11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Una aplicació valenciana permet vore quants deportistes hi ha en una zona per a evitar aglomeracions

'RunCloud', l'app valenciana que permet vore quants deportistes hi ha en una zona

L’objectiu de l’app és evitar aglomeracions | UPV

 

Un equip de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha creat ‘RunCloud‘, una nova aplicació creada per a tots els que, des d’este dissabte, isquen al carrer a fer deport a l’aire lliure i que permet planificar les sessions d’exercici en les diferents fases de desescalada del confinament, veent a demés quina densitat de deportistes es concentra en cada zona.

 

Els seus creadors són l’estudiant Victoria Barbeta, del Màster en Enginyeria Geomàtica i Geoinformació de la UPV, i dos dels seus professors, Gaspar Mora i Ángel Marqués, tots ells coordinats per la directora ETSI Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica de la UPV, Ana Anquela, segons ha detallat la institució acadèmica en un comunicat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

‘RunCloud’ és una aplicació col·laborativa en la que no és necessari registre. En iniciar-la, l’usuari comença a compartir la seua ubicació automàticament, de forma anònima, i pot vore els altres usuaris que estan compartint la seua ubicació en eixe moment. L’usuari deixa de compartir la seua ubicació quan tanca l’aplicació o quan està parat en el mateix lloc durant deu minuts, sense desplaçaments superiors a 20 metres, explica Gaspar Mora.

 

Es pot utilitzar en qualsevol municipi i, fins i tot, en qualsevol país

Esta aplicació es pot utilitzar en qualsevol municipi, fins i tot qualsevol país. Les posicions dels usuaris es mostren sobre un mapa base continu i lliure, generat pel servici web de mapes d’Open Street Maps. L’usuari només rep les posicions dels usuaris actius que estiguen a menys de dos quilòmetres de la seua posició actual.

 

Ana Anquela ha destacat que amb esta app pretenen «contribuir a evitar aglomeracions d’acord amb les recomanacions publicades per les autoritats sanitàries». «L’activitat dels mateixos usuaris permetrà avançar en la desescalada de manera segura i evitar possibles vies de propagació del virus durant les sessions deportives i els passejos», ha afegit.

 

A més de RunCloud, dos dels seus desenvolupadors —en concret, Victoria Barbeta i Ángel Marqués— van crear la setmana passada també 1KmKids, una aplicació mòbil per a ajudar a les famílies a programar els passejos d’una hora que, des de diumenge passat, es poden fer amb els més menuts de la casa.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.