10 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Trump cessa al xef José Andrés del seu lloc com a assessor presidencial per a Esport, Exercici i Nutrició

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El nou president d’Estats Units, Donald Trump, ha cessat este dimarts al xef espanyol José Andrés, fundador de l’organització no governamental World Central Kitchen, del seu càrrec com a assessor per a Esport, Exercici i Nutrició, apenes unes hores després de tornar a la Casa Blanca després de la seua victòria en les eleccions del 2020.

“El nostre primer dia en la Casa Blanca encara no ha acabat”, ha dit Trump en un missatge en el seu compte en la xarxa social Truth Social, on ha especificat que “el personal de l’Oficina de Personal de la Presidència està actiu en el procés d’identificar i tirar a més de mil nominats presidencials de l’Administració prèvia” que “no estan alineats” amb la seua visió per a “fer Estats Units gran de nou”.

Així, ha destacat que el seu missatge “servix com a carta oficial de cessament” per a quatre persones, entre elles José Andrés, qui té també nacionalitat nord-americana. Altres afectats amb l’exjefe de l’Estat Major de l’Exèrcit nord-americà Mark Milley, Brian Hook –antic assessor de Trump per a Iran– i Keisha Llance Bottoms. “Esteu acomiadats”, ha resolt.

El xef espanyol, nomenat al març del 2022 com a copresident del Consell Presidencial d’Esports, Exercici i Nutrició d’Estats Units, va rebre el 5 de gener la més alta distinció civil d’Estats Units, la Medalla Presidencial de la Llibertat, de mans del ja expresident d’Estats Units, Joe Biden.

José Andrés és el fundador de World Central Kitchen, una organització no governamental dedicada al proveïment de menjars a tot el món que va sorgir el 2010 arran del terratrèmol que va patir Haití este any, amb l’objectiu de subministrar ajuda alimentària en països que patixen crisis alimentàries, si be posteriorment l’ONG es va expandir per a donar ajuda a refugiats i persones en països en conflicte.

Últimes notícies

Detingut a Peníscola pel robatori de tres patinets elèctrics

La Guàrdia Civil ha detingut a Peníscola a un home per la seua presumpta implicació en el robatori de tres patinets elèctrics. El sospitós tallava els cadenats amb una xicoteta cisalla i un dels vehicles va ser recuperat.

Pérez Llorca apel·la a la responsabilitat de Vox i suma l’aval de Catalá per a la seua investidura

El candidat del PP ha assegurat que confia en la responsabilitat de Vox per a fer viable la seua investidura, després de rebre el suport de l'alcaldessa María José Catalá. Ha demanat prudència en els temps i ha lligat l'acord a prioritzar la recuperació.

El Vila-real firmarà la seua millor arrancada en LaLiga si venç al Mallorca

L'equip sumarà el seu millor inici històric si s'imposa al Mallorca en La Ceràmica després de l'aturada de seleccions. Amb una victòria aconseguirà 29 punts en la jornada 13.

El preu de la vivenda puja un 14,5% en la Comunitat i Espanya marca màxim històric

La Comunitat Valenciana anota una alça del 14,5% en vivenda lliure, igual que Balears i només per darrere de Cantàbria. El conjunt d'Espanya bat el seu rècord històric.

Detingut per simular un robatori amb violència i cobrar 800 euros de l’assegurança

Un jove de 26 anys ha sigut detingut a Alacant per fingir un robatori amb violència per a cobrar 800 euros de l'assegurança. La investigació va revelar que va ser una sostracció en el seu cotxe.

Investiguen a dos conductors kamikaze en l’A-7: un quasi quadruplicava la taxa d’alcohol

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors que van circular en sentit contrari per la A-7 el mateix dia. La rapida actuacion policial evite xocs frontals de gran gravetat.

Nou anys i nou mesos de presó per a pare i fill per un apunyalament a Monforte del Cid

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un pare i al seu fill a nou anys i nou mesos per intent d'homicidi i lesions agreujades després d'una baralla amb arma blanca a Monforte del Cid. Els dos van admetre els fets en el juí, que va concloure amb una sentència ferma.

Albacete porta la seua cuina a Dénia per a reforçar la seua marca gastronòmica

Albacete ha presentat a Dénia un recorregut per la seua cuina tradicional i contemporània davant més d'un centenar de professionals. L'acció busca impulsar la Marca Albacete i atraure turisme de proximitat.