Puig aposta per un acord entre comunitats per a limitar la mobilitat per Pasqua pel coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha apostat per conseguir un acord entre les comunitats i el Govern en el Consell Interterritorial per a limitar la mobilitat per Pasqua perquè «serà un moment molt difícil» en el que, fins i tot, es podria «perdre la traçabilitat» del virus que es recuperarà amb la caiguda de casos actual.

 

D’eix forma s’ha expressat Puig aquest divendres en una entrevista concedida a Europa Press, en la que ha defensat este acord a nivell estatal per a este període festiu. «Pensem que ha d’haver una posició del conjunt del sistema, perquè és molt important consolidar ara. Si consolidem, probablement els pròxims mesos tindrem més oportunitats d‘anar cap a la normalització amb major vacunació i major capacitat de contenció de la pandèmia», ha explicat.

 

Respecte a la flexibilització de les restriccions a partir de març, ha incidit en què no es pot «malgastar» l’esforç fet, i ha reiterat que la situació encara és «molt difícil». De fet, respecte a l’alleugeriment d’estes mesures, ha apuntat que es prendran les decisions la setmana que ve, quan es convocarà una Comissió Interdepartamental, que tindrà en compte el «semàfor» que establix el Consell Interterritorial de Sanitat.

 

Puig preveu que en els pròxims dies «es vagen consolidant» les dades i espera una major «constatació de la baixada» de la incidència. No obstant això, ha recordat que «estem encara en un risc alt». Puig ha insistit que «ningú vol restriccions», però que es fan «per a intentar evitar contagis i morts, però no perquè a ningú li produïsca cap classe de satisfacció». 

 

Quines mesures s’alçaran primer

Preguntat pels àmbits en què començaran a alçar-se les mesures, ha indicat que hi ha «una voluntat d’actuar en funció del que ja se sap que genera major sociabilitat. No és el mateix un comerç que un bar o un restaurant, entre altres coses perquè s’està més temps junts en un bar i un restaurant i es lleva la mascareta», ha apuntat.

 

«Hem d’insistir i encara que hi haja alguna flexibilització, que la hi haurà si tot continua igual, hem de continuar insistint en allò que ja sabem que és positiu per a superar la pandèmia, que és, per descomptat, l’ús permanent de la màscara, la neteja i la higiene de mans i la ventilació», ha apuntat. De fet, ha incidit en esta última qüestió, que «ara serà més fàcil perquè anem cap a un temps més favorable».

Últimes notícies

El Mundial 2030, una oportunitat per a impulsar ciutats més sostenibles

El president de la Diputació d'Alacant, Toni Pérez, defensa que el Mundial de 2030 pot actuar com a motor de polítiques urbanes sostenibles i de cohesió social en les ciutats seu. Ho ha explicat en un encontre celebrat al Cabildo de Gran Canaria amb representants institucionals i de Nacions Unides.

Noves comissions de servici per a docents: així serà el nou sistema

El Consell ha aprovat un decret que ordena les comissions de servici del professorat no universitari amb criteris públics i prioritat per a casos vulnerables. La norma busca més objectivitat, transparència i conciliació per al personal docent.

Sanitat ajorna operacions i cites mèdiques a València i Castelló per l’alerta roja per pluges

La Conselleria de Sanitat ha ajornat operacions no urgents, consultes i proves diagnòstiques a València i Castelló per l’alerta roja per pluges. Els centres de salut tanquen esta vesprada i l’activitat cancel·lada es reprogramarà prompte.

Wizz Air obrirà bases a Madrid, València i Santiago abans de final d’any

Wizz Air ha anunciat l’obertura de les seues primeres bases a Madrid, València i Santiago de Compostel·la abans de final d’any, amb noves rutes i més ocupació. València guanyarà connexions nacionals i internacionals com Brașov o Nàpols.

Alicante celebrarà el 8 d’octubre el debat sobre l’estat de la ciutat de 2026

L’alcalde Luis Barcala ha fixat per al 8 d’octubre, a les 9.30 hores, el ple extraordinari del debat sobre l’estat de la ciutat corresponent a 2026. Serà l’últim debat per a l’actual composició del ple abans de les municipals de 2027.

Maffeo destaca la intensitat d’Aguirre i confia a alçar el vol amb el Valencia CF

Pablo Maffeo ha elogiat la intensitat i la proximitat de Javier Aguirre, nou tècnic del Valencia CF, i s’ha mostrat convençut que l’equip revertirà la seua complicada situació en LaLiga EA Sports.

Els incendis forestals arrasen ja més de 300.000 hectàrees a Espanya en nou mesos

Els incendis forestals han cremat 300.998 hectàrees a Espanya en nou mesos, tres vegades la mitjana de vint anys, i el Govern ha demanat a la UE activar el Fons de Solidaritat per uns danys que superen els 3.500 milions d’euros.

Elx collirà fins a 10 tones menys de dàtil que en 2025 per la falta de pluges

Els productors d’Elx preveuen una collita de 50 a 60 tones de dàtil, unes 10 menys que en 2025, per la sequera, la calor i els fongs, tot i que esperen una millor qualitat del fruit.