L’edat mitjana de la població de València és de 44,7 anys i Algirós el districte més envellit de la ciutat

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

L’edat mitjana de la població de la ciutat de València és de 44,7 anys, segons es desprèn de les dades del padró municipal d’habitants corresponent a gener del 2024, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat. Algirós és el districte més envellit i Rascanya, el més jove.

Així mateix, Quatre Carreres és el districte amb més població i que més ha crescut en l’últim any. Les citades dades indiquen també que el 72,2% de la població d’entre 25 i 34 anys té estudis de Batxillerat o superiors i que els països amb més residents empadronats en la capital valenciana són Colòmbia, Itàlia, Veneçuela i Xina.

El nombre de persones inscrites en aquest padró és de 830.606, una xifra que representa un increment de 21.105 ciutadans respecte a l’any 2023 i un creixement del 2,5% en l’últim any, ha apuntat el consistori.

L’Oficina d’Estadística de l’Ajuntament de València arreplega ja en la seua pàgina web les dades actualitzades del padró municipal d’habitants de la ciutat corresponents a l’1 de gener del 2024, on s’arreplega «una àmplia tabulació del fitxer padronal prèviament depurat», ha assenyalat l’administració local.

Referent a això, ha detallat que s’inclouen classificacions de la població en funció de les diferents variables contingudes en el padró municipal d’habitants –sexe, edat, lloc de naixement, nacionalitat i nivell d’estudis– per a les diferents divisions territorials municipals: juntes municipals, districtes, barris i seccions.

L’Ajuntament ha ressaltat que la població de València ha mostrat una tendència general al creixement al llarg dels anys. Així, ha exposat que des que es tenen dades, es va observar un «creixement accelerat fins al 1981, moment en el qual aquesta dinàmica es va estabilitzar experimentant un creixement gradual interromput per petites disminucions ocasionals».

A partir de l’any 2010, es va observar un estancament i, fins i tot, una lleugera disminució en la població, amb un repunt en els últims dos anys, ha agregat el consistori.

Pel que fa a la distribució de la població, l’administració municipal ha comentat que el districte amb major població és el 10, Quatre Carreres, amb 80.266 habitants. Aquesta és també la zona que ha experimentat un major creixement (4,8%) respecte al 2023.

La distribució per grups d’edat mostra que el segment d’edat de 45-49 anys és el més representatiu en edats quinquennals i abasta un 7,9% de la població, seguit pel tram de 50-54 anys amb un 7,6%. Les persones de 45 anys o més constitueixen el 50,7% del total, unes dades que reflecteixen «un envelliment demogràfic».

Algirós, districte 13, és el més envellit amb una mèdia de 47 anys, mentre que el de Rascanya, el 15, és el districte més jove amb una mèdia de 42,7 anys.

Pel que fa a l’àmbit educatiu, les dades del padró assenyalen que el 57,5% de la població empadronada a València de 25 o més anys posseeix titulació de Batxillerat, Formació Professional de segon grau o estudis superiors. Aquest percentatge és significativament alt (72,2%) per a la població de 25 a 34 anys, ha precisat l’Ajuntament.

NACIONALITATS

Dins de la població empadronada en la capital valenciana amb nacionalitat estrangera, les nacionalitats més freqüents són Colòmbia amb 18.218 persones, Itàlia amb 14.097, Veneçuela amb 9.946 i Xina amb 8.495 individus.

Les nacionalitats que han experimentat un major creixement respecte al passat anys són les procedents d’Europa de l’Est, especialment, la població de nacionalitat russa (61,5%) i la població de nacionalitat ucraïnesa (36,8%).

Pel que fa a la població procedent de Sud-amèrica, el padró de València reflecteix «increments considerables en nacionalitats com la colombiana (31,6%), argentina (23,2%), peruana (32,3%) i xilena (28,4%)».

Aquest sector demogràfic es caracteritza per tenir un perfil majoritàriament jove, amb el 51,0% dels seus integrants menors de 35 anys, ha agregat el consistori.

ESTRUCTURA FAMILIAR I RESIDENCIAL

Quant a l’estructura familiar i residencial de la població, les dades mostren diversitat. Les 830.606 persones que estan inscrites en el padró estan distribuïdes en 354.784 fulles familiars, i 465 fulles col·lectives.

Dins d’aquestes fulles, es poden observar diferents tipus de llars i composicions familiars. Algunes llars estan formades per una sola persona i representen «una part significativa de la població inscrita» (35,6%), seguits per les llars compostes per dos membres (27,4%).

A més, hi ha «una quantitat considerable» de fulles familiars que inclouen almenys un menor de 18 anys (81.226 fulles), així com unes altres que registren la presència de persones de 80 o més anys que viuen soles (19.885 persones), principalment dones (15.968).

Aquesta variabilitat en la composició de les fulles familiars també es reflecteix en el repartiment per districtes, ha assenyalat el consistori. Referent a això, ha apuntat que en els districtes 17 (Pobles del Nord) i 15 (Rascanya) s’observa «una proporció significativa de fulles familiars que inclouen 4 o més persones, la qual cosa indica una diversitat en l’estructura familiar segons la ubicació geogràfica dins de València».

Últimes notícies

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.