Demanen que s’amplie la investigació de les vacunes irregulars al bisbe Murgui i els seus familiars

 

Els dos presidents de col·lectius veïnals d’Alacant que van presentar una denúncia davant de la Fiscalia per a demanar la inhabilitació dels càrrecs públics que no hagen respectat els protocols de vacunació contra el Covid-19, han demanat en un nou escrit al ministeri públic que amplie les diligències prèvies obertes a altres persones que s’hagen pogut vacunar sense respectar l’ordre de prioritat, com el bisbe Jesús Murgui i els seus familiars.

 

L’escrit dels activistes veïnals no nomena expressament el bisbe de la Diòcesi d’Orihuela-Alacant encara que, al costat del document presentat en Fiscalia, els denunciants han adjuntat informacions periodístiques sobre la vacunació irregular de Murgui, el cas de la que es va fer públic el passat 3 de febrer.

 

Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna de Pzifer el passat 8 de gener en la residència de la Casa Sacerdotal d’Alacant. La Diòcesi va negar «tracte de favor sanitari» i va defensar que «s’ha complit el protocol prescrit i seguint la dinàmica de les altres campanyes de vacunació». No obstant això, el bisbe va anunciar que renunciava a la segona dosi vista la «repercussió mediàtica». Divendres passat es va fer públic que la germana i el cunyat de Jesús Murgui també van rebre la primera dosi de la vacuna en conviure amb ell.

 

Davant d’estes informacions, els activistes veïnals assenyalen a Fiscalia que «hi ha grups de persones, que no són càrrecs polítics, que s’han aprofitat també pels posats rellevància que ocupen en la nostra societat, i que han variat els llistats de vacunació que estaven baix la seua responsabilitat, cedits per la Sanitat, per a incloure’s ells i altres càrrecs similars i fins i tot familiars».

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.

Els treballadors afectats pels incendis podran cobrar una ajuda fins a quatre mesos

El Govern central ha aprovat una nova prestació extraordinària del SEPE per a treballadors afectats pels incendis forestals, que cobrirà el 70 % de la base reguladora i es podrà percebre fins a quatre mesos.

Alacant tanca el pressupost de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions

L'Ajuntament d'Alacant ha tancat l'exercici pressupostari de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions i un remanent de tresoreria de 176,8 milions, segons l'informe de la Intervenció General. El govern local del PP destaca que es complixen les tres regles fiscals: estabilitat pressupostària, regla de gasto i límit de deute públic.

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.
FILMOTECA D'ESTIU