El dur testimoniatge de Simone Biles sobre els abusos sexuals que va patir

 

La campiona olímpica Simone Biles va obligar este dimecres als Estats Units a qüestionar-se el sistema que va permetre a Larry Nassar usar la seua posició com a metge de l’equip nacional de gimnàstica per a abusar sexualment d’ella i de centenars de joves esportistes.

Amb la veu feta fallida, Biles va traure força per a demanar responsabilitats a la federació de gimnàstica (USA Gymnastics), al Comité Olímpic i Paralímpic Estatunidenc i a l’FBI per haver permés que Nassar continuara abusant de les gimnastes malgrat que ja hi havia denúncies en contra seua.

«Tire la culpa a Larry Nassar i també tire la culpa a tot el sistema que va permetre i va perpetrar eixe abús.

USA Gymnastics i el Comité Olímpic i Paralímpic Estatunidenc sabien que estava patint abusos per part del metge oficial de l’equip», va afirmar Biles davant el Comité Judicial del Senat.

La campiona olímpica també va acusar l’FBI d’haver «girat l’esquena» a les gimnastes en haver respost de manera inadequada i lenta a les primeres acusacions d’abús sexual contra Nassar, la qual cosa va permetre a l’exmetge continuar cometent abusos durant mesos.

Per a Biles, «un sistema sencer va permetre i va perpetrar» eixos abusos contra ella i centenars de joves, que per la seua edat ni tan sols sabien que Nassar estava abusant d’elles.

Biles: «No vull que cap altre individu patisca l’horror que jo i que altres centenars han suportat»
«No vull que cap altre jove esportista olímpic o cap altre individu patisca l’horror que jo i que altres centenars han suportat i continuen suportant fins hui», va manifestar la gimnasta, qui va esclafir a plorar davant desenes de legisladors que l’observaven en silenci.

 

Por per la pròpia vida

 

Una d’elles, McKayla Maroney, qui va començar a patir els abusos amb 13 anys, va narrar un incident que va patir en 2015 en una habitació d’hotel a Tòquio i en el qual va arribar a témer per la seua vida. «Aqueixa nit estava nua, completament sola, amb ell damunt abusant de mi durant hores. Li vaig dir a l’FBI que pensava que anava a morir aqueixa nit, perquè ell no m’anava a deixar anar. Però ho va fer», va narrar Maroney.

Llegint el seu testimoniatge des del seu telèfon, amb veu ferma i visiblement indignada, Maroney va dir que Nassar fins i tot la va agredir en els Jocs Olímpics de Londres de 2012 abans que guanyara una medalla d’or.

Els abusos de Nassar eren continus i van tindre conseqüències per a la carrera de gimnastes com Maggie Nichols, qui va ser la primera esportista en actiu a denunciar els abusos a la federació estatunidenca de gimnàstica i qui després no va tornar a ser seleccionada per a l’equip olímpic.

«Per a centenars de supervivents de Larry Nassar, esta audiència és la nostra última oportunitat d’aconseguir justícia», va dir Nichols. Aly Raisman, per part seua, va relatar l’impacte que els abusos han tingut en la vida de les esportistes.

Ella, va narrar, va passar d’entrenar al màxim nivell durant set hores al dia a haver d’asseure’s a la dutxa per a poder rentar-se els cabells perquè no tenia suficient energia per a estar dempeus.

 

La negligència de l’FBI

 

L’objectiu principal de l’audiència del Senat en la qual van comparéixer les esportistes és aclarir per què l’oficina de l’FBI a Indianapolis -on té la seu la Federació de Gimnàstica- va respondre de manera inadequada a les denúncies contra Nassar.

Un informe intern del Departament de Justícia va revelar al juliol greus errors dins del FBI que van fer que la investigació es quedara estancada durant mesos.

 

L’FBI ha acomiadat a un dels encarregats de la investigació

 

Hores abans de l’audiència, mitjos locals van informar que l’FBI havia acomiadat a l’agent Michael Langeman, un dels encarregats de supervisar la investigació sobre Nassar i qui va mentir al Departament de Justícia durant la investigació interna.

 

Larry Nassar

 

Larry Nassar, qui va abusar de més de 330 joves, compleix una condemna d’entre 40 i 175 anys sumada a una altra de 60 anys per pornografia infantil, una cadena perpètua de facto. Va rebre les seues condemnes entre desembre de 2017 i febrer de 2018, en uns judicis que van coincidir amb l’esclat del moviment #MeToo.

Últimes notícies

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.

Bendodo acusa el sanchismo d’estar en col·lapse després de les investigacions sobre Zapatero

Elías Bendodo sosté que el sanchismo entra en fase de solsida després dels informes de la UDEF sobre Zapatero i demana avançament electoral en considerar esgotat el projecte de Sánchez.

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.