La nit de l’elecció de les candidates a Falleres Majors de València 2020, marcada per un error

Cort d'Honor de València 2020

Les candidates a Falleres Majors de València 2020 | Armando Romero (Junta Central Fallera)

 

València ha triat durant la nit del dissabte a les 13 xiquetes i 13 joves candidates a Falleres Majors de València de 2020. Milers de persones es van donar cita en este esdeveniment «únic» que, per a molts, marca l’inici de les Falles del 2020. La Fallera Major de València 2019, Marina Civera, va reivindicar en el seu discurs que «ser faller és fer història».

 

Alhora que el pavelló de la Font de Sant Lluís —més conegut com la Fonteta— anava prenent forma, entre bastidors, un centenar de voluntaris de la Junta Central Fallera (JCF) es preparaven per a una de les nits més importants del calendari faller. Un «gran esforç» que implica membres de diferents delegacions com organització festiva, comunicació o protocol.

 

Al seu torn, tècnics, ballarins i coreògrafs ultimen els detalls per a donar el toc de llum i color al gran espectacle. Al costat d’ells, Ferran Cano i Nuria Llopis es preparaven per a presentar i conduir l’acte d’elecció. Al final de la primera part de l’acte van arribar les màximes representants del món faller. Les Falleres Majors de 2019 Marina Civera i Sara Larrazábal, acompanyades de les seues Corts d’Honor, es van dirigir al públic per a acomiadar-se d’un any «tan especial i que recordaran la resta de les seues vides».

 

«Esforç, dedicació i l·lusió»

Marina, Sara i les 26 xiquetes i ‘senyoretes’ de les seues Corts d’Honor van dedicar unes paraules a la «família» de Junta Central Fallera i a les seues famílies «per tot l’esforç, dedicació i il·lusió d’enguany». La Fallera Major de València de 2019, Marina Civera, va tancar el seu discurs defensant que «ser faller és fer història». Tampoc van faltar paraules per a les 382 falles de València, les Juntes Locals i per a les seues companyes en este viatge, les festes germanes de Castelló i Alacant.

 

Com és tradicional, les xiquetes candidates a Fallera Major Infantil de València 2020 van desfilar, per sectors una a una, per la pista del Pavelló de la Font de Sant Lluís i posteriorment va ser el torn per a les candidates a Fallera Major de València.

 

L’error que marcà la nit

Després de què s’escoltara el nom de «Marta Tejedo Belenguer», la que pujà a la pasarel·la per a desfilar fins a on es trobaven la resta de ja elegides va ser «Marta Tendero». Per la tensió del moment, Tendero va escoltar «Marta» i un cognom molt semblant i va creure que era ella, però no.

 

Donada la confusió i el revol que ha causat, encara que Tendero s’ho va prendre prou bé, el regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, es va reunir d’urgència amb el seu equip i van anunciar que «es comprometen a minimitzar qualsevol incidència futura, comptant amb la col·laboració directa del jurat i l’assistència notarial per a una verificació de la identitat de les candidates prèvia a la seua eixida a l’escenari».

 

 

Les candidates a Fallera Major i Infantil de València 2020

Finalment, el secretari general de la JCF, Joaquín García Ortells, va anunciar la decisió final del jurat després del procés d’elecció. Un moment que va estar marcat per una confusió en la que una candidata va creure escoltar el seu nom i va eixir a l’escenari equivocadament. No obstant això, el personal de Junta Central Fallera i el jurat van retirar a les candidates per a corregir la confusió.

 

Les candidates que aspiren a convertir-se en Fallera Major Infantil de València 2020 són: Natalia Vilanova (Mare de Déu de Lepant), Blanca Chaparro (Poeta Llorente), Carla García (Ramiro de Maetzu – Els Lleons), Amelia Ricart (Malva-Rosa – Antoni Ponz – Cavite), Carla Sahuquillo (Cervantes – Pare Jofré), Begoña Bonastre (Jacint Benavent – Reina Na Germana), Carla López (Santa Genoveva Torres – Arquitecte Tolsà), Martina Bellver (Lope de Vega), Sara Rivas (Poeta Alberola – Totana), Cristina Patricia Marcos De la Rosa (Falla Major – Moraira – Natzaret), Gabriela García (Músic Espí – Gravador Fabregat), María Aiora Balaguer (Pizarro – Ciril Amorós) i Claudia Guillén (Na Jordana).

 

Les candidates que aspiren a convertir-se en Fallera Major de València 2020 són: Consol Llobell (Falla Albacete – Marvà), Claudia Rodríguez (Falla Albereda – Avinguda de França), Yasmín Espí (Tomasos – Carles Cervera), Yessica Iranzo (Benimodo – Enginyer Dicenta), Deborah Pasqual (Barraca – Església del Rosari), Helena Espert (Plaça del Mercat Central), Andrea Cea (Carters – Litògraf Pasqual Abad), Marta Tejedo (Arquitecte Alfaro – Francesc Cubells), Paula Navarro (Arquebisbe Olaechea – Sant Marcel·lí), Anna Adela Duggan Capuz (Almirall Cadarso – Comte d’Altea), Andrea Grau (Palleter – Erudit Orellana), Marina Fagoaga (Plaça Doctor Collado), Raquel Nebot (Jacint Benavent – Reina Na Germana).

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV reclama que Mazón deixe l’escó per la gestió de la dana i entregue els seus missatges

El PSPV-PSOE ha registrat diverses propostes de resolució del debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana en què exigix que Carlos Mazón renuncie a l’acta de diputat per la seua gestió de la dana i entregue els seus missatges d’aquell dia a la justícia. El document inclou també mesures sobre emergències, transparència, educació, vivenda, cultura, finançament i sanitat.

Detinguts dos homes per assaltar una farmàcia de Tavernes amb un cotxe robat

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens búlgars per robar en una farmàcia de Tavernes de la Valldigna amb un cotxe sostret a Gandia i falsejat amb plaques robades, un d’ells reclamat per Hongria per un violent assalt en 2021.

Presó per a un home i una jove investigats per robar a majors a Castelló

Un home de 36 anys ha ingressat en presó provisional i una jove de 18 anys ha quedat a disposició judicial després de ser detinguts per diversos robatoris a persones majors a Burriana i la Vall d’Uixó, dins del Pla Major de Seguretat.

Aemet retira els avisos taronja i groc per pluges a la Comunitat Valenciana

Aemet ha cancel·lat este dimarts al matí els avisos taronja i groc per pluges i tempestes a Castelló després que hagen cessat les precipitacions intenses que afectaven sobretot la mitat nord de la província de València i el litoral i l’interior sud de Castelló.

Les pluges deixen més de 60 litres per metre quadrat al litoral valencià i de Castelló

L’últim episodi de pluges ha deixat més de 60 litres per metre quadrat en diversos punts del litoral i prelitoral de València i Castelló, sobretot durant la matinada. L’Horta Nord ha concentrat la major intensitat entre les tres i les quatre de la matinada.

Dimarts amb temperatures estables a la Comunitat Valenciana i ruixats de matinada

Els ruixats i tronades de la matinada d’este dimarts donaran pas a intervals nuvolosos, amb temperatures estables o en lleuger ascens. El pronòstic inclou també possibilitat de pluges dèbils dimecres i avís de ruixats intensos en la mar de Castelló.

Avís taronja per ruixats de fins a 40 litres al sud de Castelló fins a les 10

Aemet ha activat fins a les 10 hores un avís taronja per pluges intenses en el litoral sud de Castelló i un avís groc en l’interior sud. Dilluns de vesprada una tromba d’aigua va deixar 60 litres en Utiel-Requena i va causar incidències en carreteres i vivendes.

Les fortes pluges deixen 24 incidents en poques hores, amb Requena com a municipi més afectat

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 24 incidents per pluges i tempestes entre dilluns de vesprada i dimarts de matí, la majoria a la província de València i amb Requena com a punt més afectat.