Dimarts amb temperatures estables a la Comunitat Valenciana i ruixats de matinada

Els ruixats amb tronades de la matinada d’este dimarts han donat pas a un cel amb intervals nuvolosos a la Comunitat Valenciana, mentres que les temperatures no han registrat canvis o han pujat lleugerament respecte a la jornada anterior.

Segons la previsió de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), el vent bufa fluix amb direcció variable durant bona part del dia. No obstant això, predomina la component oest en les hores centrals, quan el vent es reforça fins a intensitat moderada a l’interior.

En el litoral, el vent gira a est i sud-est durant la vesprada. Este canvi de direcció pot incrementar la sensació d’humitat en les zones costaneres, encara que sense canvis bruscos de temperatura.

Previsió per a dimecres

Per a dimecres, Aemet espera intervals nuvolosos en el conjunt del territori. No es descarten precipitacions dèbils i disperses, especialment probables a l’interior nord de la província de Castelló, on també poden anar acompanyades de tronada.

Les temperatures patiran variacions lleugeres, tant en les mínimes com en les màximes, però sense canvis acusats. El vent tornarà a ser fluix i de direcció variable en general, amb tendència a component sud-est i est fluix en les hores centrals del dia.

Pel que fa als registres de les últimes 24 hores, les temperatures màximes i mínimes en les capitals de província han sigut les següents. A Castelló, la màxima ha arribat als 28,2 graus i la mínima s’ha quedat en 20,5. A València, la màxima ha sigut de 28,6 graus i la mínima de 21. En el cas d’Alacant, Aemet no ha facilitat dades de temperatures.

Pronòstic marítim detallat

En les aigües costaneres de Castelló, el vent és de component est amb força 2 a 4. Durant la nit gira a nord i oest, per a passar després a component sud al matí i reforçar-se fins a força 4 a 5 a la vesprada. L’estat de la mar passa de marejol a marejada, amb mar de fons temporal del sector est i sud-est d’aproximadament un metre d’altura. No es descarten ruixats ocasionals i, a partir de la matinada, hi ha probabilitat que siguen molt forts i amb tronada.

En les aigües costaneres de València, el vent és de component est amb força 2 a 3. De matinada gira temporalment a oest i, al migdia, arrecia de sud-est fins a força 4 a 5. La mar passa també de marejol a marejada, amb mar de fons de l’est al voltant d’un metre. El pronòstic inclou ruixats ocasionals i alguna tronada a partir de la matinada.

En les aigües costaneres d’Alacant, el vent bufa de component sud amb força 2 a 4, encara que pot ser variable amb força 2 a 3 en alguns moments. Predomina el marejol, amb mar de fons de l’est d’un metre. En este sector es pot registrar algun ruixat puntual durant la jornada.

Últimes notícies

La mobilitat per carretera cau un 60 % en la Comunitat per l’alerta roja

La Generalitat ha confirmat una caiguda del 60 % del trànsit rodat a la Comunitat Valenciana després de l’activació de l’alerta roja per pluges, sense incidents greus fins ara. Les comarques del litoral sud de València, el nord d’Alacant i el nord de Castelló concentren la major intensitat de precipitació.

Aemet activa avís roig per pluges a Castelló i el litoral de València este divendres

Aemet manté per a este divendres l’avís roig per pluges molt intenses a tota la província de Castelló i el litoral de València, amb fins a 90 litres en una hora. El litoral d’Alacant estarà en nivell taronja i l’interior de València i Alacant en nivell groc.

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.

Renfe talla els Rodalia i els Euromed des de València per l’alerta roja per pluges

Renfe ha suspés des de les 18.00 hores la circulació dels trens de Rodalia de València, de Mitjana Distància i dels Euromed i Intercity que connecten amb Catalunya, per l’alerta roja per pluges i tempestes.

Tercer avís Es-Alert per la gota freda a l’interior sud de Castelló

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat el tercer missatge Es-Alert del dia a l’interior sud de Castelló en elevar-se l’avís per pluges a nivell roig. La població ha de limitar els desplaçaments, evitar barrancs i seguir les instruccions de seguretat.