14 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Educació proposa incloure més de 9.000 places de professorat interí

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha proposat als sindicats docents una oferta de més de 9.000 places docents per al procediment extraordinari de consolidació de professorat interí establit per la Llei estatal de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública.

En la primera reunió del grup de treball específic entre Conselleria i sindicats, Educació ha presentat una proposta inicial de més de 9.000 vacants i ara s’inicia un procés de diàleg i negociació per tal de distribuir aquestes places entre els diferents cossos docents i repartir-les entre les dos vies d’accés previstes en aquest procediment extraordinari: via concurs o via concurs-oposició excepcional amb proves no eliminatòries.

El nombre total de vacants incloses en aquesta proposta que es porta a negociació supera el volum de professorat interí que compleix els requisits marcats de més de cinc anys d’antiguitat.

La planificació de la Conselleria d’aquest procediment extraordinari preveu que l’oferta definitiva de places a estabilitzar es publique el pròxim mes de juny i que a finals de 2022 es convoque el procediment, que tal com marca la llei estatal, es desenvoluparà entre 2023 i 2024.

Aquest procediment és totalment independent a les oposicions ordinàries, on es convoquen places de nova creació i les de reposició de jubilacions. Així, la Conselleria d’Educació continua endavant amb les oposicions d’ingrés lliure al cos de mestres que comencen aquest pròxim mes de juny amb una oferta total de 1.228 places corresponents a reposició de jubilacions.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.