Itàlia guanya Eurovisió i Blas Cantó fa una gran actuació

El representant d’Espanya,Blas Cantó, va fer una espectacular actuació a la qual li acompanyava l’emoció, però una vegada més els pronòstics per al nostre país es van tornar a complir per enèsima vegada. Durant la temporada eurovisiva hem pogut veure que les apostes no eren gens favorables per a Blas Cantó i el mal resultat es va acabar consumant ahir a Rotterdam. Blas Cantó actuava en el lloc 13, per als més supersticiosos este número no era gens favorable, no obstant per a altres este és el número de la sort, siga com siga l’artista espanyol ho va estar insuperable, però sembla que no va ser suficient. El cantant murcià va haver de conformar-se amb la 24a posició dels 26 països participants d’Eurovisió 2021. Repeteix així la posició aconseguida per Soraya en l’edició del 2009. El Regne Unit ens va donar dos punts i Bulgària quatre. D’esta manera, actualment Espanya és l’únic país que acumula sis anys seguits quedant per sota del vinté lloc.

Blas Cantó va optar per una cançó dedicada a la seua iaia ‘Voy a quedarme‘, que ens va deixar pel coronavirus a finals de l’any passat. Per a presentar el tema davant el públic europeu, l’escenari d’Eurovisió es va apagar i l’artista murcià va començar a interpretar la cançó a cappella envoltada de xicotetes llums que recreaven una nit estrellada, ell pujava al cel a veure a la seua iaia. En esta atmosfera íntima complementada amb fum i una lluna gegant de sis metres de diàmetre, l’espanyol va fer una parenceria de delicadesa i emoció però també de potència vocal. Blas va cantar, va emocionar i es va esforçar, però no li va servir per a treure a Espanya del pou en el qual porta ja més d’un lustre.

<>

Finalment el micròfon de cristall va ser per a Itàlia, encara que va estar molt renyit fons al final de les votacions, va ser la quarta posició del jurat, però el televot el va dur a la victòria. El grup italià Maneskin va encendre l’estadi neerlandès amb el seu tema rock Zitti e buoni. La potència i la pirotècnia no van faltar en la seua actuació i els va valer per a emportar-se el festival a casa tres dècades després del seu últim triomf.

<>
França es va haver de conformar, a tan sols 25 punts, amb un segon lloc. La francesa Barbara Pravi va interpretar el seu tema Voilà apostant pel minimalisme. Amb un peu de micròfon i il·luminada per diversos focus va rebre una sonora ovació al final de la seua interpretació. Suïssa, que va ser l’actuació favorita del jurat, va quedar finalment en tercer lloc.

 

<>
Per l’escenari del Ahoy Arena van passar anit àngels encadenats (Noruega), dimonios (Xipre), ballarins invisibles (Grècia) i fins a mans gegants (Alemanya). Esta varietat escenogràfica també es va traslladar al musical i els milions d’espectadors del festival van poder gaudir de temes ballables com el de Sèrbia, de potents cançons amb tocs ètnics com la d’Albània i del folk electrònic d’Ucraïna.

 

 

Últimes notícies

Dylan Osetkowski: identitat i ritme del València Basket, clau per al seu fitxatge

Dylan Osetkowski ha explicat que el ritme i la identitat del València Basket han sigut decisius per al seu fitxatge i ha remarcat que arriba per a ajudar a guanyar partits en un any assenyalat pel 40 aniversari del club.

273 milions europeus per a reforçar 95 municipis valencians després de la DANA

El Govern central destina 273 milions d’euros de fons europeus a 95 ajuntaments valencians per a reforçar la seua adaptació al canvi climàtic i la resiliència després de la DANA, amb actuacions en hidràulica, seguretat i vivenda.

La investigació del robatori del Tresor de Villena assenyala tres encaputxats

Les primeres indagacions sobre el robatori de gran part del Tresor de Villena al museu municipal indiquen que hi han participat tres persones encaputxades. Els lladres s’han emportat peces valorades en uns 5 milions d’euros en pocs minuts.

Tapiada una finestra trencada del Museu de Villena després del robatori del Tresor

Operaris municipals han tapat una de les finestres trencades del Museu de Villena després del robatori de gran part del Tresor, enmig d’una gran expectació veïnal. La Guàrdia Civil investiga el cas mentres la Policia Local regula el trànsit a la zona.

Desallotgen la zona de la Gola de Pujol per un possible incendi a la Devesa de El Saler

Tres mitjans aeris i sis dotacions de Bombers de València s’han mobilitzat este dijous per un possible incendi a la Gola de Pujol, a la Devesa de El Saler, on s’ha desallotjat l’aparcament i es controlen els accessos de manera preventiva.

Arcadi España insta la Generalitat a defensar la finançació valenciana davant el PP

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, reclama a la Generalitat i a les autonomies del PP que defenguen els interessos dels seus territoris en el nou model de finançació, que preveu 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana. Adverteix que el Govern no pot imposar el model i que l’última paraula la tindran les Corts Generals.

El Govern recorda a la Generalitat que li correspon netejar els barrancs i reclama lleialtat

La comissionada del Govern per a la reconstrucció després de la dana, Zulima Pérez, ha remarcat a Mislata que la planificació i la retirada de canyes invasores en barrancs són competència de la Generalitat i dels ajuntaments, no de la CHJ, i ha reclamat més lleialtat institucional.

Atrapat un fals comprador per robar en vivendes d’Alacant i Múrcia

Un home de 58 anys ha sigut detingut acusat de diversos furts en vivendes d’Alacant i Múrcia que visitava fent-se passar per comprador, amb un perjuí superior als 56.000 euros.