Itàlia guanya Eurovisió i Blas Cantó fa una gran actuació

El representant d’Espanya,Blas Cantó, va fer una espectacular actuació a la qual li acompanyava l’emoció, però una vegada més els pronòstics per al nostre país es van tornar a complir per enèsima vegada. Durant la temporada eurovisiva hem pogut veure que les apostes no eren gens favorables per a Blas Cantó i el mal resultat es va acabar consumant ahir a Rotterdam. Blas Cantó actuava en el lloc 13, per als més supersticiosos este número no era gens favorable, no obstant per a altres este és el número de la sort, siga com siga l’artista espanyol ho va estar insuperable, però sembla que no va ser suficient. El cantant murcià va haver de conformar-se amb la 24a posició dels 26 països participants d’Eurovisió 2021. Repeteix així la posició aconseguida per Soraya en l’edició del 2009. El Regne Unit ens va donar dos punts i Bulgària quatre. D’esta manera, actualment Espanya és l’únic país que acumula sis anys seguits quedant per sota del vinté lloc.

Blas Cantó va optar per una cançó dedicada a la seua iaia ‘Voy a quedarme‘, que ens va deixar pel coronavirus a finals de l’any passat. Per a presentar el tema davant el públic europeu, l’escenari d’Eurovisió es va apagar i l’artista murcià va començar a interpretar la cançó a cappella envoltada de xicotetes llums que recreaven una nit estrellada, ell pujava al cel a veure a la seua iaia. En esta atmosfera íntima complementada amb fum i una lluna gegant de sis metres de diàmetre, l’espanyol va fer una parenceria de delicadesa i emoció però també de potència vocal. Blas va cantar, va emocionar i es va esforçar, però no li va servir per a treure a Espanya del pou en el qual porta ja més d’un lustre.

<>

Finalment el micròfon de cristall va ser per a Itàlia, encara que va estar molt renyit fons al final de les votacions, va ser la quarta posició del jurat, però el televot el va dur a la victòria. El grup italià Maneskin va encendre l’estadi neerlandès amb el seu tema rock Zitti e buoni. La potència i la pirotècnia no van faltar en la seua actuació i els va valer per a emportar-se el festival a casa tres dècades després del seu últim triomf.

<>
França es va haver de conformar, a tan sols 25 punts, amb un segon lloc. La francesa Barbara Pravi va interpretar el seu tema Voilà apostant pel minimalisme. Amb un peu de micròfon i il·luminada per diversos focus va rebre una sonora ovació al final de la seua interpretació. Suïssa, que va ser l’actuació favorita del jurat, va quedar finalment en tercer lloc.

 

<>
Per l’escenari del Ahoy Arena van passar anit àngels encadenats (Noruega), dimonios (Xipre), ballarins invisibles (Grècia) i fins a mans gegants (Alemanya). Esta varietat escenogràfica també es va traslladar al musical i els milions d’espectadors del festival van poder gaudir de temes ballables com el de Sèrbia, de potents cançons amb tocs ètnics com la d’Albània i del folk electrònic d’Ucraïna.

 

 

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.