12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

UE reitera que la seua posició sobre Sàhara no ha canviat després de reconèixer França la sobirania marroquina

BRUSSEL·LES, 31 (EUROPA PRESS)

La Unió Europea ha reiterat hui dimecres que la seua posició sobre el Sàhara Occidental no ha canviat després que França anunciara que reconeix la sobirania marroquina del territori com a “única base per a aconseguir una solució política justa”.

“Correspon a cada Estat membre reaccionar en funció de les seues pròpies posicions. La posició comuna de la Unió Europea sobre este tema roman invariable”, ha assenyalat una portaveu d’Exteriors de la UE en declaracions a Europa Press, després de l’anunci de París.

El dimarts Emmanuel Macron va declarar el suport “clar i constant” de França al pla d’autonomia proposat pel Marroc el 2007, assegurant que l’objectiu és una solució “duradora i negociada conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides”.

Pel seu costat, la UE manté la seua posició comuna que passa per recolzar al secretari general de Nacions Unides, Antonio Guterres, i del seu enviat per al Sàhara Occidental, Staffan de Mistura, “per a continuar el procés polític encaminat a aconseguir una solució política justa, realista, pragmàtica, duradora i mútuament acceptable a la qüestió del Sàhara Occidental”, insistint que l’eixida ha de ser conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides.

L’anunci de Macron constituïx un pas significatiu per al suport al pla d’autonomia marroquina sobre el Sàhara. A principis d’enguany, Rabat va expressar el seu desig que França fóra un pas més enllà en la seua postura i s’alineara amb Espanya després que el president del Govern, Pedro Sánchez, diguera en una carta a Mohamed VI al març del 2022 que el pla d’autonomia marroquina per al Sàhara és “la base més seriosa, creïble i realista” per a una solució del conflicte.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.