El Govern reubicarà a 3.000 menors migrants no acompanyats a Espanya, principalment a Andalusia, Madrid i Valenciana

L’Executiu espanyol ha presentat un pla per a reubicar aproximadament 3.000 menors migrants no acompanyats que es troben actualment a Canàries, Ceuta i Melilla cap a altres comunitats autònomes del país. Este procés de trasllat està impulsat amb la intenció d’equilibrar la distribució i capacitat d’acolliment entre les diferents regions, prioritzant Andalusia, la Comunitat de Madrid i la Comunitat Valenciana.

Índex i distribució dels menors reubicats

Segons dades oficials, el total de menors que podrien ser traslladats des de l’arxipèlag ascendix a 3.975, encara que es preveu que uns 850 d’ells romanguen a Canàries després de sol·licitar asil i ser acollits per la xarxa estatal de protecció internacional, conforme a una orde del Tribunal Suprem emesa al març.

Les comunitats que rebran més jóvens seran Andalusia amb 677 menors, Madrid amb 647 i Comunitat Valenciana amb 571. Altres regions que acolliran a un nombre significatiu de jóvens inclouen Castella-la Manxa (320), Galícia (317), i Aragó (251). Així mateix, regions com Catalunya i País Basc, inicialment previstes per a realitzar acolliments, no estan obligades a traslladar menors a causa de criteris basats en l’esforç previ d’acolliment, encara que Catalunya ha anunciat que mantindrà el seu compromís acollint almenys a 31 menors.

Finançament i suport econòmic per a l’acolliment

El pla s’acompanya d’un fons de 100 milions d’euros previst en un reial decret llei aprovat al març que reforma la llei d’estrangeria per a crear un sistema de derivació de menors. El Ministeri de Joventut i Infància finançarà els trasllats i cobrirà els gastos d’acolliment durant almenys els primers tres mesos.

A més, es compensarà econòmicament a les comunitats que experimenten major pressió per la sobreocupació, entre elles Aragó, Balears, Canàries, Cantàbria, La Rioja, Ceuta, Melilla, Navarra i Madrid.

En termes econòmics, Canàries serà la comunitat que rebrà la major quantitat de recursos, amb 24,2 milions d’euros destinats a l’acolliment, seguida de Madrid amb 15,8 milions i Andalusia amb quasi 8,9 milions. Altres comunitats rebran recursos proporcionals als menors que acolliran, garantint així una resposta adequada a les necessitats locals.

Pròxims passos i coordinació interterritorial

El Ministeri de Joventut i Infància ha convocat una reunió per al 8 de juliol en la qual es discutirà l’orde del dia d’una pròxima Conferència Sectorial. Els temes principals seran la capacitat dels sistemes d’acolliment i el repartiment dels fons destinats a l’atenció d’estos menors.

Este mecanisme busca corregir les desigualtats existents entre regions en l’acolliment de menors migrants, assegurant un repartiment equitatiu basat en l’esforç i la capacitat ja demostrada per cada comunitat autònoma. Malgrat alguns bloquejos i retards provocats per unes certes comunitats, unes altres han mostrat disposició per a col·laborar en el procés, com és el cas de Catalunya que participa activament mantenint la seua quota d’acolliment.

Amb esta mesura, el Govern pretén millorar la protecció dels menors migrants no acompanyats i garantir per a ells condicions òptimes d’integració i cura en tot el territori nacional.

Últimes notícies

La mobilitat per carretera cau un 60 % en la Comunitat per l’alerta roja

La Generalitat ha confirmat una caiguda del 60 % del trànsit rodat a la Comunitat Valenciana després de l’activació de l’alerta roja per pluges, sense incidents greus fins ara. Les comarques del litoral sud de València, el nord d’Alacant i el nord de Castelló concentren la major intensitat de precipitació.

Aemet activa avís roig per pluges a Castelló i el litoral de València este divendres

Aemet manté per a este divendres l’avís roig per pluges molt intenses a tota la província de Castelló i el litoral de València, amb fins a 90 litres en una hora. El litoral d’Alacant estarà en nivell taronja i l’interior de València i Alacant en nivell groc.

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.

Renfe talla els Rodalia i els Euromed des de València per l’alerta roja per pluges

Renfe ha suspés des de les 18.00 hores la circulació dels trens de Rodalia de València, de Mitjana Distància i dels Euromed i Intercity que connecten amb Catalunya, per l’alerta roja per pluges i tempestes.

Tercer avís Es-Alert per la gota freda a l’interior sud de Castelló

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat el tercer missatge Es-Alert del dia a l’interior sud de Castelló en elevar-se l’avís per pluges a nivell roig. La població ha de limitar els desplaçaments, evitar barrancs i seguir les instruccions de seguretat.