Tres detinguts per assaltar a punta de pistola una gasolinera, una farmàcia i un bar en Elx i Aspe

Detinguts dos lladres per robar en cases i comerços en Benicarló, en el Baix Maestrat (Castelló)

Imatge d’arxiu | Pixabay

 

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional han detingut a tres xics com a presumptes autors de tres assalts a punta de pistola comesos en una gasolinera, un bar i una farmàcia d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), i en Aspe, el Vinalopó Mitjà (Alacant). La detenció dels tres lladres s’ha fet en Aspe i Agost, en l’Alacantí (Alacant).

 

Els cossos policials han explicat que en l’operació han participat agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Aspe i la Policia Nacional d’Elx. La investigació tenia com a objectiu determinar si els presumptes autors de l’assalt a una gasolinera d’Elx eren els mateixos que havien atracat una farmàcia i un bar en Aspe.

 

En el robatori de la gasolinera, els presumptes autors cobrien les seues cares amb passamuntanyes i usaven una arma de foc i diferents armes blanques per a amenaçar a l’empleada. A demés de furtar tots els diners de la caixa, van robar un cotxe propietat de la treballadora, que finalment va ser recuperat.

 

Actuaven amb «molta agressivitat»

El robatori del cotxe va permetre sospitar que els assalts a la farmàcia i al bar, investigats per la Guàrdia Civil, es van produir de manera pareguda, el que va impulsar l’equip conjunt d’investigació. Els agents es van centrar en el modus operandi. En eixe sentit, han explicat que els presumptes autors exercien «molta agressivitat» cap a les víctimes amb l’exhibició d’objectes perillosos fins a anul·lar la seua possibilitat de defensa.

 

A demés, els agents han trobat en els registres domiciliaris peces de vestir suposadament gastades en els seus assalts. Amb tot, es van iniciar vigilàncies i seguiments entorn dels investigats, que van adoptar mesures de seguretat per a dificultar la faena dels membres de les Forces i Cossos de Seguretat.

 

Una volta identificats els presumptes components del grup, es va dissenyar un operatiu conjunt en el que van participar membres dels dos cossos i en el que va participar el Grup d’Operacions Especials i Seguretat (GOES), adscrit en la Prefectura Superior de Policia Nacional del territori valencià, per a practicar les detencions, a causa de l’especialització i a la perillositat dels investigats.

 

Els detinguts, amb edats compreses entre els 22 i els 32 anys, van ser acusats dels presumptes delictes de robatori amb violència i intimidació i pertinença a grup criminal i els van posar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 1 d’Elx, que va decretar presó provisional per a tots.

Últimes notícies

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.

Detenen l’exmilitar Patricia Campos per un presumpte maltractament als seus fills que ella nega

La castellonenca Patricia Campos i la seua dona han sigut detingudes per la Guàrdia Civil i investigades per un presumpte delicte continuat de maltractament als seus dos fills adoptats, uns fets que la parella rebutja de manera categòrica.

Propietaris de Les Naus defenen davant la jutgessa que complien els requisits per a comprar els pisos

Huit propietaris investigats del residencial Les Naus, a la platja de Sant Joan dAlacant, asseguren davant la jutgessa que reunien les condicions per a accedir als habitatges. Les declaracions posen el focus en la interpretació de la unitat de convivència i en labast real dels ingressos que shi havien de declarar.

El PSPV presenta una esmena a la totalitat als primers pressupostos de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE ha registrat una esmena a la totalitat als primers pressupostos de la Generalitat de Pérez Llorca, que considera pensats per a satisfer Vox i amb retallades en vivenda, sanitat i educació.