Uribes diu que la FIFA ‘no tanca la porta’ a València com a seu del Mundial, però insta al club a ‘fer els deures’

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El president del Consell Superior d’Esports, José Manuel Rodríguez Uribes, ha sostingut que la seua “voluntat” és que València siga una de les seus del Mundial de 2030 i ha afirmat que la FIFA “no tanca la porta” a esta possibilitat, però ha instat el València CF i les institucions a “fer els deures”.

Així s’ha expressat hui Uribes en declaracions als mitjans de comunicació a València, en ser preguntat per si encara és possible que València siga seu del Mundial 2030 –que albergaran Espanya, Portugal i el Marroc–, després que la ciutat es quedara fóra del llistat provisional de seus.

Ha sostingut que el Consell Superior d’Esports ha “insistit a la Federació Espanyola de Futbol que València “havia d’estar”, encara que ha precisat que “donant per fet que ha de fer els deures, com tots els altres estadis i seus”.

“La nostra voluntat és que València estiga i que, en este temps per davant que queda fins al 2030, és veritat que haurà de concretar-se molt abans, doncs que l’estadi es faça i que al final les condicions es complisquen”, ha subratllat, al mateix temps que ha reiterat que l’organisme i ell personalment entenen que “la ciutat de València ha de ser una de les seus del Mundial 2030”.

Uribes ha apuntat que està en contacte amb la FIFA, els qui “no han tancat la porta” i ha destacat que, malgrat que València no va entrar en el llistat provisional de seus de juliol, “ara fins a desembre hi ha un altre procés de reflexió”.

“Estem en el moment que comencen a concretar-se des de l’Ajuntament, la Generalitat i sobretot el club els deures i que es facen. Si açò es fa, doncs jo espere que València es puga incorporar com a seu, entre altres coses perquè d’ací al 2030 tampoc sabem què succeirà amb les altres seus. Crec que és assenyat tindre València ací. Primer perquè ha d’estar i segon perquè no sabem com evolucionaran les altres”, ha recalcat Uribes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.