L’avís d’un viròleg alemany: No isques de casa si notes este símptoma

 

L’expert alemany Christian Drosten, l’homòleg de Fernando Simón en el país germànic, ha fet una crida a tots els ciutadans i perquè siguen responsables i no isquen de casa si noten el més mínim símptoma d’una possible infecció pel coronavirus. D’eixa forma ho ha demanat Drosten en el podcast a on acostuma a participar habitualment.

 

Considerat un dels viròlegs més prestigiosos del país, l’expert s’ha dirigit a tota la ciutadania i els ha demanat que no isquen de casa i eviten tot contacte social quan note en més mínim símptoma, com seria tindre secreció nasal o picor de gola. Tot i que no són símptomes clars del coronavirus, l’expert ha demanat quedar-se a casa i no anar a treballar si es dona el cas. Davant d’estes paraules del viròleg, l’Institut Robert Koch ha avisat que tot i les recomanacions de l’expert això no és representatiu, perquè des del centre seguiran prioritzant les proves a persones amb símptomes clars a aquells que tinguen secrecions o picor de gola.

 

L’opinió de l’expert sobre els tests ràpids

Drosten no només ha parlat sobre quedar-se en casa, sinó que també ha parlat sobre els tests ràpids. L’expert considera que les proves ràpides són un component important en la lluita contra les pandèmies i creu que haurien d’estar disponibles per a la població este hivern. Tot i això, s’ha mostrat força en contra de fer tests d’antígens massius, ja que opina que poden donar massa «falsos positius». Però a demés, també ha assenyalat que malauradament les capacitats de producció no serien suficients per a tota la població alemanya.

 

Des del seu punt de vista, els tests ràpids són molt útils, per exemple, per a poder entrar en una residència d’ancians, perquè són fiables per a detectar si una visita és infecciosa, una cosa que funciona encara que el malalt no tinga símptomes i que seguix protegint als més necessitats inclús amb un possible fals positiu.

 

Els símptomes de coronavirus més comuns en la població

Finalment, l’alemany també ha parlat sobre els símptomes de coronavirus i ha volgut incidir en quins s’han convertit en els més comuns i repetits. Segons recull el mitjà ‘HuffPost’, les últimes dades recopilades per investigadors de l’Office for National Statistics britànica mostren que el símptoma més repetit en els pacients de Covid-19 és la pèrdua del sentit de l‘olfacte o del gust, una patologia anomenada anòsmia.

 

Els resultats mostren que entre els majors de 35 anys, entre el 20 i el 40% dels pacients tenien este símptoma, en comparació amb al voltant del 15 al 25% d’este grup que tenia febre i del 13 al 18% que tenia tos. La diferència va ser encara més pronunciada entre les persones més jóvens, amb fins a un 60% dels menors de 35 anys amb anòsmia, en comparació amb al voltant del 15 al 25% amb febre i menys del 10% amb tos. Segons la mateixa font, la pèrdua del gust o de l’olfacte va augmentar en tots els grups d’edat del 15 d’agost al 26 d’octubre. Els xiquets en edat escolar són els menys propensos a patir tos.

Últimes notícies

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.