7.7 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

UE reitera que la seua posició sobre Sàhara no ha canviat després de reconèixer França la sobirania marroquina

BRUSSEL·LES, 31 (EUROPA PRESS)

La Unió Europea ha reiterat hui dimecres que la seua posició sobre el Sàhara Occidental no ha canviat després que França anunciara que reconeix la sobirania marroquina del territori com a “única base per a aconseguir una solució política justa”.

“Correspon a cada Estat membre reaccionar en funció de les seues pròpies posicions. La posició comuna de la Unió Europea sobre este tema roman invariable”, ha assenyalat una portaveu d’Exteriors de la UE en declaracions a Europa Press, després de l’anunci de París.

El dimarts Emmanuel Macron va declarar el suport “clar i constant” de França al pla d’autonomia proposat pel Marroc el 2007, assegurant que l’objectiu és una solució “duradora i negociada conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides”.

Pel seu costat, la UE manté la seua posició comuna que passa per recolzar al secretari general de Nacions Unides, Antonio Guterres, i del seu enviat per al Sàhara Occidental, Staffan de Mistura, “per a continuar el procés polític encaminat a aconseguir una solució política justa, realista, pragmàtica, duradora i mútuament acceptable a la qüestió del Sàhara Occidental”, insistint que l’eixida ha de ser conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides.

L’anunci de Macron constituïx un pas significatiu per al suport al pla d’autonomia marroquina sobre el Sàhara. A principis d’enguany, Rabat va expressar el seu desig que França fóra un pas més enllà en la seua postura i s’alineara amb Espanya després que el president del Govern, Pedro Sánchez, diguera en una carta a Mohamed VI al març del 2022 que el pla d’autonomia marroquina per al Sàhara és “la base més seriosa, creïble i realista” per a una solució del conflicte.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.