Trump cessa al xef José Andrés del seu lloc com a assessor presidencial per a Esport, Exercici i Nutrició

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El nou president d’Estats Units, Donald Trump, ha cessat este dimarts al xef espanyol José Andrés, fundador de l’organització no governamental World Central Kitchen, del seu càrrec com a assessor per a Esport, Exercici i Nutrició, apenes unes hores després de tornar a la Casa Blanca després de la seua victòria en les eleccions del 2020.

“El nostre primer dia en la Casa Blanca encara no ha acabat”, ha dit Trump en un missatge en el seu compte en la xarxa social Truth Social, on ha especificat que “el personal de l’Oficina de Personal de la Presidència està actiu en el procés d’identificar i tirar a més de mil nominats presidencials de l’Administració prèvia” que “no estan alineats” amb la seua visió per a “fer Estats Units gran de nou”.

Així, ha destacat que el seu missatge “servix com a carta oficial de cessament” per a quatre persones, entre elles José Andrés, qui té també nacionalitat nord-americana. Altres afectats amb l’exjefe de l’Estat Major de l’Exèrcit nord-americà Mark Milley, Brian Hook –antic assessor de Trump per a Iran– i Keisha Llance Bottoms. “Esteu acomiadats”, ha resolt.

El xef espanyol, nomenat al març del 2022 com a copresident del Consell Presidencial d’Esports, Exercici i Nutrició d’Estats Units, va rebre el 5 de gener la més alta distinció civil d’Estats Units, la Medalla Presidencial de la Llibertat, de mans del ja expresident d’Estats Units, Joe Biden.

José Andrés és el fundador de World Central Kitchen, una organització no governamental dedicada al proveïment de menjars a tot el món que va sorgir el 2010 arran del terratrèmol que va patir Haití este any, amb l’objectiu de subministrar ajuda alimentària en països que patixen crisis alimentàries, si be posteriorment l’ONG es va expandir per a donar ajuda a refugiats i persones en països en conflicte.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.