14.1 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Trump cessa al xef José Andrés del seu lloc com a assessor presidencial per a Esport, Exercici i Nutrició

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El nou president d’Estats Units, Donald Trump, ha cessat este dimarts al xef espanyol José Andrés, fundador de l’organització no governamental World Central Kitchen, del seu càrrec com a assessor per a Esport, Exercici i Nutrició, apenes unes hores després de tornar a la Casa Blanca després de la seua victòria en les eleccions del 2020.

“El nostre primer dia en la Casa Blanca encara no ha acabat”, ha dit Trump en un missatge en el seu compte en la xarxa social Truth Social, on ha especificat que “el personal de l’Oficina de Personal de la Presidència està actiu en el procés d’identificar i tirar a més de mil nominats presidencials de l’Administració prèvia” que “no estan alineats” amb la seua visió per a “fer Estats Units gran de nou”.

Així, ha destacat que el seu missatge “servix com a carta oficial de cessament” per a quatre persones, entre elles José Andrés, qui té també nacionalitat nord-americana. Altres afectats amb l’exjefe de l’Estat Major de l’Exèrcit nord-americà Mark Milley, Brian Hook –antic assessor de Trump per a Iran– i Keisha Llance Bottoms. “Esteu acomiadats”, ha resolt.

El xef espanyol, nomenat al març del 2022 com a copresident del Consell Presidencial d’Esports, Exercici i Nutrició d’Estats Units, va rebre el 5 de gener la més alta distinció civil d’Estats Units, la Medalla Presidencial de la Llibertat, de mans del ja expresident d’Estats Units, Joe Biden.

José Andrés és el fundador de World Central Kitchen, una organització no governamental dedicada al proveïment de menjars a tot el món que va sorgir el 2010 arran del terratrèmol que va patir Haití este any, amb l’objectiu de subministrar ajuda alimentària en països que patixen crisis alimentàries, si be posteriorment l’ONG es va expandir per a donar ajuda a refugiats i persones en països en conflicte.

Últimes notícies

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.