L’avís d’un viròleg alemany: No isques de casa si notes este símptoma

 

L’expert alemany Christian Drosten, l’homòleg de Fernando Simón en el país germànic, ha fet una crida a tots els ciutadans i perquè siguen responsables i no isquen de casa si noten el més mínim símptoma d’una possible infecció pel coronavirus. D’eixa forma ho ha demanat Drosten en el podcast a on acostuma a participar habitualment.

 

Considerat un dels viròlegs més prestigiosos del país, l’expert s’ha dirigit a tota la ciutadania i els ha demanat que no isquen de casa i eviten tot contacte social quan note en més mínim símptoma, com seria tindre secreció nasal o picor de gola. Tot i que no són símptomes clars del coronavirus, l’expert ha demanat quedar-se a casa i no anar a treballar si es dona el cas. Davant d’estes paraules del viròleg, l’Institut Robert Koch ha avisat que tot i les recomanacions de l’expert això no és representatiu, perquè des del centre seguiran prioritzant les proves a persones amb símptomes clars a aquells que tinguen secrecions o picor de gola.

 

L’opinió de l’expert sobre els tests ràpids

Drosten no només ha parlat sobre quedar-se en casa, sinó que també ha parlat sobre els tests ràpids. L’expert considera que les proves ràpides són un component important en la lluita contra les pandèmies i creu que haurien d’estar disponibles per a la població este hivern. Tot i això, s’ha mostrat força en contra de fer tests d’antígens massius, ja que opina que poden donar massa «falsos positius». Però a demés, també ha assenyalat que malauradament les capacitats de producció no serien suficients per a tota la població alemanya.

 

Des del seu punt de vista, els tests ràpids són molt útils, per exemple, per a poder entrar en una residència d’ancians, perquè són fiables per a detectar si una visita és infecciosa, una cosa que funciona encara que el malalt no tinga símptomes i que seguix protegint als més necessitats inclús amb un possible fals positiu.

 

Els símptomes de coronavirus més comuns en la població

Finalment, l’alemany també ha parlat sobre els símptomes de coronavirus i ha volgut incidir en quins s’han convertit en els més comuns i repetits. Segons recull el mitjà ‘HuffPost’, les últimes dades recopilades per investigadors de l’Office for National Statistics britànica mostren que el símptoma més repetit en els pacients de Covid-19 és la pèrdua del sentit de l‘olfacte o del gust, una patologia anomenada anòsmia.

 

Els resultats mostren que entre els majors de 35 anys, entre el 20 i el 40% dels pacients tenien este símptoma, en comparació amb al voltant del 15 al 25% d’este grup que tenia febre i del 13 al 18% que tenia tos. La diferència va ser encara més pronunciada entre les persones més jóvens, amb fins a un 60% dels menors de 35 anys amb anòsmia, en comparació amb al voltant del 15 al 25% amb febre i menys del 10% amb tos. Segons la mateixa font, la pèrdua del gust o de l’olfacte va augmentar en tots els grups d’edat del 15 d’agost al 26 d’octubre. Els xiquets en edat escolar són els menys propensos a patir tos.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.