22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Educació proposa incloure més de 9.000 places de professorat interí

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha proposat als sindicats docents una oferta de més de 9.000 places docents per al procediment extraordinari de consolidació de professorat interí establit per la Llei estatal de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública.

En la primera reunió del grup de treball específic entre Conselleria i sindicats, Educació ha presentat una proposta inicial de més de 9.000 vacants i ara s’inicia un procés de diàleg i negociació per tal de distribuir aquestes places entre els diferents cossos docents i repartir-les entre les dos vies d’accés previstes en aquest procediment extraordinari: via concurs o via concurs-oposició excepcional amb proves no eliminatòries.

El nombre total de vacants incloses en aquesta proposta que es porta a negociació supera el volum de professorat interí que compleix els requisits marcats de més de cinc anys d’antiguitat.

La planificació de la Conselleria d’aquest procediment extraordinari preveu que l’oferta definitiva de places a estabilitzar es publique el pròxim mes de juny i que a finals de 2022 es convoque el procediment, que tal com marca la llei estatal, es desenvoluparà entre 2023 i 2024.

Aquest procediment és totalment independent a les oposicions ordinàries, on es convoquen places de nova creació i les de reposició de jubilacions. Així, la Conselleria d’Educació continua endavant amb les oposicions d’ingrés lliure al cos de mestres que comencen aquest pròxim mes de juny amb una oferta total de 1.228 places corresponents a reposició de jubilacions.

Últimes notícies

RTVE i TelevisaUnivision confirmen plans més enllà de Benidorm Fest per a bastir ponts amb Amèrica

RTVE i TelevisaUnivision han confirmat que treballen en nous projectes conjunts per a acostar el festival al mercat americà. L'estratègia es recolza en premis amb Miami i Estocolm i en l'aliança amb Spotify.

Baldoví lliga Aragó a l’avanç de l’esquerra arrelada i obri la porta a aliances en la Comunitat

El síndic de Compromís ha vinculat el resultat a Aragó amb la força de les esquerres pegades al territori i ha obert a aliances si prioritzen problemes valencians.

Feijóo es mostra ‘raonablement satisfet’ amb el resultat a Aragó i advertix de la polarització

Feijóo ha valorat el 34% i la major distància amb el PSOE a Aragó i ha assenyalat que no sap si eixe patró és extrapolable. Ha alertat de la polarització.

El PP assenyala a Miguel Polo com a responsable polític de les morts del barranc de Poio

El PP ha acusat a Miguel Polo, president de la CHJ, de ser responsable polític de les morts del barranc de Poio. Polo ha defés que la CHJ va informar Emergències i ha qüestionat la gestió i interpretació dels avisos durant la DANA.

Una dona dona a llum a València amb assistència telefònica del CICU

Una embarassada de 37 setmanes ha donat a llum en el seu domicili de València guiada per una metge del CICU per telèfon. Mare i bebé estan en bon estat.

L’Ajuntament d’Alacant anuncia que exclourà a regidors, càrrecs i assessors dels processos de VPP

L'equip de govern ha comunicat que restringirà a regidors, càrrecs i personal de confiança concórrer a les VPP. La decisió arriba després de la crisi dels Naus.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

L'Executiu ha aprovat un decret llei que limita pujades en béns i servicis durant emergències. La mesura fixa referències de 30 dies i obliga a informar.

Dimarts amb pluges febles, mínimes a l’alça i vent molt fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts amb cels nuvolosos, pluges febles ocasionals i un ascens notable de les mínimes. El vent d'oest bufarà fort amb ratxes molt fortes a l'interior.