18 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

El jutge rebutja comparar l’ADN dels fills de Julio Iglesias amb el del valencià que reclama la paternitat

Julio Iglesias durant un dels seus últims concerts | Europa Press

 

El Jutjat de Primera Instància número 13 de València ha rebutjat la pràctica d’una prova biològica als fills de Julio Iglesias per a comparar-les amb l’ADN del valencià Javier Santos, que reclama ser reconegut també com a fill del cantant. Així consta en una provisió del passat 12 de febrer, a la qual ha tingut accés Europa Press, en la qual el jutjat denega també tornar a reclamar que el mateix Julio Iglesias siga sotmés a una prova biològica.

Respecte a la realització de les proves biològiques als fills del cantant, en la resolució s’indica que “no es pot” per “no ser comunicat en el present procediment”. Després de conèixer esta decisió, el lletrat del demandant de filiació, Fernando Osuna, ha afirmat en un comunicat que “el ‘no’ del cantant a la comparació del seu ADN amb el de Javier Santos és molt significatiu i desfavorable per a Julio Iglesias i ja és suficient”. 

Respecte a la negativa al fet que els fills de Julio Iglesias siguen sotmesos a la prova, Osuna ha recordat que “hi ha una prova d’ADN que confirma que Javier Santos i Julio José Iglesias són germans”, en referència a la prova realitzada per esta defensa de forma particular amb restes extretes de Julio José Iglesias que atribuïa a l’intèrpret la paternitat de Javier Sánchez en un 99 per cent. 

“El Jutjat li ha donat validesa a esta prova tot i que ara no permet que Julio José Iglesias vinga a fer-se la comparació d’ADN amb Javier Santos”, ha lamentat l’advocat, que ha defensat que “en este tipus de judicis el que preval per damunt d’altres qüestions és descobrir la veritat material o la veritat científica”. 

Per això, la defensa de Javier Santos ha anunciat que recorrerà esta negativa del Jutjat al fet que es duga a terme la prova d’ADN entre “presumptes germans” per a “assegurar millor el resultat del judici i guanyar-lo”. Així mateix, Osuna ha criticat que “el presumpte pare mostra una clara i evident actitud obstruccionista, en oposar-se injustificadament a la pràctica de la prova de l’ADN, col·locant al presumpte fill en una situació d’autèntica indefensió”.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.