Trump cessa al xef José Andrés del seu lloc com a assessor presidencial per a Esport, Exercici i Nutrició

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El nou president d’Estats Units, Donald Trump, ha cessat este dimarts al xef espanyol José Andrés, fundador de l’organització no governamental World Central Kitchen, del seu càrrec com a assessor per a Esport, Exercici i Nutrició, apenes unes hores després de tornar a la Casa Blanca després de la seua victòria en les eleccions del 2020.

“El nostre primer dia en la Casa Blanca encara no ha acabat”, ha dit Trump en un missatge en el seu compte en la xarxa social Truth Social, on ha especificat que “el personal de l’Oficina de Personal de la Presidència està actiu en el procés d’identificar i tirar a més de mil nominats presidencials de l’Administració prèvia” que “no estan alineats” amb la seua visió per a “fer Estats Units gran de nou”.

Així, ha destacat que el seu missatge “servix com a carta oficial de cessament” per a quatre persones, entre elles José Andrés, qui té també nacionalitat nord-americana. Altres afectats amb l’exjefe de l’Estat Major de l’Exèrcit nord-americà Mark Milley, Brian Hook –antic assessor de Trump per a Iran– i Keisha Llance Bottoms. “Esteu acomiadats”, ha resolt.

El xef espanyol, nomenat al març del 2022 com a copresident del Consell Presidencial d’Esports, Exercici i Nutrició d’Estats Units, va rebre el 5 de gener la més alta distinció civil d’Estats Units, la Medalla Presidencial de la Llibertat, de mans del ja expresident d’Estats Units, Joe Biden.

José Andrés és el fundador de World Central Kitchen, una organització no governamental dedicada al proveïment de menjars a tot el món que va sorgir el 2010 arran del terratrèmol que va patir Haití este any, amb l’objectiu de subministrar ajuda alimentària en països que patixen crisis alimentàries, si be posteriorment l’ONG es va expandir per a donar ajuda a refugiats i persones en països en conflicte.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts els quatre autors d’un intent de segrest frustrat pel gos de la víctima a Polinyà de Xúquer

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre integrants d'un grup criminal que va intentar segrestar una dona en el seu domicili de Polinyà de Xúquer. El rapte es va frustrar quan el gos de la víctima va mossegar a un dels assaltants, la qual cosa va desencadenar una investigació en tres fases.

Marxa lenta de VTC provoca embossos i corts en vies clau de València

La marxa lenta de VTC contra el decret de la Generalitat que limita la seua activitat provoca congestió en artèries principals de València i el tall de Sant Vicent Màrtir. Dos columnes han eixit des de Pista de Silla i Corts Valencianes i confluïxen en el centre per a finalitzar davant la Conselleria de Transports.

La capella ardent d’Antonio Tejero s’instal·la en un tanatori de Xàtiva

El tanatori Servisa de Xàtiva acull la capella ardent de l'ex tinent coronel Antonio Tejero, mort als 93 anys. El funeral està previst esta vesprada en la capella de la Costera i l'accés a la vetla és només per a la família.

El preu de la vivenda bat rècord: puja un 7,5% en 2025 i un 9,4% en la Comunitat Valenciana

El preu mitjà va aconseguir 1.902 euros/m², un 7,5% més que en 2024, i va superar el pic de 2007. Les compravendes van créixer un 4,4% i les hipoteques un 13,7%.

Les cendres d’Antonio Tejero reposaran en Torre de la Mar al costat de la seua esposa

La família preveu traslladar les cendres de l'extinent coronel a Torre de la Mar, on va residir. Seran depositades al costat de la seua esposa i la data encara es desconeix

Cel buidat i boires a l’alba en la Comunitat Valenciana este dijous, amb temperatures sense canvis

Jornada estable en la Comunitat Valenciana: cels buidats, núvols baixos i boires a primeres hores i termòmetres sense variacions. El divendres seguirà el temps tranquil, amb núvols alts a la vesprada.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira mentres rebia tractament a domicili

Antonio Tejero, ex tinent coronel de la Guàrdia Civil i protagonista del 23F, ha mort als 93 anys a la seua casa d'Alzira, on rebia atenció a domicili. La vetla i la cremació es realitzaran a Xàtiva.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.