14 persones detingudes per vendre material sanitari caducat en València

 

La Guàrdia Civil ha detingut a 14 persones per vendre mascaretes i material sanitari caducat. Fins al moment, s’han confiscat més de 300.000 mascaretes que estaven caducades des de novembre de l’any 2014.

 

Als detinguts se’ls imputen delictes contra la salut pública, blanqueig de capitals, estafa, falsedat documental i pertinença a una organització criminal. En els registres, la Guàrdia Civil ha trobat mascaretes en València, Saragossa i Guipúscoa.

 

Els agents també han vist que hi havia gran quantitat de material sanitari caducat com guants, medicaments, xeringues, equips d’oxigenoteràpia o botelles de drenatge. A demés del material caducat, s’han confiscat 64.525 euros i s’han bloquejat 33 comptes bancaris. En 16 d’estos comptes bancaris s’han bloquejat 80.000 euros.

 

Canviaven els envasos originals

Per a evitar ser descoberts, els ara detinguts canviaven els envasos originals en els que s’indicava la data de caducitat. A este efecte, agarraven les màscares de les seues caixes i les posaven en bosses transparents en les que ja no constava cap data.

 

L’operació ‘FACE MASK’ va començar just després de la declaració de l’estat d’alarma quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’un transport de 252.000 mascaretes caducades entre Andoain (Guipúscoa) i la Pobla de Farnals, en l’Horta Nord (València).

 

Des de la Guàrdia Civil han destacat que «esta investigació adquirix encara més rellevància per haver-se produït en un moment de gran demanda de material sanitari i a on existia dificultat per a la seua adquisició». 

 

Falsificaven la documentació

També comptaven amb un altre material sanitari que no tenia de la corresponent documentació exigida i que, posteriorment, falsificaven per a introduir-la en el mercat. Esta falsificació consistia en aportar supòsits certificats dels organismes notificadors, que no s’havien fet .

 

En altres ocasions, introduïen modificacions de les declaracions UE de conformitat del fabricant. Després, una volta que el material sanitari es trobava en les naus de distribució localitzades en la província de València, era traslladat a diferents localitats d’Espanya.

 

Els responsables de l’empresa preferien distribuir les mascaretes caducades a empreses per a que les usaren els seus treballadors, abans que enviar-les a farmàcies, ja que en estes existix un major control tant de l’envasament com de la documentació que empara la fabricació, comerç, distribució i posada a la venda al públic.

 

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm.1 de Massamagrell, en la comarca de l’Horta Nord (València).

Últimes notícies

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.