14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Trump cessa al xef José Andrés del seu lloc com a assessor presidencial per a Esport, Exercici i Nutrició

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El nou president d’Estats Units, Donald Trump, ha cessat este dimarts al xef espanyol José Andrés, fundador de l’organització no governamental World Central Kitchen, del seu càrrec com a assessor per a Esport, Exercici i Nutrició, apenes unes hores després de tornar a la Casa Blanca després de la seua victòria en les eleccions del 2020.

“El nostre primer dia en la Casa Blanca encara no ha acabat”, ha dit Trump en un missatge en el seu compte en la xarxa social Truth Social, on ha especificat que “el personal de l’Oficina de Personal de la Presidència està actiu en el procés d’identificar i tirar a més de mil nominats presidencials de l’Administració prèvia” que “no estan alineats” amb la seua visió per a “fer Estats Units gran de nou”.

Així, ha destacat que el seu missatge “servix com a carta oficial de cessament” per a quatre persones, entre elles José Andrés, qui té també nacionalitat nord-americana. Altres afectats amb l’exjefe de l’Estat Major de l’Exèrcit nord-americà Mark Milley, Brian Hook –antic assessor de Trump per a Iran– i Keisha Llance Bottoms. “Esteu acomiadats”, ha resolt.

El xef espanyol, nomenat al març del 2022 com a copresident del Consell Presidencial d’Esports, Exercici i Nutrició d’Estats Units, va rebre el 5 de gener la més alta distinció civil d’Estats Units, la Medalla Presidencial de la Llibertat, de mans del ja expresident d’Estats Units, Joe Biden.

José Andrés és el fundador de World Central Kitchen, una organització no governamental dedicada al proveïment de menjars a tot el món que va sorgir el 2010 arran del terratrèmol que va patir Haití este any, amb l’objectiu de subministrar ajuda alimentària en països que patixen crisis alimentàries, si be posteriorment l’ONG es va expandir per a donar ajuda a refugiats i persones en països en conflicte.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.