17.3 C
València
Dimarts, 13 maig, 2025

Ximo Puig insta a desenvolupar mesures contra la violència masclista i lamenta la mort de la nova víctima mortal de violència de gènere

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha expressat «un profund pesar i indignació» davant la mort d'una jove de vint anys a Benicàssim (Castelló), en xocar contra una gasolinera el vehicle que conduïa el seu exnóvio i que s'està investigant com un cas de violència de gènere, i ha criticat que la violència masclista està «incrustada» en la societat. Puig s'ha manifestat en aquests termes a Castelló en ser preguntat pels mitjans per aquest cas. El cap del Consell ha dit que successos com este «commouen». «I ens obliguen –ha afegit– a prendre més decisions». «Cal intentar desenvolupar mesures al màxim, en tots els àmbits, des de les mesures de caràcter educatiu fins de caràcter punitiu". «No és una qüestió domèstica, és una qüestió de la societat» ha remarcat Puig, qui ha sostingut que «el problema més important, és sens dubte, que hi ha una violència de gènere incrustada en la nostra societat». En aquesta línia, el president, ha expressat que cal ser «conscients que aquesta és una qüestió fonamental perquè aquesta siga una societat decent, digna i avançada».

Últimes notícies

Baldoví exigeix una visita de Sánchez a les zones afectades per la dana

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, insta al president del Govern a visitar les zones afectades per la dana i critica la falta d'atenció a les víctimes.

L’Institut Valencià de Cultura enregistrarà un increment del 50% en les sol·licituds del Circuit Cultural Valencià

El Circuit Cultural Valencià ha rebut 154 sol·licituds d'ajuntaments, un increment notable en comparació amb l'any anterior. Les autoritats aposten per una programació cultural de qualitat en tots els municipis.

Compromís denuncia la ‘persecució cruel’ contra Mónica Oltra i exalts càrrecs per abusos a una menor

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, denuncia el manteniment del processament contra Mónica Oltra i 14 exalts càrrecs, qualificant-ho de 'persecució cruel' per la investigació d'un possible encobriment d'abusos a una menor.

L’Associació de Discoteques de València exigeix la revisió de l’horari de tancament dels pubs pactat per PP i Vox

L'Associació de Discoteques de València alerta sobre les conseqüències negatives de l'ampliació de l'horari de tancament dels pubs acordada pel PP i Vox, destacant l'impacte econòmic i social que pot provocar.

Jove Ferit en un Incendi en un Habitatge de Gandia

Un adolescent de 16 anys ha estat hospitalitzat per inhalació de fum a causa d'un incendi en un habitatge de Gandia a la matinada del dimarts.

El Consell aprova una reforma clau per a reforçar l’autonomia del fiscal general

El Govern espanyol presenta una reforma històrica que allunya el mandat del fiscal general de l'Estat de les legislatures, amb l'objectiu de reforçar la seva independència i respondre a les recomanacions europees.

Hisenda subhasta l’edifici del carrer Barcelonina, vinculat al València CF

La Generalitat de València inicia la subhasta d'un edifici emblemàtic al carrer Barcelonina amb un preu inicial de 1,3 milions d'euros. L'immoble, relacionat amb la fundació del València CF, no té ús públic actualment i es busca optimitzar recursos.

Desmantellament d’una gran plantació de marihuana a Xirivella: detingut un home de 24 anys

Agents de la Policia Nacional han desmantellat una plantació de marihuana amb 851 plantes en una nau industrial de Xirivella, detinguent un home com a presumpte responsable del cultiu i de la defraudació de fluid elèctric.