Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Cuiners de 12 països competiran el diumenge a Sueca per fer-se amb el títol de ‘millor paella del món’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Quaranta professionals de 12 països de quatre continents competiran este diumenge 15 de setembre a Sueca en l’esdeveniment gastronòmic “més important a nivell mundial” entorn de la paella valenciana.

El concurs se celebrarà en el passeig de l’Estació de la capital de la Ribera Baixa, on els cuiners lluitaran per a aconseguir fer-se amb el preuat títol de ‘millor paella del món’, seguint la recepta tradicional del certamen suecà.

Durant estos dies, l’Ajuntament ultima els detalls perquè el 15 de setembre participants i assistents puguen gaudir de nou de l'”èxit” d’una dia “de festa i reconeixement a la paella”, segons ha informat el consistori en un comunicat.

La regidora responsable del certamen, Teresa Ribes, ha assenyalat que la localitat afronta la 63ª edició “amb molta il·lusió i amb els nervis previs per la responsabilitat que comporta organitzar un esdeveniment d’estes característiques”.

Per la seua banda, l’alcalde de Sueca, Julián Sáez, ha mostrat la seua satisfacció pel fet que el municipi “torne a convertir-se en l’epicentre de l’excel·lència gastronòmica, acollint als millors professionals de diferents països”, als qui ha agraït el seu “interès any rere any per venir a concursar”. “El nostre certamen, referent a nivell mundial, tornarà a demostrar el respecte i l’admiració que causa el nostre plat per excel·lència”, ha afegit.

El director del concurs, Tony Landete, ha celebrat que la inicitiva “estarà en boca de tots”: “Hem aconseguit convertir a Sueca en la capital mundial de la paella i en referent quant a professionalitat del propi concurs i dels seus participants. Estem plenament satisfets d’afirmar que el certamen de Sueca és el més internacional de tots quants se celebren i que gaudix d’una identitat pròpia molt recognoscible per tots”.

Com a novetat enguany s’ha introduït una semifinal autonòmica, celebrada al juliol a Vinaròs, que va comptar amb 40 participants dels quals 12 van ser els triats per a assistir a Sueca este diumenge.

GUARDONS I PARTICIPANTS

Quant als guardons, junt amb el primer, segon i tercer premi a la millor paella de l’edició, es lliuraran també premis a la millor paella cuinada per un restaurant local, autonòmic, nacional i internacional.

Els participants de la Comunitat Valenciana seran els restaurants Llopis, El Butxe i Fernandet, de Sueca; Vaiven, de Alcossebre; Anzuelo, de Catarroja; Casa Picanterra, de Cullera; Terra i Mar, de Gandía; Miguel i Juani, de L’Alcúdia; Els Arcs, de L’Alcúdia; Ca Ladio, de Llombai; Tabick Arrossos i Brases, de Llombai; Setaygues, de Siete Aguas; Arrocería Vlue Arribar, de Valencia; Nas VLC, de Valencia; i Alejandro Platero, de València.

Procedents de la resta de comunitats autònomes participaran Gonzaba, de Madrid; Atlantis, de Santa Cruz de Tenerife; Das 1219, de Das (Girona); Dixtinto, de Jaén; Gusto Sevilla; de Sevilla; Tira do Playa, de La Coruña; El Muelle del Barrio Pesquero, de Santander; Arrozante, de Murcia; Bar Blau, de Portocolom (Baleares); Mesón El Copo, de Palmones (Cádiz); i Marisquería Noray, de Málaga.

Quant a la participació internacional, formaran part Socarrat Restaurante, de Miramar, Buenos Aires (Argentina); Simply Spanish, de South Melbourne (Australia); Paella de Leyva, de Villa de Leyva (Colombia); Paella del Sol El Candelo 64, de Bayonne (Francia); Copito, de Osaka (Japón); Paneria Rústica, de México; Jorge Chef, de México; Pepe Paellas, de México; Paellas & Paellos, de Lima (Perú); La Solórzano, de Puerto Rico; La Terraza, de panelská; Restaurace, de República Checa; Tapas and Friends, de Zürich (Suiza); Paella Shack by London, de Reino Unido; e Hispania Tasty by Mavi, de Cornwall, Regne Unit.

Els participants seran valorats, un any més, per un jurat de “reconegut prestigi professional” amb una llarga trajectòria en el món de la gastronomia des de diferents àrees, acompanyats per un notari que donarà fe de la seua decisió.

Pel que fa al reconeixement com ‘Paellero d’Honor’, enguany l’organització ha destacat la labor de Ramón Carreres Ortells, exdirector de l’Institut Valencià d’Investigacions Agràries (IVIA), mort el 2017.

Pel seu costat, la paella decorativa que tots els anys es pot contemplar en el vestíbul de la sala on es lliuren els premis, obra de Teresa Roig, enguany s’ha dedicat a la figura de la jove esportista olímpica suecana Patricia Pérez Fos.

Últimes notícies

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una britànica de 64 anys ha sigut arrestada després de la mort per asfíxia d'una altra dona de 66 en un apartament del Racó de Loix. La investigació continua oberta.

El Consell titlla d’engrunes els 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx

El Consell critica que la inversió de 1.000 milions prevista per Aena per a Alacant-Elx no compensa el dèficit inversor i reclama decisions sobre segona pista i enllaç ferroviari.

Mor als 86 anys Batiste Martí, primer vacunat contra la covid en la Comunitat Valenciana

Batiste Martí, primera persona vacunada contra la covid en la Comunitat Valenciana, ha mort als 86 anys en la residència PMD Verge del Miracle de Rafenbunyol. L'ajuntament va emetre un bàndol i el funeral es va celebrar a La Pobla de Farnals.

Calp guarda dos minuts de silenci per la mort d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

L'ajuntament convoca un acte de dol este divendres a les 10.00 en la plaça Miguel Roselló després de dos accidents mortals recents. La mesura s'emmarca en tres dies de dol oficial.

Sime Llicer convertix el MuVIM en una camara de les meravelles amb Talea

El MuVIM exhibix fins al 7 de desembre Talea, la camara de les meravelles de Sime Llicer inspirada en les Wunderkammer. La mostra proposa un recorregut ludico i simbolico que convida a mirar el món amb una altra escala.

Mazón tanca amb Indra un pla per a crear 1.000 ocupacions en 2026 en la Comunitat Valenciana

El Consell pacta amb Indra l'ampliació de la seua activitat estratègica i la creació de 1.000 ocupacions qualificades en 2026, amb focus en ciberseguretat i ús d'IA.