Desconvocada la vaga de Renfe per al pont del Pilar

 

Malgrat haver-se dit una mica de tot durant els últims dies, el Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (SEMAF) i Renfe han aconseguit un acord la nit del dijous que permet desconvocar la vaga que ha mantingut en suspens el transport en ferrocarril des del 30 de setembre, on no s’han complit els serveis mínims.

L’acord arriba després que el comité d’empresa i la companyia hagen mantingut reunions durant tot el dia.
Segons el sindicat, RENFE ha decidit atendre «les demandes» per a «recuperar el servei públic que abans del Covid prestava la companyia als ciutadans».

«El Grup Renfe ha acceptat recuperar tots els trens, totes les plantilles i la integritat de l’empresa pública i els seus empleats», ha assenyalat en un comunicat.

SEMAF ha explicat que un altre dels acords que han aconseguit és «el compromís de mantindre la integritat de l’empresa i del seu personal enfront de privatitzacions i transferències».

El sindicat ha insistit que en l’actualitat els serveis ferroviaris presentaven «un dèficit de 861 trens menys al dia, en comparació amb un dia similar de 2019″.

Aquestes xifres, segons l’organització sindical, suposen «25.830 trens menys al mes i 309.960 trens menys a l’any». «Un servei que la companyia havia deteriorat aprofitant la pandèmia del COVID 19, i que no pretenia recuperar», han criticat.

Per part seua, Sindicat Ferroviari (SF), per part seua, sí que manté el pols amb Renfe i segueix amb la seua vaga convocada per als dies 8, 11 i 12 d’octubre. En el seu cas, les protestes seran de 7 a 9 hores i de 18 a 22 hores (les del SEMAF solien ser de 24 hores), amb uns serveis mínims marcats pel Departament de Treball del 85%. La previsió, a diferència del succeït en jornades anteriors, és que es mantinguen aquests serveis essencials.

Mesures en marxa

 

Segons el comunicat de l’empresa, l’acord amb el sindicat «contempla una sèrie de mesures per a recuperar progressivament els serveis suprimits per la pandèmia», cosa que, segons Renfe, ja s’estava duent a terme.

Per a això, reclama la companyia, «és fonamental la incorporació al servei dels nous maquinistes de Renfe, que han de superar els processos de formació i homologació necessaris previs a l’inici de l’activitat de conducció de trens de viatgers», cosa que també s’ha retardat a causa del coronavirus, segons al·lega l’empresa.

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha dit en el seu compte de Twitter que l’acord confirma mesures que Renfe ja tenia en marxa, com la recuperació de serveis i la incorporació de nous maquinistes.

 

Vaga desconvocada

 

Per part seua, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha confirmat que el sindicat de maquinistes SEMAF i RENFE han arribat a un acord per a desconvocar la vaga, que «confirma mesures» que la companyia «ja tenia en marxa».

Últimes notícies

El PP reclama que es retire el macrovertedero projectat a Zarra per l’alt impacte ambiental

El PP en Les Corts ha demanat a l’empresa promotora del macrovertedero de Zarra que retire el projecte, que considera un greu risc ambiental per al Valle de Ayora-Cofrentes i rebutjat per ajuntaments i veïnat.

Agents francesos patrullen Benidorm per a atendre millor els turistes

Dos agents de la Police Nationale patrullen este mes d’agost amb la Policia Nacional pels punts més turístics de Benidorm per a millorar l’atenció i la seguretat dels visitants estrangers dins del programa europeu de comissaries.

Detingut a Torrevella amb una pistola carregada en plena via pública

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan caminava pel carrer amb una pistola semiautomàtica carregada, munició addicional i documentació presumptament falsa. Tant ell com l’acompanyant tenien antecedents per tinença il·lícita d’armes i pertinença a grup criminal.

Detingut a València un jove de 25 anys per apunyalar un menor de 14

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 25 anys acusat d'apunyalar un menor de 14 anys després d'una discussió prèvia entre dos grups d'amics. L'agressió s'ha produït de matinada en la calle Reus i la víctima ha sigut traslladada a un hospital amb ferides en el costat, l'engonal i el colze dret.

Ruixats amb tempesta a l’interior nord i descens de les màximes

L’interior de la mitat nord pot registrar hui ruixats amb tempesta i pedra, mentre les temperatures màximes baixen en quasi tot el territori. Demà es preveuen noves tempestes, sobretot a l’interior de Castelló i punts de l’interior de València.

Així volen preparar els boscos europeus davant un clima cada volta més extrem

El projecte europeu Informa Forests, coordinat per l’Institut ITACA de la UPV, proposa diversificar espècies, reforçar la gestió sostenible i donar més suport a propietaris per a fer front a sequera, incendis i fenòmens extrems als boscos europeus.

Cau a València un fugititu lituà que va anar a denunciar la pèrdua del passaport

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 61 anys, reclamat per Lituània per tràfic de drogues, després que acudira a una comissaria a denunciar que havia perdut el passaport.

Investiguen dos hòmens per matar amb un rifle un bou fugat en un festeig a Gàtova

La Guàrdia Civil ha investigat el director d’un festeig taurí i un veí caçador de Gàtova per ordenar i executar la mort amb rifle d’un bou fugat durant els bous al carrer del 18 de juliol. El cas s’ha remés a la Fiscalia de Medi Ambient de València.
FILMOTECA D'ESTIU