Educació proposa incloure més de 9.000 places de professorat interí

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha proposat als sindicats docents una oferta de més de 9.000 places docents per al procediment extraordinari de consolidació de professorat interí establit per la Llei estatal de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública.

En la primera reunió del grup de treball específic entre Conselleria i sindicats, Educació ha presentat una proposta inicial de més de 9.000 vacants i ara s’inicia un procés de diàleg i negociació per tal de distribuir aquestes places entre els diferents cossos docents i repartir-les entre les dos vies d’accés previstes en aquest procediment extraordinari: via concurs o via concurs-oposició excepcional amb proves no eliminatòries.

El nombre total de vacants incloses en aquesta proposta que es porta a negociació supera el volum de professorat interí que compleix els requisits marcats de més de cinc anys d’antiguitat.

La planificació de la Conselleria d’aquest procediment extraordinari preveu que l’oferta definitiva de places a estabilitzar es publique el pròxim mes de juny i que a finals de 2022 es convoque el procediment, que tal com marca la llei estatal, es desenvoluparà entre 2023 i 2024.

Aquest procediment és totalment independent a les oposicions ordinàries, on es convoquen places de nova creació i les de reposició de jubilacions. Així, la Conselleria d’Educació continua endavant amb les oposicions d’ingrés lliure al cos de mestres que comencen aquest pròxim mes de juny amb una oferta total de 1.228 places corresponents a reposició de jubilacions.

Últimes notícies

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.