UE reitera que la seua posició sobre Sàhara no ha canviat després de reconèixer França la sobirania marroquina

BRUSSEL·LES, 31 (EUROPA PRESS)

La Unió Europea ha reiterat hui dimecres que la seua posició sobre el Sàhara Occidental no ha canviat després que França anunciara que reconeix la sobirania marroquina del territori com a «única base per a aconseguir una solució política justa».

«Correspon a cada Estat membre reaccionar en funció de les seues pròpies posicions. La posició comuna de la Unió Europea sobre este tema roman invariable», ha assenyalat una portaveu d’Exteriors de la UE en declaracions a Europa Press, després de l’anunci de París.

El dimarts Emmanuel Macron va declarar el suport «clar i constant» de França al pla d’autonomia proposat pel Marroc el 2007, assegurant que l’objectiu és una solució «duradora i negociada conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides».

Pel seu costat, la UE manté la seua posició comuna que passa per recolzar al secretari general de Nacions Unides, Antonio Guterres, i del seu enviat per al Sàhara Occidental, Staffan de Mistura, «per a continuar el procés polític encaminat a aconseguir una solució política justa, realista, pragmàtica, duradora i mútuament acceptable a la qüestió del Sàhara Occidental», insistint que l’eixida ha de ser conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides.

L’anunci de Macron constituïx un pas significatiu per al suport al pla d’autonomia marroquina sobre el Sàhara. A principis d’enguany, Rabat va expressar el seu desig que França fóra un pas més enllà en la seua postura i s’alineara amb Espanya després que el president del Govern, Pedro Sánchez, diguera en una carta a Mohamed VI al març del 2022 que el pla d’autonomia marroquina per al Sàhara és «la base més seriosa, creïble i realista» per a una solució del conflicte.

Últimes notícies

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.