10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Tres detinguts per assaltar a punta de pistola una gasolinera, una farmàcia i un bar en Elx i Aspe

Detinguts dos lladres per robar en cases i comerços en Benicarló, en el Baix Maestrat (Castelló)

Imatge d’arxiu | Pixabay

 

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional han detingut a tres xics com a presumptes autors de tres assalts a punta de pistola comesos en una gasolinera, un bar i una farmàcia d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), i en Aspe, el Vinalopó Mitjà (Alacant). La detenció dels tres lladres s’ha fet en Aspe i Agost, en l’Alacantí (Alacant).

 

Els cossos policials han explicat que en l’operació han participat agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Aspe i la Policia Nacional d’Elx. La investigació tenia com a objectiu determinar si els presumptes autors de l’assalt a una gasolinera d’Elx eren els mateixos que havien atracat una farmàcia i un bar en Aspe.

 

En el robatori de la gasolinera, els presumptes autors cobrien les seues cares amb passamuntanyes i usaven una arma de foc i diferents armes blanques per a amenaçar a l’empleada. A demés de furtar tots els diners de la caixa, van robar un cotxe propietat de la treballadora, que finalment va ser recuperat.

 

Actuaven amb «molta agressivitat»

El robatori del cotxe va permetre sospitar que els assalts a la farmàcia i al bar, investigats per la Guàrdia Civil, es van produir de manera pareguda, el que va impulsar l’equip conjunt d’investigació. Els agents es van centrar en el modus operandi. En eixe sentit, han explicat que els presumptes autors exercien «molta agressivitat» cap a les víctimes amb l’exhibició d’objectes perillosos fins a anul·lar la seua possibilitat de defensa.

 

A demés, els agents han trobat en els registres domiciliaris peces de vestir suposadament gastades en els seus assalts. Amb tot, es van iniciar vigilàncies i seguiments entorn dels investigats, que van adoptar mesures de seguretat per a dificultar la faena dels membres de les Forces i Cossos de Seguretat.

 

Una volta identificats els presumptes components del grup, es va dissenyar un operatiu conjunt en el que van participar membres dels dos cossos i en el que va participar el Grup d’Operacions Especials i Seguretat (GOES), adscrit en la Prefectura Superior de Policia Nacional del territori valencià, per a practicar les detencions, a causa de l’especialització i a la perillositat dels investigats.

 

Els detinguts, amb edats compreses entre els 22 i els 32 anys, van ser acusats dels presumptes delictes de robatori amb violència i intimidació i pertinença a grup criminal i els van posar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 1 d’Elx, que va decretar presó provisional per a tots.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.