16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Demanen que s’amplie la investigació de les vacunes irregulars al bisbe Murgui i els seus familiars

 

Els dos presidents de col·lectius veïnals d’Alacant que van presentar una denúncia davant de la Fiscalia per a demanar la inhabilitació dels càrrecs públics que no hagen respectat els protocols de vacunació contra el Covid-19, han demanat en un nou escrit al ministeri públic que amplie les diligències prèvies obertes a altres persones que s’hagen pogut vacunar sense respectar l’ordre de prioritat, com el bisbe Jesús Murgui i els seus familiars.

 

L’escrit dels activistes veïnals no nomena expressament el bisbe de la Diòcesi d’Orihuela-Alacant encara que, al costat del document presentat en Fiscalia, els denunciants han adjuntat informacions periodístiques sobre la vacunació irregular de Murgui, el cas de la que es va fer públic el passat 3 de febrer.

 

Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna de Pzifer el passat 8 de gener en la residència de la Casa Sacerdotal d’Alacant. La Diòcesi va negar «tracte de favor sanitari» i va defensar que «s’ha complit el protocol prescrit i seguint la dinàmica de les altres campanyes de vacunació». No obstant això, el bisbe va anunciar que renunciava a la segona dosi vista la «repercussió mediàtica». Divendres passat es va fer públic que la germana i el cunyat de Jesús Murgui també van rebre la primera dosi de la vacuna en conviure amb ell.

 

Davant d’estes informacions, els activistes veïnals assenyalen a Fiscalia que «hi ha grups de persones, que no són càrrecs polítics, que s’han aprofitat també pels posats rellevància que ocupen en la nostra societat, i que han variat els llistats de vacunació que estaven baix la seua responsabilitat, cedits per la Sanitat, per a incloure’s ells i altres càrrecs similars i fins i tot familiars».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a València per emprar de manera irregular a estrangers i usurpar identitat

La Policia Nacional ha detingut a València a un empresari de 49 anys per emprar estrangers de manera irregular usant la identitat d'una altra persona. La investigació va acreditar amenaces, pagaments en mà de 50 euros i suplantació per a eludir controls.

El Consell aprova ajudes de 80.000 € per a famílies de víctimes i persones amb incapacitat absoluta per la DANA

El Consell ha aprovat este divendres un decret que concedix una ajuda directa de 80.000 euros a famílies de víctimes de la DANA d'octubre de 2024 i a persones amb incapacitat absoluta i permanent. El termini per a demanar-la serà de tres mesos des de la seua publicació en el DOGV, amb tramitació telemàtica o presencial i possibilitat de fer-ho mitjançant representant.

A disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El detingut pel presumpte doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes va passar a disposició judicial a Vila-real. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets.

Mor l’actor Eric Dane als 53 anys després de lluitar contra l’ELA

L’intèrpret, conegut per interpretar Mark Sloan a Anatomia de Grey, havia fet públic el diagnòstic fa menys d’un any

El xofer de Mazón declara que l’És-Alert va sonar quan anaven cap al Cecopi

El conductor del llavors president va afirmar davant la jutgessa que l'alerta va sonar a les 20.11 quan es dirigien a L'Eliana per al Cecopi i encara no havien eixit de València. Va reconstruir la seua ruta i va assegurar que no va percebre senyals previs de gravetat.

Detinguts tres narcos després de la ‘bolcada’ d’un carregament d’haixix a Elx

La Policia Nacional ha detingut en Navalcarnero i Fuenlabrada a tres membres d'una banda de narcos després de l'assalt a la seua partida a Elx. Se sospita simulació de delicte i es van confiscar 34.000 euros, cotxes 'llançadora' i dispositius; la investigació seguix oberta per a detindre als assaltants.

El xofer de Mazón diu que quan va sonar l’És-Alert anaven cap al Cecopi

El conductor de Carlos Mazón ha declarat que el primer És-Alert, a les 20.11, els va sorprendre en ruta cap al Cecopi a l'Eliana i que no va percebre la gravetat fins a ser allí. El seu testimoniatge s'emmarca en la investigació judicial sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Passa a disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El sospitós ha entrat en els jutjats de Vila-real per a declarar pel presumpte assassinat de la seua exmuller i la seua filla. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets ocorreguts en la vivenda familiar.