13 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Demanen que s’amplie la investigació de les vacunes irregulars al bisbe Murgui i els seus familiars

 

Els dos presidents de col·lectius veïnals d’Alacant que van presentar una denúncia davant de la Fiscalia per a demanar la inhabilitació dels càrrecs públics que no hagen respectat els protocols de vacunació contra el Covid-19, han demanat en un nou escrit al ministeri públic que amplie les diligències prèvies obertes a altres persones que s’hagen pogut vacunar sense respectar l’ordre de prioritat, com el bisbe Jesús Murgui i els seus familiars.

 

L’escrit dels activistes veïnals no nomena expressament el bisbe de la Diòcesi d’Orihuela-Alacant encara que, al costat del document presentat en Fiscalia, els denunciants han adjuntat informacions periodístiques sobre la vacunació irregular de Murgui, el cas de la que es va fer públic el passat 3 de febrer.

 

Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna de Pzifer el passat 8 de gener en la residència de la Casa Sacerdotal d’Alacant. La Diòcesi va negar «tracte de favor sanitari» i va defensar que «s’ha complit el protocol prescrit i seguint la dinàmica de les altres campanyes de vacunació». No obstant això, el bisbe va anunciar que renunciava a la segona dosi vista la «repercussió mediàtica». Divendres passat es va fer públic que la germana i el cunyat de Jesús Murgui també van rebre la primera dosi de la vacuna en conviure amb ell.

 

Davant d’estes informacions, els activistes veïnals assenyalen a Fiscalia que «hi ha grups de persones, que no són càrrecs polítics, que s’han aprofitat també pels posats rellevància que ocupen en la nostra societat, i que han variat els llistats de vacunació que estaven baix la seua responsabilitat, cedits per la Sanitat, per a incloure’s ells i altres càrrecs similars i fins i tot familiars».

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.