El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes

Visita a JOC per l'alcalde, Roger Cerdà; la regidora de Joventut, Lena Baraza, i la regidora de Benestar Social, Xelo Angulo.

Visita a JOC per l’alcalde, Roger Cerdà; la regidora de Joventut, Lena Baraza, i la regidora de Benestar Social, Xelo Angulo. | Ajuntament de Xàtiva

 

Hui divendres 14 de desembre, obrirà les seues portes el nou servei municipal JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura. A partir de les 18:30 hores, el centre quedarà obert per al públic en general. Prèviament, a les 17:30 hores, hi ha prevista una visita dirigida a associacions i col·lectius de la ciutat. El nou servei municipal que l’Ajuntament de Xàtiva ha habilitat al Barri Nord-Oest es troba ubicat a la confluència entre els carrers Abú Masaifa i Poetes Xativins. Per a eixe dia, s’ha previst un programa d’actes d’inauguració, amb batucada, tallers infantils i finalitzant amb festa jove, amb l’actuació de DJ Baldoví Live Drums i DJ Márquez.

 

El JOC és un espai diàfan de 400m2, insonoritzat i dotat amb un ampli equipament per a l’ús juvenil i també de la ciutadania en general: tennis taula, billar, futbolí, diana, projector-pantalla gegant, 4 TV Led, 2 consoles Nintendo Switch, 2 consoles Play Station 4, ordinadors portàtils, WiFi, zona amb sofàs, jocs de taula, etc. 

 

El centre comptara amb psicòlegs, educadors i monitors

 

El centre obrirà tots els dies de la setmana, amb diferents horaris en funció dels serveis que s’oferiran. Un dels usos principals respondrà a la necessitat d’oferir alternatives d’oci als joves, adolescents i preadolescents de la ciutat des de l’àmbit municipal. En eixe context, JOC obrirà divendres i vespres de festiu de 17:00h a 00:00h, dissabtes i festius sense dia escolar a l’endemà, de 17:00h a 1:00h i diumenges i festius amb dia escolar a l’endemà, de 16:00h a 20:00h. Per a tal fi, el centre comptarà amb programació juvenil que integrarà l’oferta confeccionada per Joventut i la proposada pels mateixos usuaris de manera participativa.

El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes

El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes | Ajuntament de Xàtiva

 

Altres serveis que es prestaran des de l’espai JOC tenen més a veure amb l’àmbit de benestar social. En aquest sentit, el centre obrirà entre setmana, oferint diversos programes atesos per personal qualificat, com ara psicòlegs, educadors i monitors. 

 

Programes per a gent adulta, jove i infantil

 

Concretament, als matins de dilluns a divendres es duran a terme els programes ‘Mentalis’ (de 9:00h a 13:00h), per a gent adulta amb principis de demència senil o d’Alzheimer, i el programa ‘I ara què?’ (de 9:30h a 13:30h), focalitzat en persones amb diversitat funcional, amb activitats adreçades a aconseguir autonomia personal i adaptació social, atendre necessitats bàsiques, terapèutiques i socioculturals, així com a desenvolupar habilitats socials i proporcionar suport i assistència a les famílies.

 

Continuant amb aquesta programació de serveis, a les vesprades de dilluns a dijous es durà a terme el programa ‘Gambaru’ (de 16:00h a 17:30h), per a xiquets i joves d’entre 6 i 16 anys, amb l’objectiu de recolzar aspectes escolars i treballar habilitats socials, i també es programaran diversos tallers i activitats lúdiques, entre les 16:00h i les 18:30h. Així mateix, durant les vesprades de dilluns a dijous, i coordinat amb el programa ‘Gambaru’, es realitzaran diversos tallers d’oci i aprenentatge per a xiquets d’edats compreses entre els segments de menors de 6 anys, de 6 a 12 anys i de 12 a 16 anys.

El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes

El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes | Ajuntament de Xàtiva

 

Això no obstant, JOC romandrà obert per a l’ús de totes i tots els joves i associacions de la ciutat, amb horari de dilluns a divendres de 8:30h a 14:00h i de dilluns a dijous de 17:00h a 21:00h.

 

Proposta elegida dins dels pressupostos participatius

 

Cal recordar que aquesta instal·lació va ser un dels projectes elegits per la ciutadania dins dels pressupostos participatius ‘DecideiXàtiva’16’ a proposta, entre d’altres, de l’associació de veïns del Barri Nord-Oest i del Consell d’Acció i Política Social de Xàtiva (CAPS), un dels òrgans de participació creat durant la present legislatura. A més a més, l’equipament del JOC va ser el projecte més votat en el ‘DecideiXàtiva’17’, a proposta de la xarxa de corresponsals juvenils d’InfoJove Xàtiva.

Últimes notícies

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.