Desconvocada la vaga de Renfe per al pont del Pilar

 

Malgrat haver-se dit una mica de tot durant els últims dies, el Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (SEMAF) i Renfe han aconseguit un acord la nit del dijous que permet desconvocar la vaga que ha mantingut en suspens el transport en ferrocarril des del 30 de setembre, on no s’han complit els serveis mínims.

L’acord arriba després que el comité d’empresa i la companyia hagen mantingut reunions durant tot el dia.
Segons el sindicat, RENFE ha decidit atendre «les demandes» per a «recuperar el servei públic que abans del Covid prestava la companyia als ciutadans».

«El Grup Renfe ha acceptat recuperar tots els trens, totes les plantilles i la integritat de l’empresa pública i els seus empleats», ha assenyalat en un comunicat.

SEMAF ha explicat que un altre dels acords que han aconseguit és «el compromís de mantindre la integritat de l’empresa i del seu personal enfront de privatitzacions i transferències».

El sindicat ha insistit que en l’actualitat els serveis ferroviaris presentaven «un dèficit de 861 trens menys al dia, en comparació amb un dia similar de 2019″.

Aquestes xifres, segons l’organització sindical, suposen «25.830 trens menys al mes i 309.960 trens menys a l’any». «Un servei que la companyia havia deteriorat aprofitant la pandèmia del COVID 19, i que no pretenia recuperar», han criticat.

Per part seua, Sindicat Ferroviari (SF), per part seua, sí que manté el pols amb Renfe i segueix amb la seua vaga convocada per als dies 8, 11 i 12 d’octubre. En el seu cas, les protestes seran de 7 a 9 hores i de 18 a 22 hores (les del SEMAF solien ser de 24 hores), amb uns serveis mínims marcats pel Departament de Treball del 85%. La previsió, a diferència del succeït en jornades anteriors, és que es mantinguen aquests serveis essencials.

Mesures en marxa

 

Segons el comunicat de l’empresa, l’acord amb el sindicat «contempla una sèrie de mesures per a recuperar progressivament els serveis suprimits per la pandèmia», cosa que, segons Renfe, ja s’estava duent a terme.

Per a això, reclama la companyia, «és fonamental la incorporació al servei dels nous maquinistes de Renfe, que han de superar els processos de formació i homologació necessaris previs a l’inici de l’activitat de conducció de trens de viatgers», cosa que també s’ha retardat a causa del coronavirus, segons al·lega l’empresa.

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha dit en el seu compte de Twitter que l’acord confirma mesures que Renfe ja tenia en marxa, com la recuperació de serveis i la incorporació de nous maquinistes.

 

Vaga desconvocada

 

Per part seua, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha confirmat que el sindicat de maquinistes SEMAF i RENFE han arribat a un acord per a desconvocar la vaga, que «confirma mesures» que la companyia «ja tenia en marxa».

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.