10.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Trump titlla de ‘llunàtica d’esquerra radical’ a Harris en el seu primer míting després de la renúncia de Biden

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

L’expresident nord-americà Donald Trump ha celebrat el seu primer míting des que l’actual inquilí de la Casa Blanca, Joe Biden, anunciara la renúncia a la reelecció i ha centrat el seu discurs a atacar la vicepresidenta i màxima favorita per a presentar-se pel Partit Demócra, Kamala Harris, a qui ha catalogat de “llunàtica d’esquerra radical”.

“Fa tres dies derrotem oficialment al pitjor president de la història del nostre país, el corrupte Joe Biden. Va renunciar perquè estava perdent per molt en les enquestes”, ha asseverat el magnat, candidat del Partit Republicà per a les pròximes eleccions presidencials de novembre.

En el seu míting a Carolina del Nord, Trump ha subratllat que el rival a batre ara és “la mentidera Kamala Harris”, a qui ha catalogat com “la vicepresidenta més incompetent i d’extrema esquerra de la història d’Estats Units”, segons informa el portal de notícies The Hill.

Per a Trump, Harris és encara més “liberal” que el senador Bernie Sanders, figura de l’esquerra estadoundiense, i l’ha catalogat com la “tsar de la frontera” per la seua gestió de la frontera entre Estats Units i Mèxic. A més ha qualificat de “broma” que Harris estiguera a Europa dies abans de l’esclat de la guerra a Ucraïna.

Respecte a la renúncia de Biden, l’ex-president ha acusat Harris d’enganyar la població “per a encobrir l’aptitud mental” del mandatari, moment en el qual ha asseverat que “no es pot confiar” en Harris doncs “no és apta” per a liderar el país.

Al llarg del míting, l’expresident s’ha referit en repetides ocasions a Harris, a qui ha descrit com “una molt mala persona” i “boja”. L’equip de campanya de la demòcrata ha qualificat este discurs d'”estrany i divagant”, però es mostra confiat que els nord-americans “no es deixaran enagañar”.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.