El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha expressat «un profund pesar i indignació» davant la mort d'una jove de vint anys a Benicàssim (Castelló), en xocar contra una gasolinera el vehicle que conduïa el seu exnóvio i que s'està investigant com un cas de violència de gènere, i ha criticat que la violència masclista està «incrustada» en la societat. Puig s'ha manifestat en aquests termes a Castelló en ser preguntat pels mitjans per aquest cas. El cap del Consell ha dit que successos com este «commouen». «I ens obliguen –ha afegit– a prendre més decisions». «Cal intentar desenvolupar mesures al màxim, en tots els àmbits, des de les mesures de caràcter educatiu fins de caràcter punitiu". «No és una qüestió domèstica, és una qüestió de la societat» ha remarcat Puig, qui ha sostingut que «el problema més important, és sens dubte, que hi ha una violència de gènere incrustada en la nostra societat». En aquesta línia, el president, ha expressat que cal ser «conscients que aquesta és una qüestió fonamental perquè aquesta siga una societat decent, digna i avançada».
1 minutde lectura
Ximo Puig insta a desenvolupar mesures contra la violència masclista i lamenta la mort de la nova víctima mortal de violència de gènere
Per València Diari
Últimes notícies
Societat
Tres accidents en la V-31 i V-30 provoquen prop de 13 quilòmetres de retencions
Tres sinistres a primera hora en la V-31 i en la V-30 provoquen embossos de quasi 13 km. Hi ha un xoc múltiple, una pèrdua de càrrega i un accident de camió i moto.
Oratge
Setmana amb cels poc nuvolosos i temperatures estables en la Comunitat Valenciana
Este dilluns es preveuen cels poc nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb boires al final del dia en el litoral nord. Mínimes a l'alça, màximes sense canvis i vent fluix.
Política
Les víctimes de la DANA compareixeran en Les Corts 482 dies després
Les principals associacions de víctimes de la DANA compareixeran esta setmana en la comissió de Les Corts, 482 dies després del 29 d'octubre de 2024. Serà la quinta sessió, amb Álex Carabal el dilluns i amb Rosa Álvarez i Mariló Gradolí el dimarts, i una protesta prèvia.
Esports
2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill
El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.
Esports
El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)
El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.
Esports
Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç
Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.
Esports
El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)
El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.
Esports
Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’
L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.



