Dos detinguts per cometre diversos robatoris en habitatges de la platja d’Almardà a Sagunt

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Local de Sagunt han detingut a la platja d’Almardà a un home i una dona per presumptament cometre diversos delictes de robatori amb força en habitatges de la zona i falsedat documental, al mateix temps que s’ha recuperat un turisme sostret a Portugal sis mesos arrere al que se li havia col·locat una matrícula falsificada.

Les detencions s’han produït en el marc de l’operatiu policial de vigilància establit per la Policia Local de Sagunt després d’haver tingut coneixement de la comissió de diversos robatoris en immobles en la platja d’Almardà en les últimes setmanes, ha indicat l’Ajuntament en un comunicat.

L’esmentat operatiu policial, entre altres actuacions, es va materialitzar en l’increment de la presència policial en la zona, amb major incidència en la detecció de persones i vehicles sospitosos, amb un major nombre d’identificacions, comprovacions i perquisicions policials.

En aquest sentit, la regidora de Policia Local, María José Carrera, ha ressaltat que “s’ha produït un reforç de la vigilància en la zona d’Almardà amb la finalitat de garantir la seguretat de les veïnes i els veïns”. “Gràcies a la labor que realitzen nostres i els nostres agents s’ha aconseguit detenir a dues persones, presumptament, responsables del robatori d’un vehicle a Portugal”, ha agregat.

Pel que fa a la possible vinculació dels detinguts amb els robatoris que s’han produït en habitatges de la zona d’Almardà, la regidora ha assenyalat que “totes les hipòtesis segueixen obertes” i ha apuntat que la Guàrdia Civil s’ha fet càrrec del cas que, “ara mateix, segueix en investigació”.

Fruit de l’esmentat operatiu policial, diumenge passat, patrulles de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USC) de la Policia Local de Sagunt van localitzar en un carrer d’Almardà un vehicle amb matrícula portuguesa que va alçar les sospites dels agents.

Després de diverses comprovacions, els membres de la USC van esbrinar que les plaques de matrícula que portava el vehicle no es corresponien amb el mateix, el qual, amb les seues plaques de matrícula originals, figurava com sostret en les bases de dades policials.

Els agents van realitzar les perquisicions pertinents i van localitzar a les dues persones, un home i una dona, que havien estat fent ús del vehicle en els últims dies, els qui residien temporalment en un habitatge de la zona d’Almardà.

Així doncs, els investigadors van identificar als sospitosos i van esbrinar que, a més de tenir múltiples antecedents policials per diversos il·lícits penals, sobre un d’ells versava una ordre de detenció i ingrés a la presó emanada d’un jutjat espanyol.

L’home, de nacionalitat espanyola i 35 anys, i la dona, de nacionalitat búlgara i 27 anys, van ser detinguts i llocs a la disposició de l’autoritat judicial. Posteriorment, van ser traslladats a la caserna de la Guàrdia Civil, cos que prosseguirà amb les diligències d’investigació pertinents.

El vehicle va quedar a disposició judicial i va ser traslladat al dipòsit municipal de Sagunt, on roman custodiat fins que el jutge corresponent determine quin ha de ser la seua destinació.

Als detinguts se’ls imputen els presumptes delictes de robatori amb força i falsedat documental.

Últimes notícies

Mor als 74 anys Tania Doris, vedete valenciana i mite del Paral·lel barceloní

La vedete valenciana Tania Doris, figura emblemàtica del Paral·lel i diva del Teatre Apol·lo, ha mort als 74 anys després d'una llarga trajectòria en la revista musical i l'espectacle.

Docents valencians exhibixen un taüt davant el Palau per a denunciar la situació de l’escola pública

Centenars de docents es concentren davant el Palau de la Generalitat en la tercera jornada de vaga indefinida, amb un taüt simbòlic i protestes contra el Consell i la Conselleria d'Educació.

La Comunitat Valenciana es manté entre les regions amb menor gasto sanitari per habitant

La Comunitat Valenciana registra un gasto sanitari públic de 1.867 euros per habitant, clarament per davall de la mitjana nacional de 2.084 euros i només per davant d'Andalusia i Madrid.

Educació xifra en un 24,55% el seguiment del tercer dia de vaga del professorat

La Conselleria d'Educació situa en el 24,55% el seguiment del tercer dia de vaga indefinida del professorat, amb diferències per províncies i en descens respecte a la jornada anterior.

La Guàrdia Civil d’Alacant honra als seus agents caiguts en el 182 aniversari del cos

La Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant celebra el 182 aniversari del cos amb un acte institucional centrat en l'homenatge als agents morts a Huelva i el suport a les seues famílies i companys.

Carlos Baño acudix a la comissió pel presumpte frau dels bons comercie reivindicant el seu honor

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, compareix en la comissió d'investigació de la Diputació sobre el presumpte frau en els bons comercie de 2022 i 2023 assegurant que arriba molt tranquil i amb l'honor molt alt.

Simulacre del sistema És-Alert en els municipis de l’entorn de la nuclear de Cofrentes

El Govern prova el sistema d'avisos És-Alert en diversos municipis pròxims a la central nuclear de Cofrentes per a comprovar la seua cobertura i ajustar els protocols d'emergència si fora necessari.

El València Basket busca a Saragossa el primer pas cap a la seua quarta lliga femenina

El València Basket obri en la pista del Casademont Zaragoza la final de la Lliga Femenina Endesa, una sèrie al millor de tres en la qual perseguix el seu quart títol consecutiu.