Un jutge demanarà l’extradició del presumpte autor de l’assassinat de Yésica Daniela

 

Actualització 04/09/2020 a les 15.00 hores. La titular del Jutjat contra la Violència Masclista número 3 de València demanarà a Suïssa l’extradició del sospitós de l’assassinat ocorregut en el valencià barri de Patraix la setmana passada, després què el dijous fora detingut en la ciutat de Ginebra el considerat responsable de la mort de Yésica Daniela.

 

Fonts de l’Audiència Nacional han informat a Efe que, després de la detenció del sospitós, la jutgessa valenciana que va demanar l’arrest haurà de rebre una comunicació de les autoritats judicials suïsses perquè formalitze la petició d’extradició del detingut en un termini màxim de 40 dies. A partir d’eixe moment, Suïssa decidirà si accepta el lliurament, una opció molt probable.

 

Troben al presumpte autor de l’assassinat de Yésica Daniela en Suïssa

Este matí de dijous la Policia Cantonal de Ginebra (Suïssa) ha detingut en este país al nóvio de Yésica Daniela, el presumpte autor de l’assassinat de la xica, qui va ser trobada morta en el maleter del seu cotxe en el barri de Patraix de la ciutat de València este dilluns.

 

Les investigacions de la policia van apuntar des d’un primer moment que l’autor dels fets havia escapat d’Espanya després de cometre l’assassinat, pel que ràpidament es va contactar amb els mecanismes de col·laboració internacional per tal de trobar-lo.

 

Al llarg de les anàlisis, agents policials van saber que el nóvio de Yésica podria estar amagat en un municipi entre la frontera de França i Suïssa, pel que es va activar en eixe moment l’Ordre Internacional de Detenció. Finalment, gràcies a la cooperació, s’ha detingut a l’autor dels fets, qui tenia planejat anar-se’n de Suïssa pròximament en tren.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.