El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha expressat «un profund pesar i indignació» davant la mort d'una jove de vint anys a Benicàssim (Castelló), en xocar contra una gasolinera el vehicle que conduïa el seu exnóvio i que s'està investigant com un cas de violència de gènere, i ha criticat que la violència masclista està «incrustada» en la societat. Puig s'ha manifestat en aquests termes a Castelló en ser preguntat pels mitjans per aquest cas. El cap del Consell ha dit que successos com este «commouen». «I ens obliguen –ha afegit– a prendre més decisions». «Cal intentar desenvolupar mesures al màxim, en tots els àmbits, des de les mesures de caràcter educatiu fins de caràcter punitiu". «No és una qüestió domèstica, és una qüestió de la societat» ha remarcat Puig, qui ha sostingut que «el problema més important, és sens dubte, que hi ha una violència de gènere incrustada en la nostra societat». En aquesta línia, el president, ha expressat que cal ser «conscients que aquesta és una qüestió fonamental perquè aquesta siga una societat decent, digna i avançada».
1 minutde lectura
Ximo Puig insta a desenvolupar mesures contra la violència masclista i lamenta la mort de la nova víctima mortal de violència de gènere
Per València Diari
Últimes notícies
Política
Morant demana als presidents autonòmics no bloquejar un finançament on ningú perd
Diana Morant ha instat els presidents autonòmics a no obstaculitzar el nou model de finançament, que no retalla a cap comunitat i millora la posició valenciana. Els agents socials han recolzat la proposta i han demanat un fons d'anivellament i la condonació del deute per l'infrafinançament.
Local
PP i PSOE xoquen a Benidorm després de la condemna milionària pel sòl de Serra Gelada
El Constitucional ha rebutjat l'empara de l'Ajuntament de Benidorm i ha reavivat el xoc entre PP i PSOE per la condemna de més de 350 milions. Les acusacions creuades inclouen peticions de dimissió i retrets per la gestió dels convenis i la negociació amb els propietaris.
Oratge
La Aemet advertix d’un temporal al Mediterrani al començament de la setmana vinent
La Aemet ha avisat d'un temporal al Mediterrani amb dilluns i dimarts com a dies més intensos, amb pluges persistents, vent molt fort i temporal marítim. Es preveuen acumulats importants en àrees a sobrevent i risc en rambles i capçaleres de rius.
Política
Pérez Llorca rebutja demanar l’acta a Mazón i recorda que la decidixen els electors
Pérez Llorca ha sostingut que les actes no les donen ni les lleven els polítics, sinó els electors, en ser preguntat per una possible petició de renúncia a Mazón. Ha defés que el expresident ja va assumir la seua responsabilitat en dimitir.
Política
Sagunt encara 2026 com a any clau i reclama avanços en vivenda, transport i educació
L'alcalde ha situat 2026 com un any clau: l'expansió industrial seguix el seu curs, però demana avanços reals en vivenda, transport, sanitat i educació. Després d'un 2025 de creixement i consolidació, el Consistori lliga desenrotllament econòmic i reforç de servicis.
Política
Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model on ningú perd
Morant ha defés que el nou sistema manté l'statu quo, sense perdedors, i ha destacat que aportaria 3.700 milions anuals a la Comunitat. Agents socials han recolzat la reforma mentres reclamen un fons d'anivellament i condonació de deute per l'infrafinançament.
Cultura
Cultura anuncia candidatura de Potries i altres huit ciutats a Capital Europea de la Cultura 2031
Nou ciutats espanyoles, entre elles Potries i Toledo, optaran a la Capital Europea de la Cultura en 2031. Cultura ha fixat el calendari: finalistes al març i decisió al desembre.
Política
Pérez Llorca recorda que l’acta de Mazón la decidixen els votants
Preguntat per si el PP demanarà l'acta de diputat a Carlos Mazón, Pérez Llorca ha subratllat que l'atorga i la quitació l'electorat. Ha defés que Mazón ja va assumir responsabilitats en dimitir.




