21.3 C
València
Diumenge, 13 juliol, 2025

La decisió de Rocío Carrasco amb llàgrimes als ulls el dia que la seua filla la va agredir

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El 27 de juliol de 2012, Rocío Carrasco va ingressar a l’Hospital Sanchinarro per les ferides que li havia provocat la seua filla, Rocío Flores. El comunicat revelava lesions compatibles amb els maltractaments, així que els metges li van dir que havien de denunciar. Rociíto va haver de prendre aquell dia una decisió molt difícil, però no va dubtar ni un instant i va demanar que no ho feren.

La filla de Rocío Jurado va voler evitar des d’un principi que l’hospital denunciara els maltractaments als quals va ser sotmesa. Fonts mèdiques del centre asseguren que li van plantejar esta possibilitat, però que ella va voler protegir la seua filla adolescent.

 

L’experiència de Rocío Carrasco a l’hospital

Rocío Flores va propinar a la seua mare diversos cops i fins i tot va arribar a tirar-la al sòl on va continuar colpejant-la i donant-li puntades. Segons el comunicat mèdic, patia «policontusions amb hematomes a la regió frontal dreta, amb edemes en les dos nines, en cuixa dreta, a l’antepeu dret i un hematoma en el segon dit del peu dret».

Rocío va arribar a l’hospital acompanyada del seu xofer i després va arribar el seu marit, Fidel Albiac, que no es va separar d’ella ni un instant. Va estar en observació en la zona d’urgències, i després de diverses proves la van pujar a planta. Un dels metges que la va visitar revela que «estava totalment destruïda psicològicament». Segons el relat dels metges, en estos moments s’estava sotmetent a un tractament per depressió i patia trastorns psicològics que l’estaven deteriorant.

Va ser després quan li van traslladar la seua intenció de notificar les agressions a la Guàrdia Civil: «Quan l’informem que havíem de donar part, com qualsevol altre cas que tenim de maltractament, ella es va negar rotundament al fet que res de l’ocorregut eixira del centre. Li vam dir que estàvem obligats i que havíem de fer-ho, però ella no parava d’insistir que, perfavor, no s’enviés este fax a cap lloc perquè no volia perjudicar la seua filla».

Els metges recorden que «si per ella hagués estat, este comunicat mai haguera eixit de l’hospital» i que «tenia llàgrimes en els ulls». Des que va arribar a l’hospital i durant tot el temps que va estar ingressada, el seu gran temor sempre va ser que allò arribés a la policia. Per això anava demanant als metges si havien enviat algun paper, i demanant-los que no ho feren: «Que ningú sàpiga res».

«Estava en un estat d’atordiment mental molt lamentable i volia evitar costara el que costara que ningú de la premsa s’assabentés, i que el succés no transcendira als mitjans de comunicació per res del món», expliquen en el centre.
 

Com va succeir tot

 

Tot va començar a primera hora del matí d’aquell divendres, 27 de juliol, mentre mare i filla esmorzaven a la cuina. L’adolescent es preparava per a anar a un curset quan es va iniciar una discussió entre mare i filla. Més tard van declarar en el jutjat que havia estat per una nectarina. El cas és que dels crits van passar als cops i Rocío mare va acabar en el sòl amb diverses lesions que després va testificar el comunicat mèdic.

Segons la sentència del Jutjat de Menors número 4 de Madrid, la primera vegada que Rocío Carrasco cau a terra és en la cuina, i la segona en el passadís en intentar impedir que la seua filla se n’anara. Rocío Flores, que en aquells moments tenia 15 anys, va eixir corrent i li va dir al xofer que la seua mare estava tirada a terra.

La menor va cridar al seu pare, Antonio David Flores, perquè la portés davant la Guàrdia Civil per a denunciar a la seua mare per maltractaments. Esta denúncia va motivar una recerca que va acabar en dos causes penals. Rocío Carrasco va ser absolta, mentre que Rocío Flores va ser condemnada. Des de entonces, mare i filla no es parlen.

Últimes notícies

Emergències activa alerta taronja per pluges intenses en el litoral nord d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències eleva a alerta taronja les pluges en el litoral nord d'Alacant i manté alertes en zones de Castelló i València per fenòmens meteorològics.

Calamarsades i fortes tempestes assoten la província de Castelló amb ratxes de vent de fins a 114 km/h

La província de Castelló patix intenses tempestes acompanyades de graníssol, forts vents de fins a 114 km/h i precipitacions que superen els 100 litres per metre quadrat en diverses localitats.

Tres mitjans aeris intervenen en un incendi forestal en zona de difícil accés a Moixent

Tres mitjans aeris i unitats terrestres combaten un incendi forestal declarat en una zona de difícil accés a Moixent, València.

Màlaga renuncia a ser seu del Mundial 2030 i obri la porta a València

L'Ajuntament i la Junta d'Andalusia renuncien al fet que Màlaga siga seu del Mundial 2030 a causa de problemes en la remodelació de l'estadi El Roserar. València podria ocupar el seu lloc.

Màlaga renuncia a ser seu del Mundial de Futbol 2030 i recolza la candidatura de València

L'Ajuntament de Màlaga renuncia a ser seu del Mundial 2030 per l'impacte al Màlaga CF i la seua afició, donant suport a la candidatura de València després de la reactivació d'obres del Nou Mestalla.

Tempestes en la Comunitat Valenciana deixen mànegues marines i generen nombroses intervencions d’emergència

Fortes tempestes en la Comunitat Valenciana deixen mànegues marines a Xàbia, Vinaròs i Peníscola. Emergències gestionen més de 130 incidències i suspenen esdeveniments a València.

Renfe suspén trens entre Barcelona i València per pluges torrencials: mesures i recomanacions

Renfe interromp trens de llarga distància entre Barcelona i València davant previsions de pluges torrencials, amb avisos d'emergència a Catalunya fins a les 21 hores.

Tempestes causen mànegues marines i provoquen suspensió d’esdeveniments en la Comunitat Valenciana

Les fortes tempestes d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han generat mànegues marines enfront de les costes de Xàbia, Vinaròs i Peníscola, a més de provocar la suspensió d'activitats a València i tancaments en diverses localitats.