El jutge rebutja comparar l’ADN dels fills de Julio Iglesias amb el del valencià que reclama la paternitat

Julio Iglesias durant un dels seus últims concerts | Europa Press

 

El Jutjat de Primera Instància número 13 de València ha rebutjat la pràctica d’una prova biològica als fills de Julio Iglesias per a comparar-les amb l’ADN del valencià Javier Santos, que reclama ser reconegut també com a fill del cantant. Així consta en una provisió del passat 12 de febrer, a la qual ha tingut accés Europa Press, en la qual el jutjat denega també tornar a reclamar que el mateix Julio Iglesias siga sotmés a una prova biològica.

Respecte a la realització de les proves biològiques als fills del cantant, en la resolució s’indica que «no es pot» per «no ser comunicat en el present procediment». Després de conèixer esta decisió, el lletrat del demandant de filiació, Fernando Osuna, ha afirmat en un comunicat que «el ‘no’ del cantant a la comparació del seu ADN amb el de Javier Santos és molt significatiu i desfavorable per a Julio Iglesias i ja és suficient». 

Respecte a la negativa al fet que els fills de Julio Iglesias siguen sotmesos a la prova, Osuna ha recordat que «hi ha una prova d’ADN que confirma que Javier Santos i Julio José Iglesias són germans», en referència a la prova realitzada per esta defensa de forma particular amb restes extretes de Julio José Iglesias que atribuïa a l’intèrpret la paternitat de Javier Sánchez en un 99 per cent. 

«El Jutjat li ha donat validesa a esta prova tot i que ara no permet que Julio José Iglesias vinga a fer-se la comparació d’ADN amb Javier Santos», ha lamentat l’advocat, que ha defensat que «en este tipus de judicis el que preval per damunt d’altres qüestions és descobrir la veritat material o la veritat científica». 

Per això, la defensa de Javier Santos ha anunciat que recorrerà esta negativa del Jutjat al fet que es duga a terme la prova d’ADN entre «presumptes germans» per a «assegurar millor el resultat del judici i guanyar-lo». Així mateix, Osuna ha criticat que «el presumpte pare mostra una clara i evident actitud obstruccionista, en oposar-se injustificadament a la pràctica de la prova de l’ADN, col·locant al presumpte fill en una situació d’autèntica indefensió».

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.