Tres detinguts per assaltar a punta de pistola una gasolinera, una farmàcia i un bar en Elx i Aspe

Detinguts dos lladres per robar en cases i comerços en Benicarló, en el Baix Maestrat (Castelló)

Imatge d’arxiu | Pixabay

 

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional han detingut a tres xics com a presumptes autors de tres assalts a punta de pistola comesos en una gasolinera, un bar i una farmàcia d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), i en Aspe, el Vinalopó Mitjà (Alacant). La detenció dels tres lladres s’ha fet en Aspe i Agost, en l’Alacantí (Alacant).

 

Els cossos policials han explicat que en l’operació han participat agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Aspe i la Policia Nacional d’Elx. La investigació tenia com a objectiu determinar si els presumptes autors de l’assalt a una gasolinera d’Elx eren els mateixos que havien atracat una farmàcia i un bar en Aspe.

 

En el robatori de la gasolinera, els presumptes autors cobrien les seues cares amb passamuntanyes i usaven una arma de foc i diferents armes blanques per a amenaçar a l’empleada. A demés de furtar tots els diners de la caixa, van robar un cotxe propietat de la treballadora, que finalment va ser recuperat.

 

Actuaven amb «molta agressivitat»

El robatori del cotxe va permetre sospitar que els assalts a la farmàcia i al bar, investigats per la Guàrdia Civil, es van produir de manera pareguda, el que va impulsar l’equip conjunt d’investigació. Els agents es van centrar en el modus operandi. En eixe sentit, han explicat que els presumptes autors exercien «molta agressivitat» cap a les víctimes amb l’exhibició d’objectes perillosos fins a anul·lar la seua possibilitat de defensa.

 

A demés, els agents han trobat en els registres domiciliaris peces de vestir suposadament gastades en els seus assalts. Amb tot, es van iniciar vigilàncies i seguiments entorn dels investigats, que van adoptar mesures de seguretat per a dificultar la faena dels membres de les Forces i Cossos de Seguretat.

 

Una volta identificats els presumptes components del grup, es va dissenyar un operatiu conjunt en el que van participar membres dels dos cossos i en el que va participar el Grup d’Operacions Especials i Seguretat (GOES), adscrit en la Prefectura Superior de Policia Nacional del territori valencià, per a practicar les detencions, a causa de l’especialització i a la perillositat dels investigats.

 

Els detinguts, amb edats compreses entre els 22 i els 32 anys, van ser acusats dels presumptes delictes de robatori amb violència i intimidació i pertinença a grup criminal i els van posar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 1 d’Elx, que va decretar presó provisional per a tots.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022

Puente destaca la inversió en els ports espanyols per a reforçar la seua competitivitat

Óscar Puente ha posat en valor el pla Horitzó 2030 de Ports de l'Estat, amb 7.000 milions fins a 2029. Dos terços aniran a modernitzar infraestructures i a millorar accessos, sostenibilitat i digitalització.

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.