10.9 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Una aplicació valenciana permet vore quants deportistes hi ha en una zona per a evitar aglomeracions

'RunCloud', l'app valenciana que permet vore quants deportistes hi ha en una zona

L’objectiu de l’app és evitar aglomeracions | UPV

 

Un equip de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha creat ‘RunCloud‘, una nova aplicació creada per a tots els que, des d’este dissabte, isquen al carrer a fer deport a l’aire lliure i que permet planificar les sessions d’exercici en les diferents fases de desescalada del confinament, veent a demés quina densitat de deportistes es concentra en cada zona.

 

Els seus creadors són l’estudiant Victoria Barbeta, del Màster en Enginyeria Geomàtica i Geoinformació de la UPV, i dos dels seus professors, Gaspar Mora i Ángel Marqués, tots ells coordinats per la directora ETSI Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica de la UPV, Ana Anquela, segons ha detallat la institució acadèmica en un comunicat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

‘RunCloud’ és una aplicació col·laborativa en la que no és necessari registre. En iniciar-la, l’usuari comença a compartir la seua ubicació automàticament, de forma anònima, i pot vore els altres usuaris que estan compartint la seua ubicació en eixe moment. L’usuari deixa de compartir la seua ubicació quan tanca l’aplicació o quan està parat en el mateix lloc durant deu minuts, sense desplaçaments superiors a 20 metres, explica Gaspar Mora.

 

Es pot utilitzar en qualsevol municipi i, fins i tot, en qualsevol país

Esta aplicació es pot utilitzar en qualsevol municipi, fins i tot qualsevol país. Les posicions dels usuaris es mostren sobre un mapa base continu i lliure, generat pel servici web de mapes d’Open Street Maps. L’usuari només rep les posicions dels usuaris actius que estiguen a menys de dos quilòmetres de la seua posició actual.

 

Ana Anquela ha destacat que amb esta app pretenen «contribuir a evitar aglomeracions d’acord amb les recomanacions publicades per les autoritats sanitàries». «L’activitat dels mateixos usuaris permetrà avançar en la desescalada de manera segura i evitar possibles vies de propagació del virus durant les sessions deportives i els passejos», ha afegit.

 

A més de RunCloud, dos dels seus desenvolupadors —en concret, Victoria Barbeta i Ángel Marqués— van crear la setmana passada també 1KmKids, una aplicació mòbil per a ajudar a les famílies a programar els passejos d’una hora que, des de diumenge passat, es poden fer amb els més menuts de la casa.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.