L’avís d’un viròleg alemany: No isques de casa si notes este símptoma

 

L’expert alemany Christian Drosten, l’homòleg de Fernando Simón en el país germànic, ha fet una crida a tots els ciutadans i perquè siguen responsables i no isquen de casa si noten el més mínim símptoma d’una possible infecció pel coronavirus. D’eixa forma ho ha demanat Drosten en el podcast a on acostuma a participar habitualment.

 

Considerat un dels viròlegs més prestigiosos del país, l’expert s’ha dirigit a tota la ciutadania i els ha demanat que no isquen de casa i eviten tot contacte social quan note en més mínim símptoma, com seria tindre secreció nasal o picor de gola. Tot i que no són símptomes clars del coronavirus, l’expert ha demanat quedar-se a casa i no anar a treballar si es dona el cas. Davant d’estes paraules del viròleg, l’Institut Robert Koch ha avisat que tot i les recomanacions de l’expert això no és representatiu, perquè des del centre seguiran prioritzant les proves a persones amb símptomes clars a aquells que tinguen secrecions o picor de gola.

 

L’opinió de l’expert sobre els tests ràpids

Drosten no només ha parlat sobre quedar-se en casa, sinó que també ha parlat sobre els tests ràpids. L’expert considera que les proves ràpides són un component important en la lluita contra les pandèmies i creu que haurien d’estar disponibles per a la població este hivern. Tot i això, s’ha mostrat força en contra de fer tests d’antígens massius, ja que opina que poden donar massa «falsos positius». Però a demés, també ha assenyalat que malauradament les capacitats de producció no serien suficients per a tota la població alemanya.

 

Des del seu punt de vista, els tests ràpids són molt útils, per exemple, per a poder entrar en una residència d’ancians, perquè són fiables per a detectar si una visita és infecciosa, una cosa que funciona encara que el malalt no tinga símptomes i que seguix protegint als més necessitats inclús amb un possible fals positiu.

 

Els símptomes de coronavirus més comuns en la població

Finalment, l’alemany també ha parlat sobre els símptomes de coronavirus i ha volgut incidir en quins s’han convertit en els més comuns i repetits. Segons recull el mitjà ‘HuffPost’, les últimes dades recopilades per investigadors de l’Office for National Statistics britànica mostren que el símptoma més repetit en els pacients de Covid-19 és la pèrdua del sentit de l‘olfacte o del gust, una patologia anomenada anòsmia.

 

Els resultats mostren que entre els majors de 35 anys, entre el 20 i el 40% dels pacients tenien este símptoma, en comparació amb al voltant del 15 al 25% d’este grup que tenia febre i del 13 al 18% que tenia tos. La diferència va ser encara més pronunciada entre les persones més jóvens, amb fins a un 60% dels menors de 35 anys amb anòsmia, en comparació amb al voltant del 15 al 25% amb febre i menys del 10% amb tos. Segons la mateixa font, la pèrdua del gust o de l’olfacte va augmentar en tots els grups d’edat del 15 d’agost al 26 d’octubre. Els xiquets en edat escolar són els menys propensos a patir tos.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.