22.6 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Ximo Puig insta a desenvolupar mesures contra la violència masclista i lamenta la mort de la nova víctima mortal de violència de gènere

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha expressat «un profund pesar i indignació» davant la mort d'una jove de vint anys a Benicàssim (Castelló), en xocar contra una gasolinera el vehicle que conduïa el seu exnóvio i que s'està investigant com un cas de violència de gènere, i ha criticat que la violència masclista està «incrustada» en la societat. Puig s'ha manifestat en aquests termes a Castelló en ser preguntat pels mitjans per aquest cas. El cap del Consell ha dit que successos com este «commouen». «I ens obliguen –ha afegit– a prendre més decisions». «Cal intentar desenvolupar mesures al màxim, en tots els àmbits, des de les mesures de caràcter educatiu fins de caràcter punitiu". «No és una qüestió domèstica, és una qüestió de la societat» ha remarcat Puig, qui ha sostingut que «el problema més important, és sens dubte, que hi ha una violència de gènere incrustada en la nostra societat». En aquesta línia, el president, ha expressat que cal ser «conscients que aquesta és una qüestió fonamental perquè aquesta siga una societat decent, digna i avançada».

Últimes notícies

Marcelino es convertix en el tècnic del Vila-real amb més victòries en Lliga: 93

La victòria davant el Getafe situa a Marcelino com l'entrenador del Vila-real amb més triomfs en Primera, amb 93, per davant de Pellegrini. La ratxa de lliga de l'equip encadena sis victòries i suma onze en quinze jornades.

3-0: L’Elx es retroba amb la victòria davant un Girona fràgil

L'Elx va tallar la seua mala ratxa huit jornades després amb un 3-0 sòlid davant el Girona. Valera va obrir el marcador i Rafa Mir va sentenciar amb dos punts després del descans, en un dol marcat per fallades del porter visitant.

Lisci avisa: demà és un partit de guanyar sí o sí davant el Llevant

El tècnic d'Osasuna ha qualificat el dol davant el cuer com el més important de la temporada. Recupera a Budimir i a Rosier i demana màxima atenció en les àrees.

Osasuna i Llevant, dol directe per a fugir de la zona baixa en l’estrena de lliga de De el Moral i Iborra

Osasuna rep a un Llevant cuer en un xoc clau per la permanència. El tàndem Del Moral-Iborra s'estrena en Lliga després de la destitució de Julián Calero.

Investiguen una agressió amb arma blanca a un home al Jardí del Túria de València

La Policia investiga l'agressió amb arma blanca patida de matinada per un home trobat al Jardí del Túria. Roman ingressat amb pronòstic reservat i indocumentat.

Investiguen una agressió amb arma blanca al Jardí del Túria de València

La Policia Nacional investiga una agressió amb arma blanca ocorreguda de matinada al Jardí del Túria. La víctima, sense documentació, està hospitalitzada amb pronòstic reservat.

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.