Una aplicació valenciana permet vore quants deportistes hi ha en una zona per a evitar aglomeracions

'RunCloud', l'app valenciana que permet vore quants deportistes hi ha en una zona

L’objectiu de l’app és evitar aglomeracions | UPV

 

Un equip de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha creat ‘RunCloud‘, una nova aplicació creada per a tots els que, des d’este dissabte, isquen al carrer a fer deport a l’aire lliure i que permet planificar les sessions d’exercici en les diferents fases de desescalada del confinament, veent a demés quina densitat de deportistes es concentra en cada zona.

 

Els seus creadors són l’estudiant Victoria Barbeta, del Màster en Enginyeria Geomàtica i Geoinformació de la UPV, i dos dels seus professors, Gaspar Mora i Ángel Marqués, tots ells coordinats per la directora ETSI Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica de la UPV, Ana Anquela, segons ha detallat la institució acadèmica en un comunicat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

‘RunCloud’ és una aplicació col·laborativa en la que no és necessari registre. En iniciar-la, l’usuari comença a compartir la seua ubicació automàticament, de forma anònima, i pot vore els altres usuaris que estan compartint la seua ubicació en eixe moment. L’usuari deixa de compartir la seua ubicació quan tanca l’aplicació o quan està parat en el mateix lloc durant deu minuts, sense desplaçaments superiors a 20 metres, explica Gaspar Mora.

 

Es pot utilitzar en qualsevol municipi i, fins i tot, en qualsevol país

Esta aplicació es pot utilitzar en qualsevol municipi, fins i tot qualsevol país. Les posicions dels usuaris es mostren sobre un mapa base continu i lliure, generat pel servici web de mapes d’Open Street Maps. L’usuari només rep les posicions dels usuaris actius que estiguen a menys de dos quilòmetres de la seua posició actual.

 

Ana Anquela ha destacat que amb esta app pretenen «contribuir a evitar aglomeracions d’acord amb les recomanacions publicades per les autoritats sanitàries». «L’activitat dels mateixos usuaris permetrà avançar en la desescalada de manera segura i evitar possibles vies de propagació del virus durant les sessions deportives i els passejos», ha afegit.

 

A més de RunCloud, dos dels seus desenvolupadors —en concret, Victoria Barbeta i Ángel Marqués— van crear la setmana passada també 1KmKids, una aplicació mòbil per a ajudar a les famílies a programar els passejos d’una hora que, des de diumenge passat, es poden fer amb els més menuts de la casa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Desmantellades tres clíniques estètiques il·legals que aplicaven bòtox low cost en vivendes

La Guàrdia Civil ha desmantellat tres clíniques estètiques clandestines en domicilis de Tarragona, València i Alacant que aplicaven bòtox sense control sanitari per 150 euros, molt per davall del preu habitual del mercat.

Hisenda retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que aporta 3.669 milions més a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que la Generalitat la rebutge mentres Compromís denuncia l'infrafinançament històric.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a Alacant a la seua parella admet l’error davant el seu superior

El tècnic de Vivenda que va gestionar en exclusiva els expedients de la promoció pública Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer al seu superior que es va equivocar en adjudicar una de les vivendes a la seua parella. La seua actuació ha destapat un suposat colador en la normativa i ha deslligat una crisi política a Alacant.

Vox veu qüestionables les formes del seu diputat en el Congrés però descarta sancionar-li

Vox reconeix que l'actitud del seu diputat José María Sánchez en el Congrés va ser qüestionable, però descarta sancions o queixes formals i responsabilitza als insults que denuncia des d'altres escons.

La meteoròloga d’À Punt defén que amb millors avisos s’haurien salvat vides en la dana

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que, amb avisos clars i a temps a la població, es podrien haver salvat vides en la dana i critica la tardana activació del Cecopi.

Catalá es declara ansiosa perquè la Fiscalia Anticorrupció demane tota la documentació a l’Ajuntament

María José Catalá assegura que la Fiscalia Anticorrupció encara no ha sol·licitat documentació sobre la recol·locació de personal i es mostra disposada a col·laborar activament per a dissipar qualsevol dubte.

Feijóo acusa el Govern d’ocultar les xifres d’immigrants que es beneficiaran de la regularització

Alberto Núñez Feijóo critica que el Govern no concrete en el Congrés quants immigrants s'acolliran a la regularització extraordinària, mentres la ministra Elma Saiz parla d'unes 500.000 persones com a estimació no oficial.

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i alerta d’un possible col·lapse

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i el president de la Generalitat advertix que l'arribada prevista d'altres 1.900 supera la capacitat del sistema d'acolliment autonòmic. A més, critica el nou decret de regularització del Govern central, al qual acusa de posar en risc els servicis públics i de respondre a interessos electorals.