UE reitera que la seua posició sobre Sàhara no ha canviat després de reconèixer França la sobirania marroquina

BRUSSEL·LES, 31 (EUROPA PRESS)

La Unió Europea ha reiterat hui dimecres que la seua posició sobre el Sàhara Occidental no ha canviat després que França anunciara que reconeix la sobirania marroquina del territori com a “única base per a aconseguir una solució política justa”.

“Correspon a cada Estat membre reaccionar en funció de les seues pròpies posicions. La posició comuna de la Unió Europea sobre este tema roman invariable”, ha assenyalat una portaveu d’Exteriors de la UE en declaracions a Europa Press, després de l’anunci de París.

El dimarts Emmanuel Macron va declarar el suport “clar i constant” de França al pla d’autonomia proposat pel Marroc el 2007, assegurant que l’objectiu és una solució “duradora i negociada conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides”.

Pel seu costat, la UE manté la seua posició comuna que passa per recolzar al secretari general de Nacions Unides, Antonio Guterres, i del seu enviat per al Sàhara Occidental, Staffan de Mistura, “per a continuar el procés polític encaminat a aconseguir una solució política justa, realista, pragmàtica, duradora i mútuament acceptable a la qüestió del Sàhara Occidental”, insistint que l’eixida ha de ser conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides.

L’anunci de Macron constituïx un pas significatiu per al suport al pla d’autonomia marroquina sobre el Sàhara. A principis d’enguany, Rabat va expressar el seu desig que França fóra un pas més enllà en la seua postura i s’alineara amb Espanya després que el president del Govern, Pedro Sánchez, diguera en una carta a Mohamed VI al març del 2022 que el pla d’autonomia marroquina per al Sàhara és “la base més seriosa, creïble i realista” per a una solució del conflicte.

Anuncios

Últimes notícies

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.

Les víctimes de la dana carreguen contra el tancament de la comissió de Les Corts

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 mostren la seua indignació pel tancament de la comissió d'investigació de Les Corts, que donen per fracassada i purament partidista.