Una monja de 80 anys condemnada a un any de presó per robar quasi un milió de dòlars per a anar a Las Vegas

L’estat de Califòrnia va sentenciar a un any de presó a una monja de 80 anys que va robar més de 800.000 dòlars destinats a obres escolars d’un col·legi catòlic per a gastar-los en apostes i turisme de luxe a Las Vegas, en els Estats Units. Fa sis dècades, Mary Margaret Kreuper es va comprometre a una vida de pobresa quan va prendre els seus vots religiosos. «Sé que he pecat, que he violat la llei, no hi ha disculpes», es va lamentar Kreuper davant el tribunal, d’acord amb el periòdic Los Angeles Times. Així mateix, va reconéixer que els seus delictes van atemptar contra els seus vots, «els manaments, la llei, i contra tota la confiança sagrada» depositada en ella pels responsables del col·legi.

Per part seua, Kreuper ho va desviar a comptes bancaris secrets que ella mateixa controlava. La seua primera reacció va ser defensar-se argumentant que els pares dels alumnes del col·legi rebien millors salaris que les monges i que va pensar que mereixia un augment.

Mark Byrne, advocat de Kreuper, va demanar que li fora permés servir la seua condemna en el convent on ella estava des que els crims van ser exposats a la llum pública, en 2018. El juez de districte, Ottis D. Wright II li va confessar a Kreuper que havia pensat molt la decisió a prendre i li va reconéixer que havia sigut una excel·lent mestra per molts anys. “Però en algun punt es va eixir completament del camí, i crec que ho comprén. Espere que ho comprenga”, va expressar el magistrat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

SailGP confia que l’arribada de València eleve la competició a un altre nivell

SailGP desembarca a València els dies 5 i 6 de setembre, en substitució de Cadis, amb l'objectiu d'impulsar la competició i reforçar a la ciutat com a seu de grans esdeveniments esportius.

Les víctimes de la dana recorren al TSJCV perquè s’investigue a Mazón sense aforament

L'associació de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 recorre davant el TSJCV l'arxivament de la investigació a Carlos Mazón i qüestiona que se li aplique l'aforament autonòmic.

El PP defén com a àmbit privat la votació de la confraria de Sagunt que exclou a les dones

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt torna a rebutjar la participació de dones en les processons de Setmana Santa. El PP defén que és una decisió privada, mentres PSPV i Compromís la consideren un veto discriminatori.

Pérez Llorca demana resoldre l’exclusió de les dones en la Setmana Santa de Sagunt

Juanfran Pérez Llorca defén que l'exclusió de les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha de solucionar-se, apel·lant al diàleg i a la igualtat.

Minut de silenci en la Generalitat per l’assassinat de la xiqueta Ainhara a Torrevieja

La Generalitat i les principals institucions valencianes guarden un minut de silenci en repulsa per l'assassinat de la xiqueta Ainhara, presumptament lligada a un cas de violència vicària a Torrevieja.

Pérez Llorca enaltix el virtuosisme de Rafael Serrallet després del seu Grammy Llatí 2025

Juanfran Pérez Llorca reconeix el virtuosisme, la personalitat artística i el compromís social de Rafael Serrallet, primer músic valencià a aconseguir un Grammy Llatí.

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt torna a vetar a les dones en les processons

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha rebutjat de nou l'entrada de dones, després d'una votació amb àmplia majoria en contra, la qual cosa posa en risc la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional i obri la porta a una possible batalla judicial.

El Govern inicia el procés per a retirar l’Interés Turístic Nacional a la Setmana Santa de Sagunt per discriminar les dones

El Govern obri un expedient per a revocar la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional a la Setmana Santa de Sagunt després de la negativa de la confraria organitzadora a permetre que les dones processionen.