10.7 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Un camioner rescatat del seu vehicle cremant a l’A7 superava en 10 vegades el límit d’alcohol

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

Un conductor que va haver de ser rescatat del seu vehicle cremant a l’A7 la setmana passada tenia una taxa d’alcohol 10 vegades major a la permesa per als conductors professionals (0,15 mg/L), segons ha informat l’Institut Armat.

L’incident va tenir lloc el passat 3 d’octubre, sobre les 13.45 hores, en la incorporació des de la CV-32 (Massamagrell) a la A7 en el punt quilomètric 313,800.

El conductor del camió es va eixir de la via pel marge dret i va col·lisionar el cap tractora amb el lateral de l’inici d’un túnel, girant sobre el seu propi eix i quedant encaixonat en el mateix.

A causa dels danys ocasionats, es van abocar líquids inflamables, motiu pel qual la cabina i part del remolc van començar a cremar, mentre que el seu conductor va quedar atrapat dins de l’habitacle sense possibilitat de poder eixir pels seus propis mitjans.

Gràcies a la ràpida actuació d’un Guàrdia Civil de Trànsit afecte al Destacament de València B, es va poder salvar la vida al conductor, en aconseguir introduir-se en la cabina i tallar el cinturó de seguretat. Va aconseguir excarcerar al ferit i traure-ho del vehicle, malgrat les flames i de l’intens fum que es va produir.

Després de rescatar al ferit i ser atès pels servicis sanitaris, va ser sotmès a la prova de detecció alcohòlica i va llançar una taxa 10 vegades major a la permesa per als conductors professionals (0,15 mg/L).

Per part d’un Equip d’Investigació de Sinistres vials de la Guàrdia Civil de Trànsitc es van confeccionar diligències per un delicte contra la seguretat vial, que seran remeses al Jutjat de Massamagrell. El conductor s’enfronta a la pena de presó de fins a sis mesos i privació del dret de conduir vehicles a motor i ciclomotors de fins a quatre anys.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.