifestacions a València, Alacant i Castelló.

El Barça marxa 2-0 al descans davant el Vila-real amb un doblet de Lamine Yamal

Lamine Yamal marca en els minuts 28 i 37 i el Barcelona arriba a l'intermedi 2-0 enfront del Vila-real en el Spotify Camp Nou, jornada 26 de LaLiga.

Morant responsabilitza al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Morant ha responsabilitzat al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana i ha exigit la dimissió de l'alcalde d'Alacant. Ha denunciat canvis normatius que, al seu juí, afavorixen a càrrecs i bloquegen la baixada del lloguer al no aplicar la llei estatal.

Corberán veu el València-Osasuna com una oportunitat per a recuperar sensacions a Mestalla

El tècnic del València va subratllar la importància de tornar a Mestalla després de dos eixides i va analitzar el bon moment d'Osasuna, l'estat de la seua plantilla i les lesions.

Elx i Espanyol creuen les seues males ratxes a la recerca d’un punt d’inflexió

Els dos arriben amb els pitjors números de 2026 i veuen el dol en el Martínez Valero com una oportunitat per a reinicialitzar la seua temporada. Elx recupera peces i l'Espanyol necessita blindar-se arrere.

Eusebio Càceres vola al seu octau títol nacional de longitud en pista coberta a València

Eusebio Càceres es va proclamar campió d'Espanya baix sostre amb 8,19 m a València, el seu octau or, i va certificar el bitllet per als Mundials de Torun. Héctor Santos (8,03) i Jaime Guerra (8,01) van completar el podi en un concurs de gran nivell.

València vol oxigen davant un Osasuna que apunta a Europa

El València, 16é amb 26 punts, rep a un Osasuna en ratxa (33 punts i sis jornades sense perdre) en un dol que creua urgències i ambició europea.