L’avís d’un viròleg alemany: No isques de casa si notes este símptoma

 

L’expert alemany Christian Drosten, l’homòleg de Fernando Simón en el país germànic, ha fet una crida a tots els ciutadans i perquè siguen responsables i no isquen de casa si noten el més mínim símptoma d’una possible infecció pel coronavirus. D’eixa forma ho ha demanat Drosten en el podcast a on acostuma a participar habitualment.

 

Considerat un dels viròlegs més prestigiosos del país, l’expert s’ha dirigit a tota la ciutadania i els ha demanat que no isquen de casa i eviten tot contacte social quan note en més mínim símptoma, com seria tindre secreció nasal o picor de gola. Tot i que no són símptomes clars del coronavirus, l’expert ha demanat quedar-se a casa i no anar a treballar si es dona el cas. Davant d’estes paraules del viròleg, l’Institut Robert Koch ha avisat que tot i les recomanacions de l’expert això no és representatiu, perquè des del centre seguiran prioritzant les proves a persones amb símptomes clars a aquells que tinguen secrecions o picor de gola.

 

L’opinió de l’expert sobre els tests ràpids

Drosten no només ha parlat sobre quedar-se en casa, sinó que també ha parlat sobre els tests ràpids. L’expert considera que les proves ràpides són un component important en la lluita contra les pandèmies i creu que haurien d’estar disponibles per a la població este hivern. Tot i això, s’ha mostrat força en contra de fer tests d’antígens massius, ja que opina que poden donar massa «falsos positius». Però a demés, també ha assenyalat que malauradament les capacitats de producció no serien suficients per a tota la població alemanya.

 

Des del seu punt de vista, els tests ràpids són molt útils, per exemple, per a poder entrar en una residència d’ancians, perquè són fiables per a detectar si una visita és infecciosa, una cosa que funciona encara que el malalt no tinga símptomes i que seguix protegint als més necessitats inclús amb un possible fals positiu.

 

Els símptomes de coronavirus més comuns en la població

Finalment, l’alemany també ha parlat sobre els símptomes de coronavirus i ha volgut incidir en quins s’han convertit en els més comuns i repetits. Segons recull el mitjà ‘HuffPost’, les últimes dades recopilades per investigadors de l’Office for National Statistics britànica mostren que el símptoma més repetit en els pacients de Covid-19 és la pèrdua del sentit de l‘olfacte o del gust, una patologia anomenada anòsmia.

 

Els resultats mostren que entre els majors de 35 anys, entre el 20 i el 40% dels pacients tenien este símptoma, en comparació amb al voltant del 15 al 25% d’este grup que tenia febre i del 13 al 18% que tenia tos. La diferència va ser encara més pronunciada entre les persones més jóvens, amb fins a un 60% dels menors de 35 anys amb anòsmia, en comparació amb al voltant del 15 al 25% amb febre i menys del 10% amb tos. Segons la mateixa font, la pèrdua del gust o de l’olfacte va augmentar en tots els grups d’edat del 15 d’agost al 26 d’octubre. Els xiquets en edat escolar són els menys propensos a patir tos.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.