El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes

Visita a JOC per l'alcalde, Roger Cerdà; la regidora de Joventut, Lena Baraza, i la regidora de Benestar Social, Xelo Angulo.

Visita a JOC per l’alcalde, Roger Cerdà; la regidora de Joventut, Lena Baraza, i la regidora de Benestar Social, Xelo Angulo. | Ajuntament de Xàtiva

 

Hui divendres 14 de desembre, obrirà les seues portes el nou servei municipal JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura. A partir de les 18:30 hores, el centre quedarà obert per al públic en general. Prèviament, a les 17:30 hores, hi ha prevista una visita dirigida a associacions i col·lectius de la ciutat. El nou servei municipal que l’Ajuntament de Xàtiva ha habilitat al Barri Nord-Oest es troba ubicat a la confluència entre els carrers Abú Masaifa i Poetes Xativins. Per a eixe dia, s’ha previst un programa d’actes d’inauguració, amb batucada, tallers infantils i finalitzant amb festa jove, amb l’actuació de DJ Baldoví Live Drums i DJ Márquez.

 

El JOC és un espai diàfan de 400m2, insonoritzat i dotat amb un ampli equipament per a l’ús juvenil i també de la ciutadania en general: tennis taula, billar, futbolí, diana, projector-pantalla gegant, 4 TV Led, 2 consoles Nintendo Switch, 2 consoles Play Station 4, ordinadors portàtils, WiFi, zona amb sofàs, jocs de taula, etc. 

 

El centre comptara amb psicòlegs, educadors i monitors

 

El centre obrirà tots els dies de la setmana, amb diferents horaris en funció dels serveis que s’oferiran. Un dels usos principals respondrà a la necessitat d’oferir alternatives d’oci als joves, adolescents i preadolescents de la ciutat des de l’àmbit municipal. En eixe context, JOC obrirà divendres i vespres de festiu de 17:00h a 00:00h, dissabtes i festius sense dia escolar a l’endemà, de 17:00h a 1:00h i diumenges i festius amb dia escolar a l’endemà, de 16:00h a 20:00h. Per a tal fi, el centre comptarà amb programació juvenil que integrarà l’oferta confeccionada per Joventut i la proposada pels mateixos usuaris de manera participativa.

El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes

El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes | Ajuntament de Xàtiva

 

Altres serveis que es prestaran des de l’espai JOC tenen més a veure amb l’àmbit de benestar social. En aquest sentit, el centre obrirà entre setmana, oferint diversos programes atesos per personal qualificat, com ara psicòlegs, educadors i monitors. 

 

Programes per a gent adulta, jove i infantil

 

Concretament, als matins de dilluns a divendres es duran a terme els programes ‘Mentalis’ (de 9:00h a 13:00h), per a gent adulta amb principis de demència senil o d’Alzheimer, i el programa ‘I ara què?’ (de 9:30h a 13:30h), focalitzat en persones amb diversitat funcional, amb activitats adreçades a aconseguir autonomia personal i adaptació social, atendre necessitats bàsiques, terapèutiques i socioculturals, així com a desenvolupar habilitats socials i proporcionar suport i assistència a les famílies.

 

Continuant amb aquesta programació de serveis, a les vesprades de dilluns a dijous es durà a terme el programa ‘Gambaru’ (de 16:00h a 17:30h), per a xiquets i joves d’entre 6 i 16 anys, amb l’objectiu de recolzar aspectes escolars i treballar habilitats socials, i també es programaran diversos tallers i activitats lúdiques, entre les 16:00h i les 18:30h. Així mateix, durant les vesprades de dilluns a dijous, i coordinat amb el programa ‘Gambaru’, es realitzaran diversos tallers d’oci i aprenentatge per a xiquets d’edats compreses entre els segments de menors de 6 anys, de 6 a 12 anys i de 12 a 16 anys.

El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes

El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes | Ajuntament de Xàtiva

 

Això no obstant, JOC romandrà obert per a l’ús de totes i tots els joves i associacions de la ciutat, amb horari de dilluns a divendres de 8:30h a 14:00h i de dilluns a dijous de 17:00h a 21:00h.

 

Proposta elegida dins dels pressupostos participatius

 

Cal recordar que aquesta instal·lació va ser un dels projectes elegits per la ciutadania dins dels pressupostos participatius ‘DecideiXàtiva’16’ a proposta, entre d’altres, de l’associació de veïns del Barri Nord-Oest i del Consell d’Acció i Política Social de Xàtiva (CAPS), un dels òrgans de participació creat durant la present legislatura. A més a més, l’equipament del JOC va ser el projecte més votat en el ‘DecideiXàtiva’17’, a proposta de la xarxa de corresponsals juvenils d’InfoJove Xàtiva.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

Castelló ha iniciat la planificació d'un dispositiu especial de seguretat i mobilitat per a l'eclipsi total de sol del 12 d'agost, que atraurà a milers de persones i comptarà amb una àmplia programació divulgativa.

L’Arquebisbat de València crearà coordinadors de menors en parròquies per a previndre abusos

L'Oficina de Protecció del Menor de l'Arquebisbat de València incorporarà coordinadors de menors en parròquies i reforçarà la formació i els protocols per a previndre abusos sexuals en l'àmbit pastoral.

Rovira xifra en 410 milions l’estalvi per als valencians per la reforma fiscal del Consell

La reforma fiscal aplicada pel Consell des de 2023 ha generat un estalvi total de 410,2 milions per als contribuents valencians, principalment en Successions i Donacions, Transmissions Patrimonials i noves deduccions autonòmiques en l'IRPF.

SailGP confia que l’arribada de València eleve la competició a un altre nivell

SailGP desembarca a València els dies 5 i 6 de setembre, en substitució de Cadis, amb l'objectiu d'impulsar la competició i reforçar a la ciutat com a seu de grans esdeveniments esportius.

Les víctimes de la dana recorren al TSJCV perquè s’investigue a Mazón sense aforament

L'associació de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 recorre davant el TSJCV l'arxivament de la investigació a Carlos Mazón i qüestiona que se li aplique l'aforament autonòmic.