Prohibixen a una xiqueta amb síndrome de Down jugar la Copa d’Espanya de Voleibol

Una nena amb síndrome de Down del Club Volei Esplugues no pot participar en la Copa d'Espanya per ser un any més gran

Una xiqueta amb síndrome de Down del Club Volei Esplugues no pot participar en la Copa d’Espanya | Twitter (@silviapicas)

 

Denuncien a la Federació Espanyola de Voleibol per no permetre jugar una xiqueta amb síndrome de Down. Laia juga en l’infantil B amb el Club Volei Esplugues i, en desembre, l’equip tenia previst disputar un partit de la Copa d’Espanya en Guadalajara (Castella-la Manxa), però la xiqueta no ha pogut inscriure’s.

 

El primordial és la inclusió

Laia no ha obtingut el permís per a participar en la Copa d’Espanya perquè és un any més gran que la marcada per la normativa en esta categoria. Alhora, el club ha denunciat la situació i les xarxes socials ràpidament han criticat la decisió de la Federació, a on han rebut molt suport, incloent-hi l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat (Barcelona), amb la creació d’una etiqueta «Laia Juga» i utilitzant la d’«inclusió».

 

Des del mateix club, proposen donar per perduts tots els partits, ja que el primordial és la inclusió, el creixement personal i l’autoestima, a més a més de fomentar el treball en equip i la diversió, però «pareix que valoren més la normativa que el benefici comú perquè de la inclusió es beneficia tot el món».

 

Per altra banda, també han explicat que Laia no ha tingut cap problema en jugar amb el seu equip de tota la vida, ja que la Federació catalana «mai ha posat cap impediment» i tampoc s’han queixat els equips rivals amb els que han jugat tot este temps. «No cal recordar que el joc d’esta xiqueta dona molts avantatges a l’equip, però cap es pot anotar en punts o sets».

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.

El PP manté la gestora del partit a la Comunitat Valenciana i reserva decisions sobre candidats

El PP ha decidit prorrogar la gestora a la Comunitat Valenciana i ajornar la convocatòria del congrés autonòmic, mentre posa Sergio Sayas al capdavant de la gestora de Navarra després de la dimissió de Javier García.

Ford tanca el marge per a més concessions salarials a Almussafes fins a 2030

Ford Espanya ha comunicat a la plantilla d'Almussafes que el marge per a augmentar concessions o costos fins a 2030 s'ha esgotat i que presentarà esta setmana el document definitiu de l'Acord 2030 en una reunió final.

Baldoví acusa Pérez Llorca de viure agenollat a Vox i sotmés a Feijóo

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de no estar a l'altura de la Presidència de la Generalitat, de viure agenollat a Vox i d'arrossegar-se davant el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, durant el debat de política general en Les Corts.