10.7 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Una incidència informàtica obliga a ampliar fins demà el termini per a demanar ajudes municipals al lloguer

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

Un tall en la fibra que unix els dos Centres de Procesament de dades de l’Ajuntament de València ha afectat des de primera hora del dilluns a diversos serveis electrònics municipals i ha obligat a ampliar fins demà dimarts el termini per a sol·licitar les ajudes municipals al lloguer, que concloïa este dilluns.

L’Ajuntament ja ha detectat el tram on s’ha produït el tall, que s’ha iniciat sobre les 8.45 hores, encara que no ha trobat el punt exacte de la incidència. En paral·lel, el servei de Tecnologies de la Informació i la Comunicació està buscant un camí de xarxa alternatiu per a poder connectar els sistemes de nou.

Fins llavors, com a “mesura urgent” s’ha decidit que el termini per a sol·licitar les ajudes al lloguer –que acabava aquest dilluns– s’amplia a aquest dimarts perquè la ciutadania puga completar els tràmits de forma correcta.

Des del grup municipal del PSPV, en l’oposició al govern que compartixen PP i Vox, denuncien que el tall impedix que es tramiten les ajudes al lloguer, als sol·licitants del qual “estan enviant un correu informant que no prorroguen el termini i els envien a registrar la documentació en correus amb costos”.

Per contra, fonts municipals repliquen que “els funcionaris, com fan sempre, comuniquen als veïns que acudixen a l’Ajuntament de totes les opcions legals per a presentar instàncies”. “Però Habitatge ha ampliat al dimarts la presentació d’instàncies de forma telemàtica per a les ajudes al lloguer que concloïen avui”, subratllen.

Últimes notícies

Dos investigats per vendre cabdells de marihuana en un estanc de Xirivella (València)

La Guàrdia Civil investiga a dos persones per presumpte tràfic de drogues després de trobar cabdells i derivats de cànnabis a la venda en un estanc de Xirivella. Es van confiscar 37 envasos i 29 grams de resina; Sanitat analitzarà la substància intervinguda.

L’any en què la gestió de la dana va arrossegar a Carlos Mazón

2025 ha sigut l'any en què Carlos Mazón va deixar la Presidència de la Generalitat després de la gestió de la dana d'octubre de 2024. La pressió social, l'avanç judicial i un funeral d'Estat van marcar la seua eixida.

L’any en què la gestió de la dana va arrossegar a Carlos Mazón

2025 ha sigut l'any en què la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024 va acabar per forçar la dimissió de Carlos Mazón. La pressió social i l'avanç judicial van consolidar el seu desgast polític.

La Comunitat encara l’últim cap de setmana prenadalenc amb pluges possibles i boires

La mitat sud comença el dia amb ruixats, localment forts en el sud de València i nord d'Alacant, i bancs de boira a l'interior. El divendres continuarà nuvolós amb pluges disperses i vents del nord en el litoral.

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.