Tres detinguts per assaltar a punta de pistola una gasolinera, una farmàcia i un bar en Elx i Aspe

Detinguts dos lladres per robar en cases i comerços en Benicarló, en el Baix Maestrat (Castelló)

Imatge d’arxiu | Pixabay

 

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional han detingut a tres xics com a presumptes autors de tres assalts a punta de pistola comesos en una gasolinera, un bar i una farmàcia d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), i en Aspe, el Vinalopó Mitjà (Alacant). La detenció dels tres lladres s’ha fet en Aspe i Agost, en l’Alacantí (Alacant).

 

Els cossos policials han explicat que en l’operació han participat agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Aspe i la Policia Nacional d’Elx. La investigació tenia com a objectiu determinar si els presumptes autors de l’assalt a una gasolinera d’Elx eren els mateixos que havien atracat una farmàcia i un bar en Aspe.

 

En el robatori de la gasolinera, els presumptes autors cobrien les seues cares amb passamuntanyes i usaven una arma de foc i diferents armes blanques per a amenaçar a l’empleada. A demés de furtar tots els diners de la caixa, van robar un cotxe propietat de la treballadora, que finalment va ser recuperat.

 

Actuaven amb «molta agressivitat»

El robatori del cotxe va permetre sospitar que els assalts a la farmàcia i al bar, investigats per la Guàrdia Civil, es van produir de manera pareguda, el que va impulsar l’equip conjunt d’investigació. Els agents es van centrar en el modus operandi. En eixe sentit, han explicat que els presumptes autors exercien «molta agressivitat» cap a les víctimes amb l’exhibició d’objectes perillosos fins a anul·lar la seua possibilitat de defensa.

 

A demés, els agents han trobat en els registres domiciliaris peces de vestir suposadament gastades en els seus assalts. Amb tot, es van iniciar vigilàncies i seguiments entorn dels investigats, que van adoptar mesures de seguretat per a dificultar la faena dels membres de les Forces i Cossos de Seguretat.

 

Una volta identificats els presumptes components del grup, es va dissenyar un operatiu conjunt en el que van participar membres dels dos cossos i en el que va participar el Grup d’Operacions Especials i Seguretat (GOES), adscrit en la Prefectura Superior de Policia Nacional del territori valencià, per a practicar les detencions, a causa de l’especialització i a la perillositat dels investigats.

 

Els detinguts, amb edats compreses entre els 22 i els 32 anys, van ser acusats dels presumptes delictes de robatori amb violència i intimidació i pertinença a grup criminal i els van posar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 1 d’Elx, que va decretar presó provisional per a tots.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís aplaudix que Mazón declare davant la jutgessa per la gestió de la DANA de 2024

Compromís celebra que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024 i li recorda que està obligat a dir la veritat quan declare.

Debat en Les Corts per la Setmana Santa de Sagunt: tradició, igualtat i possible pèrdua de festa nacional

El PP defén compatibilitzar arrelament i inclusió en la Setmana Santa de Sagunt mentres PSPV i Compromís exigixen més fermesa per a garantir la igualtat de les dones en la confraria.

Compromís demana al Síndic de Comptes que investigue les irregularitats del bo comercie d’Alacant

Compromís defendrà en Les Corts una iniciativa perquè el Síndic de Comptes revise les presumptes irregularitats del bo comercie d'Alacant, mentres el PSPV reclama una comissió sobre els fons de Revolta.

El sol avança l’ambient de Setmana Santa i plena les platges d’Alacant

El sol i les temperatures suaus animen a molts veïns i visitants a gaudir ja de la platja del Postiguet i del passeig marítim a les portes de la Setmana Santa.

Mor una menor de 17 anys per meningitis a l’hospital de Dénia

Una jove de 17 anys ha mort per meningitis a l'hospital de Dénia després de ser traslladada en ambulància des d'una localitat de la Marina Alta. Sanitat ha activat el protocol de rastreig i quimioprofilaxi als contactes estrets.

El gelat europeu de l’any arriba a Alacant amb sabor de ricotta, mandarina i pistatxo

El nou gelat artesà Melody, triat sabor europeu de 2025 per la patronal de heladeros, combina ricotta cremosa, salsa de mandarina i cruixent de pistatxo i ja se servix a Alacant.

El Síndic de Greuges alerta d’una deriva institucional perillosa en Les Corts Valencianes

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, advertix en el seu últim informe d'una greu deterioració en la relació amb Les Corts i d'una deriva institucional perillosa que, al seu juí, debilita les institucions estatutàries i afecta als drets de la ciutadania.

Hillsman fixa l’objectiu: guanyar la Copa de la Reina amb València Basket

Khaalia Hillsman afronta la Copa de la Reina amb València Basket amb l'objectiu declarat de guanyar el títol i convertir la decepció europea en un impuls competitiu.