El dur testimoniatge de Simone Biles sobre els abusos sexuals que va patir

 

La campiona olímpica Simone Biles va obligar este dimecres als Estats Units a qüestionar-se el sistema que va permetre a Larry Nassar usar la seua posició com a metge de l’equip nacional de gimnàstica per a abusar sexualment d’ella i de centenars de joves esportistes.

Amb la veu feta fallida, Biles va traure força per a demanar responsabilitats a la federació de gimnàstica (USA Gymnastics), al Comité Olímpic i Paralímpic Estatunidenc i a l’FBI per haver permés que Nassar continuara abusant de les gimnastes malgrat que ja hi havia denúncies en contra seua.

“Tire la culpa a Larry Nassar i també tire la culpa a tot el sistema que va permetre i va perpetrar eixe abús.

USA Gymnastics i el Comité Olímpic i Paralímpic Estatunidenc sabien que estava patint abusos per part del metge oficial de l’equip”, va afirmar Biles davant el Comité Judicial del Senat.

La campiona olímpica també va acusar l’FBI d’haver “girat l’esquena” a les gimnastes en haver respost de manera inadequada i lenta a les primeres acusacions d’abús sexual contra Nassar, la qual cosa va permetre a l’exmetge continuar cometent abusos durant mesos.

Per a Biles, “un sistema sencer va permetre i va perpetrar” eixos abusos contra ella i centenars de joves, que per la seua edat ni tan sols sabien que Nassar estava abusant d’elles.

Biles: “No vull que cap altre individu patisca l’horror que jo i que altres centenars han suportat”
“No vull que cap altre jove esportista olímpic o cap altre individu patisca l’horror que jo i que altres centenars han suportat i continuen suportant fins hui”, va manifestar la gimnasta, qui va esclafir a plorar davant desenes de legisladors que l’observaven en silenci.

 

Por per la pròpia vida

 

Una d’elles, McKayla Maroney, qui va començar a patir els abusos amb 13 anys, va narrar un incident que va patir en 2015 en una habitació d’hotel a Tòquio i en el qual va arribar a témer per la seua vida. “Aqueixa nit estava nua, completament sola, amb ell damunt abusant de mi durant hores. Li vaig dir a l’FBI que pensava que anava a morir aqueixa nit, perquè ell no m’anava a deixar anar. Però ho va fer”, va narrar Maroney.

Llegint el seu testimoniatge des del seu telèfon, amb veu ferma i visiblement indignada, Maroney va dir que Nassar fins i tot la va agredir en els Jocs Olímpics de Londres de 2012 abans que guanyara una medalla d’or.

Els abusos de Nassar eren continus i van tindre conseqüències per a la carrera de gimnastes com Maggie Nichols, qui va ser la primera esportista en actiu a denunciar els abusos a la federació estatunidenca de gimnàstica i qui després no va tornar a ser seleccionada per a l’equip olímpic.

“Per a centenars de supervivents de Larry Nassar, esta audiència és la nostra última oportunitat d’aconseguir justícia”, va dir Nichols. Aly Raisman, per part seua, va relatar l’impacte que els abusos han tingut en la vida de les esportistes.

Ella, va narrar, va passar d’entrenar al màxim nivell durant set hores al dia a haver d’asseure’s a la dutxa per a poder rentar-se els cabells perquè no tenia suficient energia per a estar dempeus.

 

La negligència de l’FBI

 

L’objectiu principal de l’audiència del Senat en la qual van comparéixer les esportistes és aclarir per què l’oficina de l’FBI a Indianapolis -on té la seu la Federació de Gimnàstica- va respondre de manera inadequada a les denúncies contra Nassar.

Un informe intern del Departament de Justícia va revelar al juliol greus errors dins del FBI que van fer que la investigació es quedara estancada durant mesos.

 

L’FBI ha acomiadat a un dels encarregats de la investigació

 

Hores abans de l’audiència, mitjos locals van informar que l’FBI havia acomiadat a l’agent Michael Langeman, un dels encarregats de supervisar la investigació sobre Nassar i qui va mentir al Departament de Justícia durant la investigació interna.

 

Larry Nassar

 

Larry Nassar, qui va abusar de més de 330 joves, compleix una condemna d’entre 40 i 175 anys sumada a una altra de 60 anys per pornografia infantil, una cadena perpètua de facto. Va rebre les seues condemnes entre desembre de 2017 i febrer de 2018, en uns judicis que van coincidir amb l’esclat del moviment #MeToo.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.

Gayà passa pàgina després de la remuntada del Cèltic i es bolca en el dol davant l’Elx

Gayà assumix com una pena la remuntada encaixada davant el Celta a Mestalla, però recalca que el vestuari ja mira al dol contra l'Elx, al qual s'aferren per a sumar tres punts clau.

Pedro Martínez fixa com a objectiu del València Basket assegurar el play off d’Eurolliga

Pedro Martínez considera que el València Basket té el play in encarrilat en l'Eurolliga i centra ara l'objectiu a assegurar l'accés directe al play off, sense perdre de vista el dol clau davant el Milà.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana baixa al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i situa el total d'aturats en 288.162. La caiguda anual aconseguix les 19.440 persones, amb descensos en les tres províncies i suport de l'estirada de l'ocupació per Setmana Santa.

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.