UE reitera que la seua posició sobre Sàhara no ha canviat després de reconèixer França la sobirania marroquina

BRUSSEL·LES, 31 (EUROPA PRESS)

La Unió Europea ha reiterat hui dimecres que la seua posició sobre el Sàhara Occidental no ha canviat després que França anunciara que reconeix la sobirania marroquina del territori com a “única base per a aconseguir una solució política justa”.

“Correspon a cada Estat membre reaccionar en funció de les seues pròpies posicions. La posició comuna de la Unió Europea sobre este tema roman invariable”, ha assenyalat una portaveu d’Exteriors de la UE en declaracions a Europa Press, després de l’anunci de París.

El dimarts Emmanuel Macron va declarar el suport “clar i constant” de França al pla d’autonomia proposat pel Marroc el 2007, assegurant que l’objectiu és una solució “duradora i negociada conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides”.

Pel seu costat, la UE manté la seua posició comuna que passa per recolzar al secretari general de Nacions Unides, Antonio Guterres, i del seu enviat per al Sàhara Occidental, Staffan de Mistura, “per a continuar el procés polític encaminat a aconseguir una solució política justa, realista, pragmàtica, duradora i mútuament acceptable a la qüestió del Sàhara Occidental”, insistint que l’eixida ha de ser conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides.

L’anunci de Macron constituïx un pas significatiu per al suport al pla d’autonomia marroquina sobre el Sàhara. A principis d’enguany, Rabat va expressar el seu desig que França fóra un pas més enllà en la seua postura i s’alineara amb Espanya després que el president del Govern, Pedro Sánchez, diguera en una carta a Mohamed VI al març del 2022 que el pla d’autonomia marroquina per al Sàhara és “la base més seriosa, creïble i realista” per a una solució del conflicte.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.