14 persones detingudes per vendre material sanitari caducat en València

 

La Guàrdia Civil ha detingut a 14 persones per vendre mascaretes i material sanitari caducat. Fins al moment, s’han confiscat més de 300.000 mascaretes que estaven caducades des de novembre de l’any 2014.

 

Als detinguts se’ls imputen delictes contra la salut pública, blanqueig de capitals, estafa, falsedat documental i pertinença a una organització criminal. En els registres, la Guàrdia Civil ha trobat mascaretes en València, Saragossa i Guipúscoa.

 

Els agents també han vist que hi havia gran quantitat de material sanitari caducat com guants, medicaments, xeringues, equips d’oxigenoteràpia o botelles de drenatge. A demés del material caducat, s’han confiscat 64.525 euros i s’han bloquejat 33 comptes bancaris. En 16 d’estos comptes bancaris s’han bloquejat 80.000 euros.

 

Canviaven els envasos originals

Per a evitar ser descoberts, els ara detinguts canviaven els envasos originals en els que s’indicava la data de caducitat. A este efecte, agarraven les màscares de les seues caixes i les posaven en bosses transparents en les que ja no constava cap data.

 

L’operació ‘FACE MASK’ va començar just després de la declaració de l’estat d’alarma quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’un transport de 252.000 mascaretes caducades entre Andoain (Guipúscoa) i la Pobla de Farnals, en l’Horta Nord (València).

 

Des de la Guàrdia Civil han destacat que «esta investigació adquirix encara més rellevància per haver-se produït en un moment de gran demanda de material sanitari i a on existia dificultat per a la seua adquisició». 

 

Falsificaven la documentació

També comptaven amb un altre material sanitari que no tenia de la corresponent documentació exigida i que, posteriorment, falsificaven per a introduir-la en el mercat. Esta falsificació consistia en aportar supòsits certificats dels organismes notificadors, que no s’havien fet .

 

En altres ocasions, introduïen modificacions de les declaracions UE de conformitat del fabricant. Després, una volta que el material sanitari es trobava en les naus de distribució localitzades en la província de València, era traslladat a diferents localitats d’Espanya.

 

Els responsables de l’empresa preferien distribuir les mascaretes caducades a empreses per a que les usaren els seus treballadors, abans que enviar-les a farmàcies, ja que en estes existix un major control tant de l’envasament com de la documentació que empara la fabricació, comerç, distribució i posada a la venda al públic.

 

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm.1 de Massamagrell, en la comarca de l’Horta Nord (València).

Últimes notícies

Elx mostra a Londres el seu ‘Mediterranean Oasis’ per conquistar el turisme britànic

Elx ha presentat al Instituto Cervantes de Londres la seua oferta turística ‘Mediterranean Oasis’ davant d’un centenar de professionals britànics per reforçar el seu atractiu com a destinació singular del Mediterrani.

Falsos lloguers en línia deixen més de 20.000 euros estafats en diverses ciutats, entre elles València

La Guàrdia Civil ha detingut en Almería i Alcantarilla un home i una dona acusats d’estafar més de 20.000 euros amb falsos lloguers en internet en ciutats com València, dins d’una investigació iniciada a San Vicente del Raspeig.

La jutgessa del cas de la dana exigix totes les telefonades d’Emergències amb ajuntaments de matinada

La jutgessa que investiga la DANA ha demanat a l’AVSRE totes les comunicacions del Centre d’Emergències amb ajuntaments de la província de València el 29 d’octubre de 2024, així com aclarir qui va fer i atendre diverses cridades clau i citar una periodista com a testimoni.

València destina 100.000 euros a ajuda humanitària per a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

LAjuntament de València ha aprovat una línia especial de 100.000 euros per a projectes durgència en Veneçuela després del terratrémol de juny, i reforça alhora ajudes socials en la ciutat.

La nova Llei del sòl agilita els tràmits urbanístics i dona més seguretat jurídica

El Consell ha aprovat l’avantprojecte de la nova Llei del sòl, que reforça la planificació territorial, simplifica tràmits, impulsa l’oferta d’habitatge i dona més seguretat jurídica a ajuntaments, empreses i ciutadania.

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana en mitat juliol superen ja totes les de juliol de 2025

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 16 de juliol de 2026 arriben a 160, per damunt de tot juliol de 2025, quan se’n van comptar 155. La província d’Alacant concentra més de la mitat de les defuncions estimades pel sistema MoMo.

El Levante UD cau amb bona imatge davant el Sheffield United en el segon amistós (1-2)

El Levante UD ha perdut 1-2 contra el Sheffield United en el seu segon amistós de pretemporada, en un partit on ha deixat bones sensacions malgrat la derrota.

L’exposició del Oriol enceta les festes de Moros i Cristians d’Oriola amb Pérez Llorca present

L’exposició pública de l’ensenya del Oriol ha obert enguany les festes de Moros i Cristians d’Oriola, en un acte nocturn presidit per Juanfran Pérez Llorca.