Demanen que s’amplie la investigació de les vacunes irregulars al bisbe Murgui i els seus familiars

 

Els dos presidents de col·lectius veïnals d’Alacant que van presentar una denúncia davant de la Fiscalia per a demanar la inhabilitació dels càrrecs públics que no hagen respectat els protocols de vacunació contra el Covid-19, han demanat en un nou escrit al ministeri públic que amplie les diligències prèvies obertes a altres persones que s’hagen pogut vacunar sense respectar l’ordre de prioritat, com el bisbe Jesús Murgui i els seus familiars.

 

L’escrit dels activistes veïnals no nomena expressament el bisbe de la Diòcesi d’Orihuela-Alacant encara que, al costat del document presentat en Fiscalia, els denunciants han adjuntat informacions periodístiques sobre la vacunació irregular de Murgui, el cas de la que es va fer públic el passat 3 de febrer.

 

Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna de Pzifer el passat 8 de gener en la residència de la Casa Sacerdotal d’Alacant. La Diòcesi va negar «tracte de favor sanitari» i va defensar que «s’ha complit el protocol prescrit i seguint la dinàmica de les altres campanyes de vacunació». No obstant això, el bisbe va anunciar que renunciava a la segona dosi vista la «repercussió mediàtica». Divendres passat es va fer públic que la germana i el cunyat de Jesús Murgui també van rebre la primera dosi de la vacuna en conviure amb ell.

 

Davant d’estes informacions, els activistes veïnals assenyalen a Fiscalia que «hi ha grups de persones, que no són càrrecs polítics, que s’han aprofitat també pels posats rellevància que ocupen en la nostra societat, i que han variat els llistats de vacunació que estaven baix la seua responsabilitat, cedits per la Sanitat, per a incloure’s ells i altres càrrecs similars i fins i tot familiars».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut a València fa més de cent anys

La Policia de la Generalitat ha localitzat en una web de compravenda un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut del Col·legi de l'Art Major de la Seda a inicis del segle XX i lloc en venda per 71.900 euros.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.