Desconvocada la vaga de Renfe per al pont del Pilar

 

Malgrat haver-se dit una mica de tot durant els últims dies, el Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (SEMAF) i Renfe han aconseguit un acord la nit del dijous que permet desconvocar la vaga que ha mantingut en suspens el transport en ferrocarril des del 30 de setembre, on no s’han complit els serveis mínims.

L’acord arriba després que el comité d’empresa i la companyia hagen mantingut reunions durant tot el dia.
Segons el sindicat, RENFE ha decidit atendre «les demandes» per a «recuperar el servei públic que abans del Covid prestava la companyia als ciutadans».

«El Grup Renfe ha acceptat recuperar tots els trens, totes les plantilles i la integritat de l’empresa pública i els seus empleats», ha assenyalat en un comunicat.

SEMAF ha explicat que un altre dels acords que han aconseguit és «el compromís de mantindre la integritat de l’empresa i del seu personal enfront de privatitzacions i transferències».

El sindicat ha insistit que en l’actualitat els serveis ferroviaris presentaven «un dèficit de 861 trens menys al dia, en comparació amb un dia similar de 2019″.

Aquestes xifres, segons l’organització sindical, suposen «25.830 trens menys al mes i 309.960 trens menys a l’any». «Un servei que la companyia havia deteriorat aprofitant la pandèmia del COVID 19, i que no pretenia recuperar», han criticat.

Per part seua, Sindicat Ferroviari (SF), per part seua, sí que manté el pols amb Renfe i segueix amb la seua vaga convocada per als dies 8, 11 i 12 d’octubre. En el seu cas, les protestes seran de 7 a 9 hores i de 18 a 22 hores (les del SEMAF solien ser de 24 hores), amb uns serveis mínims marcats pel Departament de Treball del 85%. La previsió, a diferència del succeït en jornades anteriors, és que es mantinguen aquests serveis essencials.

Mesures en marxa

 

Segons el comunicat de l’empresa, l’acord amb el sindicat «contempla una sèrie de mesures per a recuperar progressivament els serveis suprimits per la pandèmia», cosa que, segons Renfe, ja s’estava duent a terme.

Per a això, reclama la companyia, «és fonamental la incorporació al servei dels nous maquinistes de Renfe, que han de superar els processos de formació i homologació necessaris previs a l’inici de l’activitat de conducció de trens de viatgers», cosa que també s’ha retardat a causa del coronavirus, segons al·lega l’empresa.

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha dit en el seu compte de Twitter que l’acord confirma mesures que Renfe ja tenia en marxa, com la recuperació de serveis i la incorporació de nous maquinistes.

 

Vaga desconvocada

 

Per part seua, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha confirmat que el sindicat de maquinistes SEMAF i RENFE han arribat a un acord per a desconvocar la vaga, que «confirma mesures» que la companyia «ja tenia en marxa».

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.