11.5 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Una incidència informàtica obliga a ampliar fins demà el termini per a demanar ajudes municipals al lloguer

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

Un tall en la fibra que unix els dos Centres de Procesament de dades de l’Ajuntament de València ha afectat des de primera hora del dilluns a diversos serveis electrònics municipals i ha obligat a ampliar fins demà dimarts el termini per a sol·licitar les ajudes municipals al lloguer, que concloïa este dilluns.

L’Ajuntament ja ha detectat el tram on s’ha produït el tall, que s’ha iniciat sobre les 8.45 hores, encara que no ha trobat el punt exacte de la incidència. En paral·lel, el servei de Tecnologies de la Informació i la Comunicació està buscant un camí de xarxa alternatiu per a poder connectar els sistemes de nou.

Fins llavors, com a “mesura urgent” s’ha decidit que el termini per a sol·licitar les ajudes al lloguer –que acabava aquest dilluns– s’amplia a aquest dimarts perquè la ciutadania puga completar els tràmits de forma correcta.

Des del grup municipal del PSPV, en l’oposició al govern que compartixen PP i Vox, denuncien que el tall impedix que es tramiten les ajudes al lloguer, als sol·licitants del qual “estan enviant un correu informant que no prorroguen el termini i els envien a registrar la documentació en correus amb costos”.

Per contra, fonts municipals repliquen que “els funcionaris, com fan sempre, comuniquen als veïns que acudixen a l’Ajuntament de totes les opcions legals per a presentar instàncies”. “Però Habitatge ha ampliat al dimarts la presentació d’instàncies de forma telemàtica per a les ajudes al lloguer que concloïen avui”, subratllen.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.