Uribes diu que la FIFA ‘no tanca la porta’ a València com a seu del Mundial, però insta al club a ‘fer els deures’

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El president del Consell Superior d’Esports, José Manuel Rodríguez Uribes, ha sostingut que la seua “voluntat” és que València siga una de les seus del Mundial de 2030 i ha afirmat que la FIFA “no tanca la porta” a esta possibilitat, però ha instat el València CF i les institucions a “fer els deures”.

Així s’ha expressat hui Uribes en declaracions als mitjans de comunicació a València, en ser preguntat per si encara és possible que València siga seu del Mundial 2030 –que albergaran Espanya, Portugal i el Marroc–, després que la ciutat es quedara fóra del llistat provisional de seus.

Ha sostingut que el Consell Superior d’Esports ha “insistit a la Federació Espanyola de Futbol que València “havia d’estar”, encara que ha precisat que “donant per fet que ha de fer els deures, com tots els altres estadis i seus”.

“La nostra voluntat és que València estiga i que, en este temps per davant que queda fins al 2030, és veritat que haurà de concretar-se molt abans, doncs que l’estadi es faça i que al final les condicions es complisquen”, ha subratllat, al mateix temps que ha reiterat que l’organisme i ell personalment entenen que “la ciutat de València ha de ser una de les seus del Mundial 2030”.

Uribes ha apuntat que està en contacte amb la FIFA, els qui “no han tancat la porta” i ha destacat que, malgrat que València no va entrar en el llistat provisional de seus de juliol, “ara fins a desembre hi ha un altre procés de reflexió”.

“Estem en el moment que comencen a concretar-se des de l’Ajuntament, la Generalitat i sobretot el club els deures i que es facen. Si açò es fa, doncs jo espere que València es puga incorporar com a seu, entre altres coses perquè d’ací al 2030 tampoc sabem què succeirà amb les altres seus. Crec que és assenyat tindre València ací. Primer perquè ha d’estar i segon perquè no sabem com evolucionaran les altres”, ha recalcat Uribes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.

Anabel Alonso rebrà el Pi d’Honor 2026 en la 24 Mostra de Teatre de l’Alfàs

Anabel Alonso rebrà el Pi d'Honor 2026 el 29 de març en la 24 Mostra de Teatre de l'Alfàs del Pi. El municipi aprofitarà el festival per a presentar L'Alfàs 2026. Any Cultural

Jarillo-Herrero demana ambició i risc perquè Espanya atraga als millors científics

El físic del MIT reclama un sistema més meritocràtic, amb salaris competitius i carreres estables, per a captar talent global i fer ciència de primer nivell.

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres

EVAP llança EXPERTA, la xarxa que connecta i dona visibilitat a dones en tecnologia

EVAP ha llançat EXPERTA, una plataforma per a identificar i promoure professionals femenines d'innovació i tecnologia. El directori connectarà talent amb esdeveniments, mitjans i institucions per a augmentar la seua presència en panells i espais de decisió.

3i4 publica tres poemaris inèdits de Vicent Andrés Estellés

Edicions 3i4 ha inclòs 'Homenatges', 'Homenatge a Ronsard' i 'Pinacoteca' en el Volum 13 de l'Obra Completa revisada. El pla passa a 14 toms amb un últim dedicat a la prosa memorialística.

L’IVF reedita en 2026 la línia per al sector agroalimentari i amplia els terminis fins a 10 anys

El programa compta amb 2,2 milions per a subvencionar interessos i facilitar finançament en condicions avantatjoses

Chiva ha completat la rehabilitació del barri de Bechinos i reforça la seua protecció enfront de riuades

Chiva ha culminat la revitalització del barri de Bechinos, el nucli més antic del municipi, amb obres per a resistir futures riuades sense perdre el seu caràcter. El projecte, finançat amb fons estatals després de la DANA de 2024, inclou millores de drenatge, repavimentació i reforços estructurals.