18.2 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Educació proposa incloure més de 9.000 places de professorat interí

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha proposat als sindicats docents una oferta de més de 9.000 places docents per al procediment extraordinari de consolidació de professorat interí establit per la Llei estatal de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública.

En la primera reunió del grup de treball específic entre Conselleria i sindicats, Educació ha presentat una proposta inicial de més de 9.000 vacants i ara s’inicia un procés de diàleg i negociació per tal de distribuir aquestes places entre els diferents cossos docents i repartir-les entre les dos vies d’accés previstes en aquest procediment extraordinari: via concurs o via concurs-oposició excepcional amb proves no eliminatòries.

El nombre total de vacants incloses en aquesta proposta que es porta a negociació supera el volum de professorat interí que compleix els requisits marcats de més de cinc anys d’antiguitat.

La planificació de la Conselleria d’aquest procediment extraordinari preveu que l’oferta definitiva de places a estabilitzar es publique el pròxim mes de juny i que a finals de 2022 es convoque el procediment, que tal com marca la llei estatal, es desenvoluparà entre 2023 i 2024.

Aquest procediment és totalment independent a les oposicions ordinàries, on es convoquen places de nova creació i les de reposició de jubilacions. Així, la Conselleria d’Educació continua endavant amb les oposicions d’ingrés lliure al cos de mestres que comencen aquest pròxim mes de juny amb una oferta total de 1.228 places corresponents a reposició de jubilacions.

Últimes notícies

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges

Kervin Arriaga, al marge i baix protocol després del colp a Bilbao

L'hondureny del Llevant es va exercitar al marge després del colp al cap patit en San Mamés i seguirà el protocol de commoció. La seua presència en el derbi davant el València dependrà de la seua evolució esta setmana

Baptista cau davant Norrie en la primera ronda de Roterdam

Roberto Bautista ha caigut en primera ronda de Roterdam davant Cameron Norrie, sext favorit, per 6-7(3) i 1-6. Jaume Munar queda com a únic espanyol i es mesura esta nit a Nicolai Budkov Kjaer.