20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

‘La Resistencia’ carrega contra València, la paella i les Falles

Jorge Ponce en La Resistencia

Explica que «quan arribes a València i t’ix dir ‘flipes’ molt ràpidament» | Twitter

 

Jorge Ponce ha fet un monòleg sobre València en el popular programa ‘La Resistència’, que ha provocat els riures tant del públic com de David Broncano, el presentador del moment. «València són moltes coses. València és tot extraradi, no hi ha centre, matemàticament n’hi haurà, potser un punt, però tu no pots arribar a ell. I no és que siga lletja, és que està ‘to’ bonic’, tampoc és bonica. València pareix que l’ha dissenyada el teu cosí el pastiller que es va traure un curs de disseny gràfic», són les paraules que han donat inici a este discurs.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, este còmic porta ja algunes setmanes fent burla de les diferents províncies del país. D’esta manera, explica que «quan arribes a València i t’ix dir ‘flipes’ molt ràpidament». A demés, assegura que la ciutat és com un trailer d’Espanya dirigit pel director de ‘Fast & Furious’, amb un poc de corrupció, un toc de costa i alguns neons.

 

De la mateixa forma, Ponce ha destacat també que als valencians els agrada molt la festa. «Tenen gastronomia, tenen cultura, tenen investigació… però tot és una excusa per a la festa. És com… si jo a este material li pose un poc més de resistència, aguantarà més la festa?», ha qüestionant tocant algunes voltes el terra amb el peu.

 

 

Crítica a les Falles

Però no podia acabar el seu monòleg sense fer referència a la festa dels valencians, les Falles. «A pesar de pensar tot el dia en la festa, tenen la pitjor festa popular de tota Espanya, les Falles», al que Broncano ha afirmat estar d’acord. «Soroll, foc… I l’única cosa que construixen van i la cremen. Els ninots estan to’ bonics i els vestits de fallera no els cremen», ha ironitzat el còmic.

 

Per a acabar amb el seu discurs, Ponce ha enviat un beset a tots els valencians, però ha volgut afegir també un missatge: «Jo a la paella li tiraré el que m’isca dels ous… i li diré paella».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.

El canvi climàtic augmenta la freqüència i la magnitud de les precipitacions extremes

La freqüència i la intensitat de les precipitacions extremes ha augmentat amb el calfament global, encara que de manera desigual segons la geografia. A Espanya, l'orografia, el bloqueig de tempestes i la major eficiència de les pluges tardorenques i hivernals han sigut determinants en els rècords més recents.

L’exclusió voluntària de Mazón en la dana va ser decisiva en les morts, segons la jutgessa

La magistrada que instruïx la gestió de la dana a València sosté que l'exclusió voluntària de Carlos Mazón durant l'emergència va tindre un paper decisiu en els 230 morts i en les lesions del 29 d'octubre de 2024.

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.