14 persones detingudes per vendre material sanitari caducat en València

 

La Guàrdia Civil ha detingut a 14 persones per vendre mascaretes i material sanitari caducat. Fins al moment, s’han confiscat més de 300.000 mascaretes que estaven caducades des de novembre de l’any 2014.

 

Als detinguts se’ls imputen delictes contra la salut pública, blanqueig de capitals, estafa, falsedat documental i pertinença a una organització criminal. En els registres, la Guàrdia Civil ha trobat mascaretes en València, Saragossa i Guipúscoa.

 

Els agents també han vist que hi havia gran quantitat de material sanitari caducat com guants, medicaments, xeringues, equips d’oxigenoteràpia o botelles de drenatge. A demés del material caducat, s’han confiscat 64.525 euros i s’han bloquejat 33 comptes bancaris. En 16 d’estos comptes bancaris s’han bloquejat 80.000 euros.

 

Canviaven els envasos originals

Per a evitar ser descoberts, els ara detinguts canviaven els envasos originals en els que s’indicava la data de caducitat. A este efecte, agarraven les màscares de les seues caixes i les posaven en bosses transparents en les que ja no constava cap data.

 

L’operació ‘FACE MASK’ va començar just després de la declaració de l’estat d’alarma quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’un transport de 252.000 mascaretes caducades entre Andoain (Guipúscoa) i la Pobla de Farnals, en l’Horta Nord (València).

 

Des de la Guàrdia Civil han destacat que «esta investigació adquirix encara més rellevància per haver-se produït en un moment de gran demanda de material sanitari i a on existia dificultat per a la seua adquisició». 

 

Falsificaven la documentació

També comptaven amb un altre material sanitari que no tenia de la corresponent documentació exigida i que, posteriorment, falsificaven per a introduir-la en el mercat. Esta falsificació consistia en aportar supòsits certificats dels organismes notificadors, que no s’havien fet .

 

En altres ocasions, introduïen modificacions de les declaracions UE de conformitat del fabricant. Després, una volta que el material sanitari es trobava en les naus de distribució localitzades en la província de València, era traslladat a diferents localitats d’Espanya.

 

Els responsables de l’empresa preferien distribuir les mascaretes caducades a empreses per a que les usaren els seus treballadors, abans que enviar-les a farmàcies, ja que en estes existix un major control tant de l’envasament com de la documentació que empara la fabricació, comerç, distribució i posada a la venda al públic.

 

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm.1 de Massamagrell, en la comarca de l’Horta Nord (València).

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU