Una aplicació valenciana permet vore quants deportistes hi ha en una zona per a evitar aglomeracions

'RunCloud', l'app valenciana que permet vore quants deportistes hi ha en una zona

L’objectiu de l’app és evitar aglomeracions | UPV

 

Un equip de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha creat ‘RunCloud‘, una nova aplicació creada per a tots els que, des d’este dissabte, isquen al carrer a fer deport a l’aire lliure i que permet planificar les sessions d’exercici en les diferents fases de desescalada del confinament, veent a demés quina densitat de deportistes es concentra en cada zona.

 

Els seus creadors són l’estudiant Victoria Barbeta, del Màster en Enginyeria Geomàtica i Geoinformació de la UPV, i dos dels seus professors, Gaspar Mora i Ángel Marqués, tots ells coordinats per la directora ETSI Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica de la UPV, Ana Anquela, segons ha detallat la institució acadèmica en un comunicat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

‘RunCloud’ és una aplicació col·laborativa en la que no és necessari registre. En iniciar-la, l’usuari comença a compartir la seua ubicació automàticament, de forma anònima, i pot vore els altres usuaris que estan compartint la seua ubicació en eixe moment. L’usuari deixa de compartir la seua ubicació quan tanca l’aplicació o quan està parat en el mateix lloc durant deu minuts, sense desplaçaments superiors a 20 metres, explica Gaspar Mora.

 

Es pot utilitzar en qualsevol municipi i, fins i tot, en qualsevol país

Esta aplicació es pot utilitzar en qualsevol municipi, fins i tot qualsevol país. Les posicions dels usuaris es mostren sobre un mapa base continu i lliure, generat pel servici web de mapes d’Open Street Maps. L’usuari només rep les posicions dels usuaris actius que estiguen a menys de dos quilòmetres de la seua posició actual.

 

Ana Anquela ha destacat que amb esta app pretenen «contribuir a evitar aglomeracions d’acord amb les recomanacions publicades per les autoritats sanitàries». «L’activitat dels mateixos usuaris permetrà avançar en la desescalada de manera segura i evitar possibles vies de propagació del virus durant les sessions deportives i els passejos», ha afegit.

 

A més de RunCloud, dos dels seus desenvolupadors —en concret, Victoria Barbeta i Ángel Marqués— van crear la setmana passada també 1KmKids, una aplicació mòbil per a ajudar a les famílies a programar els passejos d’una hora que, des de diumenge passat, es poden fer amb els més menuts de la casa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.