El govern espanyol apujarà almenys 4 impostos a Espanya

El govern espanyol ho té entre cella i cella: Espanya ha d’augmentar la recaptació fiscal i, per a això, prepara ja una pujada generalitzada d’impostos per als propers exercicis, que afectarà de manera clara sobretot a quatre figures fiscals, però que repercutirà en la pràctica totalitat dels impostos que existeixen ara per ara al nostre país.

 

Anem per parts. L’executiu de Pedro Sánchez ha constatat que hi ha un diferencial d’un 7-8% del PIB entre el qual es recapta en impostos a Espanya i la mitjana de recaptació de la Unió Europea. I ho té clar: vol eliminar este marge.
 

 

El govern espanyol vol recaptar 90.000 milions d’euros més per equiparar-se amb Europa

Per a això, ha de recaptar 90.000 milions d’euros més que els que ara percep l’Estat per la via impositiva i ja dissenya el pla per aconseguir-ho. Hisenda prepara una pujada progressiva d’impostos a Espanya en els propers exercicis fiscals i este dilluns formalitzava la creació d’un grup d’experts que analitzaran quina és la situació del nostre país en matèria tributària i quin és el camí que s’ha d’explorar si el que es desitja és reduir la diferència de recaptació entre Espanya i la mitjana de la Unió Europea.

El comité d’experts farà una valoració global de la situació, de manera que un dels assumptes que estarà sobre la taula són les diferències impositives entre comunitats autònomes: és l’anomenada harmonització fiscal, un altre dels objectius a curt termini d’Hisenda.

Però al marge d’esta qüestió, que el govern espanyol va pactar amb ERC a canvi del seu suport als pressupostos generals de l’Estat 2021, el grup analitzarà amb deteniment quins impostos han de pujar de manera generalitzada al nostre país, a quin ritme i fins a quins nivells. Es prepara, doncs, un augment important de la recaptació fiscal, que es farà per fascicles, és a dir, en un marge de diversos exercicis i de forma progressiva.

La ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, ha defensat este dilluns que «l‘impost de societats va ser un dels més importants en este primer moment de la reforma fiscal». Una declaració d’intencions, que apunta que el govern central desitja apujar este impost, si pot ser, ja el 2022, de manera que s’hauria d’incloure una previsió d’augment de la recaptació en els propers pressupostos generals de l’Estat.

«El mateix govern de Joe Biden als Estats Units s’està pronunciant al voltant de la necessitat d’obtenir una major eficàcia d’esta figura fiscal que té un baixíssim rendiment a nivell internacional», va apuntar Montero, deixant clar que el debat sobre la pujada impositiva d’esta figura no és exclusiu d’Espanya, sinó que es tracta d’una problemàtica a nivell mundial.

 

Societats, Patrimoni, Successions i Donacions: els quatre impostos principals que s’apujaran

D’esta manera, l‘impost de societats, que grava a les empreses, experimentarà de forma gairebé segura un increment: el govern de Sánchez creu que les persones jurídiques haurien de contribuir més i carregar amb bona part del creixement en recaptació que vol dur a terme l’Executiu central.

Després dels canvis en Societats, Hisenda planeja també increments substancials en matèria dels impostos de Patrimoni, Successions i Donacions, que podrien patir notables creixements, especialment en aquelles comunitats on el tipus impositiu és més baix i on hi ha més i majors bonificacions.

Però estos quatre impostos, a més de ser els que lideraran la pujada que ja planeja el govern espanyol, no seran els únics a través dels quals s’espera aconseguir el necessari increment de 90.000 milions d’euros que s’ha fixat Sánchez. Segons els experts, s’hauran d’endurir la pràctica totalitat de figures tributàries existents el dia de hui. Això inclou els últims impostos que s’han creat al nostre país, com la taxa Google, la taxa Tobin o l’increment de l’IVA per a les begudes edulcorades i ensucrades. Estos tributs també experimentaran pujades, però a més, hauran de crear-se noves figures impositives.

En definitiva, doncs, el govern espanyol es posa a treballar ja per augmentar de manera significativa la pressió fiscal al nostre país. Ara, el comité de 17 experts -professors d’Economia de diverses universitats de tot Espanya- té deu mesos de termini per elaborar una diagnosi completa de la situació i proposar mesures per aconseguir l’increment proposat per l’Executiu de Sánchez, però la ministra Montero té la voluntat de no esperar fins al febrer de 2022, quan el grup ha de lliurar el seu informe, per dur a terme les primeres mesures: l’increment de l’impost de Societats i els primers passos cap a l’harmonització fiscal podrien donar-se ja en els pressupostos generals de l’Estat de 2022.

El que no trigarà a arribar serà el posicionament dels grans grups de l’oposició al nostre país: el PP i, amb encara més contundència, VOX, es mostren fidels a la seua ideologia liberal i reticents, en conseqüència, a la reforma fiscal que prepara el govern de coalició.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.

Cap de setmana de cels buidats i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana es presenta estable en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats, pujada de temperatures i vent fluix després de les ratxes fortes en el nord de Castelló.

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.