Mastodon
22.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

La Policia de València inspeccionarà les cases dels contagiats per coronavirus

La Policia Local de València ha anunciat que vol controlar que els pacients positius per coronavirus complisquen amb la quarantena en les seues cases fins que els donen l’alta mèdica. A demés, segons ha comunicat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, la mesura podria fer-se efectiva per a totes les persones confinades, és a dir, totes les que han de mantindre la quarantena per haver estat en contacte amb algun positiu.

 

Tal com ha avançat el diari ‘Las Províncias’ Sanitat facilitarà el llistat dels pacients positius per Covid-19, que rebran la visita d’agents de la Policia Local per a comprovar que estiguen en casa complint la quarantena. No obstant això, esta mesura no està encara aprovada, ja que no compta en l’aprovació de l’Administració autonòmica, sobretot pels protocols de protecció de dades personals.

 

Les persones que incomplisquen l’aïllament hauran de fer front a greus sancions administratives. En eixe sentit, Cano ha recordat el decret llei 11/2020 de 24 de juliol de la Generalitat, que establix el règim sancionador: «L’incompliment del deure d’aïllament domiciliari», com s’assenyala, està tipificat per una sanció greu, penada entre els 601 i els 30.000 euros, segons esta norma. Per als casos lleus, és a dir, els que han de guardar confinament per haver estat en contacte amb un positiu, la quantitat va des dels 60 fins als 600 euros.

 

D’altra banda, la Policia Local ja ha acordat amb la Conselleria d’Educació una mesura idèntica dirigida als escolars. Este dimarts, 1 de setembre, Aarón Cano es va reunir amb la regidora d’Educació per a valorar esta iniciativa. L’edil ha manifestat que «la vigilància i control podrà fer-se tant als xiquets contagiats com als que només estiguen confinats».

Últimes notícies

Els aeroports espanyols tancaran 2025 amb rècord i més de 320 milions de passatgers

Espanya preveu superar els 320 milions de passatgers en 2025, un 3,5% més que en 2024, i encadenar un nou màxim històric en la xarxa d'Aena. L'anunci arriba en un acte sobre inversions 2027-2031 i consolida la recuperació després de la pandèmia

Aena dispararà les seues inversions en aeroports espanyols fins a 12.888 milions entre 2027 i 2031

Aena destinarà 12.888 milions a la seua xarxa a Espanya durant 2027-2031, més del triple que en el quinquenni previ. El Govern el definix com la major inversió en dècades.

Sánchez anuncia 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant entre 2027 i 2031

El president del Govern anuncia una inversió de 1.000 milions per a l'aeroport d'Alacant entre 2027 i 2031, orientada a modernització i augment de capacitat.

Aena dispararà les seues inversions en aeroports espanyols fins a 12.888 milions entre 2027 i 2031

Aena preveu elevar la inversió en la seua xarxa espanyola fins a 12.888 milions en el període 2027-2031. El pla apunta a modernització, capacitat i millor experiència de l'usuari.

Una acusació demana que la jutgessa de la DANA requerisca a À Punt el vídeo del Cecopi del 29-O

Ciutadans, com a acusació popular, sol·licita que el jutjat requerisca a À Punt tot el vídeo i àudio en brut del Cecopi del 29-O i dies posteriors. La petició arriba després de l'oferiment de la cadena, condicionat a un requeriment judicial, i la denúncia per la filtració del material.

Alacant lidera l’augment de passatgers a l’agost amb un 10% interanual

Espanya va rebre 11,7 milions de passatgers internacionals a l'agost, un 5,4% més. Alacant va ser l'aeroport amb el major avanç relatiu del mes, amb un 10%.

Detingut a Orihuela per assaltar a una dona de 85 anys amb el mataleón; la víctima va estar tres dies en l’UCI

Un jove de 25 anys va ser detingut a Orihuela després d'immobilitzar pel coll a una dona de 85 anys en el portal de la seua casa i arrabassar-li la bossa. La víctima va passar tres dies en l'UCI i rep tractament per seqüeles psicològiques.

L’onzena manifestació contra Mazón unirà Paiporta i València el 28 de setembre

Dos columnes eixiran a les 18.00 des de Paiporta i la Rambleta per a confluir en el 'Pont de la Solidaritat', en la vespra dels 11 mesos de la dana. La marxa manté la pressió per la gestió del 29 d'octubre