Desconvocada la vaga de Renfe per al pont del Pilar

 

Malgrat haver-se dit una mica de tot durant els últims dies, el Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (SEMAF) i Renfe han aconseguit un acord la nit del dijous que permet desconvocar la vaga que ha mantingut en suspens el transport en ferrocarril des del 30 de setembre, on no s’han complit els serveis mínims.

L’acord arriba després que el comité d’empresa i la companyia hagen mantingut reunions durant tot el dia.
Segons el sindicat, RENFE ha decidit atendre “les demandes” per a “recuperar el servei públic que abans del Covid prestava la companyia als ciutadans”.

“El Grup Renfe ha acceptat recuperar tots els trens, totes les plantilles i la integritat de l’empresa pública i els seus empleats”, ha assenyalat en un comunicat.

SEMAF ha explicat que un altre dels acords que han aconseguit és “el compromís de mantindre la integritat de l’empresa i del seu personal enfront de privatitzacions i transferències”.

El sindicat ha insistit que en l’actualitat els serveis ferroviaris presentaven “un dèficit de 861 trens menys al dia, en comparació amb un dia similar de 2019″.

Aquestes xifres, segons l’organització sindical, suposen “25.830 trens menys al mes i 309.960 trens menys a l’any”. “Un servei que la companyia havia deteriorat aprofitant la pandèmia del COVID 19, i que no pretenia recuperar”, han criticat.

Per part seua, Sindicat Ferroviari (SF), per part seua, sí que manté el pols amb Renfe i segueix amb la seua vaga convocada per als dies 8, 11 i 12 d’octubre. En el seu cas, les protestes seran de 7 a 9 hores i de 18 a 22 hores (les del SEMAF solien ser de 24 hores), amb uns serveis mínims marcats pel Departament de Treball del 85%. La previsió, a diferència del succeït en jornades anteriors, és que es mantinguen aquests serveis essencials.

Mesures en marxa

 

Segons el comunicat de l’empresa, l’acord amb el sindicat “contempla una sèrie de mesures per a recuperar progressivament els serveis suprimits per la pandèmia”, cosa que, segons Renfe, ja s’estava duent a terme.

Per a això, reclama la companyia, “és fonamental la incorporació al servei dels nous maquinistes de Renfe, que han de superar els processos de formació i homologació necessaris previs a l’inici de l’activitat de conducció de trens de viatgers”, cosa que també s’ha retardat a causa del coronavirus, segons al·lega l’empresa.

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha dit en el seu compte de Twitter que l’acord confirma mesures que Renfe ja tenia en marxa, com la recuperació de serveis i la incorporació de nous maquinistes.

 

Vaga desconvocada

 

Per part seua, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha confirmat que el sindicat de maquinistes SEMAF i RENFE han arribat a un acord per a desconvocar la vaga, que “confirma mesures” que la companyia “ja tenia en marxa”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.