L’avís d’un viròleg alemany: No isques de casa si notes este símptoma

 

L’expert alemany Christian Drosten, l’homòleg de Fernando Simón en el país germànic, ha fet una crida a tots els ciutadans i perquè siguen responsables i no isquen de casa si noten el més mínim símptoma d’una possible infecció pel coronavirus. D’eixa forma ho ha demanat Drosten en el podcast a on acostuma a participar habitualment.

 

Considerat un dels viròlegs més prestigiosos del país, l’expert s’ha dirigit a tota la ciutadania i els ha demanat que no isquen de casa i eviten tot contacte social quan note en més mínim símptoma, com seria tindre secreció nasal o picor de gola. Tot i que no són símptomes clars del coronavirus, l’expert ha demanat quedar-se a casa i no anar a treballar si es dona el cas. Davant d’estes paraules del viròleg, l’Institut Robert Koch ha avisat que tot i les recomanacions de l’expert això no és representatiu, perquè des del centre seguiran prioritzant les proves a persones amb símptomes clars a aquells que tinguen secrecions o picor de gola.

 

L’opinió de l’expert sobre els tests ràpids

Drosten no només ha parlat sobre quedar-se en casa, sinó que també ha parlat sobre els tests ràpids. L’expert considera que les proves ràpides són un component important en la lluita contra les pandèmies i creu que haurien d’estar disponibles per a la població este hivern. Tot i això, s’ha mostrat força en contra de fer tests d’antígens massius, ja que opina que poden donar massa «falsos positius». Però a demés, també ha assenyalat que malauradament les capacitats de producció no serien suficients per a tota la població alemanya.

 

Des del seu punt de vista, els tests ràpids són molt útils, per exemple, per a poder entrar en una residència d’ancians, perquè són fiables per a detectar si una visita és infecciosa, una cosa que funciona encara que el malalt no tinga símptomes i que seguix protegint als més necessitats inclús amb un possible fals positiu.

 

Els símptomes de coronavirus més comuns en la població

Finalment, l’alemany també ha parlat sobre els símptomes de coronavirus i ha volgut incidir en quins s’han convertit en els més comuns i repetits. Segons recull el mitjà ‘HuffPost’, les últimes dades recopilades per investigadors de l’Office for National Statistics britànica mostren que el símptoma més repetit en els pacients de Covid-19 és la pèrdua del sentit de l‘olfacte o del gust, una patologia anomenada anòsmia.

 

Els resultats mostren que entre els majors de 35 anys, entre el 20 i el 40% dels pacients tenien este símptoma, en comparació amb al voltant del 15 al 25% d’este grup que tenia febre i del 13 al 18% que tenia tos. La diferència va ser encara més pronunciada entre les persones més jóvens, amb fins a un 60% dels menors de 35 anys amb anòsmia, en comparació amb al voltant del 15 al 25% amb febre i menys del 10% amb tos. Segons la mateixa font, la pèrdua del gust o de l’olfacte va augmentar en tots els grups d’edat del 15 d’agost al 26 d’octubre. Els xiquets en edat escolar són els menys propensos a patir tos.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU