Itàlia guanya Eurovisió i Blas Cantó fa una gran actuació

El representant d’Espanya,Blas Cantó, va fer una espectacular actuació a la qual li acompanyava l’emoció, però una vegada més els pronòstics per al nostre país es van tornar a complir per enèsima vegada. Durant la temporada eurovisiva hem pogut veure que les apostes no eren gens favorables per a Blas Cantó i el mal resultat es va acabar consumant ahir a Rotterdam. Blas Cantó actuava en el lloc 13, per als més supersticiosos este número no era gens favorable, no obstant per a altres este és el número de la sort, siga com siga l’artista espanyol ho va estar insuperable, però sembla que no va ser suficient. El cantant murcià va haver de conformar-se amb la 24a posició dels 26 països participants d’Eurovisió 2021. Repeteix així la posició aconseguida per Soraya en l’edició del 2009. El Regne Unit ens va donar dos punts i Bulgària quatre. D’esta manera, actualment Espanya és l’únic país que acumula sis anys seguits quedant per sota del vinté lloc.

Blas Cantó va optar per una cançó dedicada a la seua iaia ‘Voy a quedarme‘, que ens va deixar pel coronavirus a finals de l’any passat. Per a presentar el tema davant el públic europeu, l’escenari d’Eurovisió es va apagar i l’artista murcià va començar a interpretar la cançó a cappella envoltada de xicotetes llums que recreaven una nit estrellada, ell pujava al cel a veure a la seua iaia. En esta atmosfera íntima complementada amb fum i una lluna gegant de sis metres de diàmetre, l’espanyol va fer una parenceria de delicadesa i emoció però també de potència vocal. Blas va cantar, va emocionar i es va esforçar, però no li va servir per a treure a Espanya del pou en el qual porta ja més d’un lustre.

<>

Finalment el micròfon de cristall va ser per a Itàlia, encara que va estar molt renyit fons al final de les votacions, va ser la quarta posició del jurat, però el televot el va dur a la victòria. El grup italià Maneskin va encendre l’estadi neerlandès amb el seu tema rock Zitti e buoni. La potència i la pirotècnia no van faltar en la seua actuació i els va valer per a emportar-se el festival a casa tres dècades després del seu últim triomf.

<>
França es va haver de conformar, a tan sols 25 punts, amb un segon lloc. La francesa Barbara Pravi va interpretar el seu tema Voilà apostant pel minimalisme. Amb un peu de micròfon i il·luminada per diversos focus va rebre una sonora ovació al final de la seua interpretació. Suïssa, que va ser l’actuació favorita del jurat, va quedar finalment en tercer lloc.

 

<>
Per l’escenari del Ahoy Arena van passar anit àngels encadenats (Noruega), dimonios (Xipre), ballarins invisibles (Grècia) i fins a mans gegants (Alemanya). Esta varietat escenogràfica també es va traslladar al musical i els milions d’espectadors del festival van poder gaudir de temes ballables com el de Sèrbia, de potents cançons amb tocs ètnics com la d’Albània i del folk electrònic d’Ucraïna.

 

 

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.