11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Una aplicació valenciana permet vore quants deportistes hi ha en una zona per a evitar aglomeracions

'RunCloud', l'app valenciana que permet vore quants deportistes hi ha en una zona

L’objectiu de l’app és evitar aglomeracions | UPV

 

Un equip de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha creat ‘RunCloud‘, una nova aplicació creada per a tots els que, des d’este dissabte, isquen al carrer a fer deport a l’aire lliure i que permet planificar les sessions d’exercici en les diferents fases de desescalada del confinament, veent a demés quina densitat de deportistes es concentra en cada zona.

 

Els seus creadors són l’estudiant Victoria Barbeta, del Màster en Enginyeria Geomàtica i Geoinformació de la UPV, i dos dels seus professors, Gaspar Mora i Ángel Marqués, tots ells coordinats per la directora ETSI Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica de la UPV, Ana Anquela, segons ha detallat la institució acadèmica en un comunicat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

‘RunCloud’ és una aplicació col·laborativa en la que no és necessari registre. En iniciar-la, l’usuari comença a compartir la seua ubicació automàticament, de forma anònima, i pot vore els altres usuaris que estan compartint la seua ubicació en eixe moment. L’usuari deixa de compartir la seua ubicació quan tanca l’aplicació o quan està parat en el mateix lloc durant deu minuts, sense desplaçaments superiors a 20 metres, explica Gaspar Mora.

 

Es pot utilitzar en qualsevol municipi i, fins i tot, en qualsevol país

Esta aplicació es pot utilitzar en qualsevol municipi, fins i tot qualsevol país. Les posicions dels usuaris es mostren sobre un mapa base continu i lliure, generat pel servici web de mapes d’Open Street Maps. L’usuari només rep les posicions dels usuaris actius que estiguen a menys de dos quilòmetres de la seua posició actual.

 

Ana Anquela ha destacat que amb esta app pretenen «contribuir a evitar aglomeracions d’acord amb les recomanacions publicades per les autoritats sanitàries». «L’activitat dels mateixos usuaris permetrà avançar en la desescalada de manera segura i evitar possibles vies de propagació del virus durant les sessions deportives i els passejos», ha afegit.

 

A més de RunCloud, dos dels seus desenvolupadors —en concret, Victoria Barbeta i Ángel Marqués— van crear la setmana passada també 1KmKids, una aplicació mòbil per a ajudar a les famílies a programar els passejos d’una hora que, des de diumenge passat, es poden fer amb els més menuts de la casa.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.