El dur testimoniatge de Simone Biles sobre els abusos sexuals que va patir

 

La campiona olímpica Simone Biles va obligar este dimecres als Estats Units a qüestionar-se el sistema que va permetre a Larry Nassar usar la seua posició com a metge de l’equip nacional de gimnàstica per a abusar sexualment d’ella i de centenars de joves esportistes.

Amb la veu feta fallida, Biles va traure força per a demanar responsabilitats a la federació de gimnàstica (USA Gymnastics), al Comité Olímpic i Paralímpic Estatunidenc i a l’FBI per haver permés que Nassar continuara abusant de les gimnastes malgrat que ja hi havia denúncies en contra seua.

«Tire la culpa a Larry Nassar i també tire la culpa a tot el sistema que va permetre i va perpetrar eixe abús.

USA Gymnastics i el Comité Olímpic i Paralímpic Estatunidenc sabien que estava patint abusos per part del metge oficial de l’equip», va afirmar Biles davant el Comité Judicial del Senat.

La campiona olímpica també va acusar l’FBI d’haver «girat l’esquena» a les gimnastes en haver respost de manera inadequada i lenta a les primeres acusacions d’abús sexual contra Nassar, la qual cosa va permetre a l’exmetge continuar cometent abusos durant mesos.

Per a Biles, «un sistema sencer va permetre i va perpetrar» eixos abusos contra ella i centenars de joves, que per la seua edat ni tan sols sabien que Nassar estava abusant d’elles.

Biles: «No vull que cap altre individu patisca l’horror que jo i que altres centenars han suportat»
«No vull que cap altre jove esportista olímpic o cap altre individu patisca l’horror que jo i que altres centenars han suportat i continuen suportant fins hui», va manifestar la gimnasta, qui va esclafir a plorar davant desenes de legisladors que l’observaven en silenci.

 

Por per la pròpia vida

 

Una d’elles, McKayla Maroney, qui va començar a patir els abusos amb 13 anys, va narrar un incident que va patir en 2015 en una habitació d’hotel a Tòquio i en el qual va arribar a témer per la seua vida. «Aqueixa nit estava nua, completament sola, amb ell damunt abusant de mi durant hores. Li vaig dir a l’FBI que pensava que anava a morir aqueixa nit, perquè ell no m’anava a deixar anar. Però ho va fer», va narrar Maroney.

Llegint el seu testimoniatge des del seu telèfon, amb veu ferma i visiblement indignada, Maroney va dir que Nassar fins i tot la va agredir en els Jocs Olímpics de Londres de 2012 abans que guanyara una medalla d’or.

Els abusos de Nassar eren continus i van tindre conseqüències per a la carrera de gimnastes com Maggie Nichols, qui va ser la primera esportista en actiu a denunciar els abusos a la federació estatunidenca de gimnàstica i qui després no va tornar a ser seleccionada per a l’equip olímpic.

«Per a centenars de supervivents de Larry Nassar, esta audiència és la nostra última oportunitat d’aconseguir justícia», va dir Nichols. Aly Raisman, per part seua, va relatar l’impacte que els abusos han tingut en la vida de les esportistes.

Ella, va narrar, va passar d’entrenar al màxim nivell durant set hores al dia a haver d’asseure’s a la dutxa per a poder rentar-se els cabells perquè no tenia suficient energia per a estar dempeus.

 

La negligència de l’FBI

 

L’objectiu principal de l’audiència del Senat en la qual van comparéixer les esportistes és aclarir per què l’oficina de l’FBI a Indianapolis -on té la seu la Federació de Gimnàstica- va respondre de manera inadequada a les denúncies contra Nassar.

Un informe intern del Departament de Justícia va revelar al juliol greus errors dins del FBI que van fer que la investigació es quedara estancada durant mesos.

 

L’FBI ha acomiadat a un dels encarregats de la investigació

 

Hores abans de l’audiència, mitjos locals van informar que l’FBI havia acomiadat a l’agent Michael Langeman, un dels encarregats de supervisar la investigació sobre Nassar i qui va mentir al Departament de Justícia durant la investigació interna.

 

Larry Nassar

 

Larry Nassar, qui va abusar de més de 330 joves, compleix una condemna d’entre 40 i 175 anys sumada a una altra de 60 anys per pornografia infantil, una cadena perpètua de facto. Va rebre les seues condemnes entre desembre de 2017 i febrer de 2018, en uns judicis que van coincidir amb l’esclat del moviment #MeToo.

Últimes notícies

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.