El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes

Visita a JOC per l'alcalde, Roger Cerdà; la regidora de Joventut, Lena Baraza, i la regidora de Benestar Social, Xelo Angulo.

Visita a JOC per l’alcalde, Roger Cerdà; la regidora de Joventut, Lena Baraza, i la regidora de Benestar Social, Xelo Angulo. | Ajuntament de Xàtiva

 

Hui divendres 14 de desembre, obrirà les seues portes el nou servei municipal JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura. A partir de les 18:30 hores, el centre quedarà obert per al públic en general. Prèviament, a les 17:30 hores, hi ha prevista una visita dirigida a associacions i col·lectius de la ciutat. El nou servei municipal que l’Ajuntament de Xàtiva ha habilitat al Barri Nord-Oest es troba ubicat a la confluència entre els carrers Abú Masaifa i Poetes Xativins. Per a eixe dia, s’ha previst un programa d’actes d’inauguració, amb batucada, tallers infantils i finalitzant amb festa jove, amb l’actuació de DJ Baldoví Live Drums i DJ Márquez.

 

El JOC és un espai diàfan de 400m2, insonoritzat i dotat amb un ampli equipament per a l’ús juvenil i també de la ciutadania en general: tennis taula, billar, futbolí, diana, projector-pantalla gegant, 4 TV Led, 2 consoles Nintendo Switch, 2 consoles Play Station 4, ordinadors portàtils, WiFi, zona amb sofàs, jocs de taula, etc. 

 

El centre comptara amb psicòlegs, educadors i monitors

 

El centre obrirà tots els dies de la setmana, amb diferents horaris en funció dels serveis que s’oferiran. Un dels usos principals respondrà a la necessitat d’oferir alternatives d’oci als joves, adolescents i preadolescents de la ciutat des de l’àmbit municipal. En eixe context, JOC obrirà divendres i vespres de festiu de 17:00h a 00:00h, dissabtes i festius sense dia escolar a l’endemà, de 17:00h a 1:00h i diumenges i festius amb dia escolar a l’endemà, de 16:00h a 20:00h. Per a tal fi, el centre comptarà amb programació juvenil que integrarà l’oferta confeccionada per Joventut i la proposada pels mateixos usuaris de manera participativa.

El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes

El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes | Ajuntament de Xàtiva

 

Altres serveis que es prestaran des de l’espai JOC tenen més a veure amb l’àmbit de benestar social. En aquest sentit, el centre obrirà entre setmana, oferint diversos programes atesos per personal qualificat, com ara psicòlegs, educadors i monitors. 

 

Programes per a gent adulta, jove i infantil

 

Concretament, als matins de dilluns a divendres es duran a terme els programes ‘Mentalis’ (de 9:00h a 13:00h), per a gent adulta amb principis de demència senil o d’Alzheimer, i el programa ‘I ara què?’ (de 9:30h a 13:30h), focalitzat en persones amb diversitat funcional, amb activitats adreçades a aconseguir autonomia personal i adaptació social, atendre necessitats bàsiques, terapèutiques i socioculturals, així com a desenvolupar habilitats socials i proporcionar suport i assistència a les famílies.

 

Continuant amb aquesta programació de serveis, a les vesprades de dilluns a dijous es durà a terme el programa ‘Gambaru’ (de 16:00h a 17:30h), per a xiquets i joves d’entre 6 i 16 anys, amb l’objectiu de recolzar aspectes escolars i treballar habilitats socials, i també es programaran diversos tallers i activitats lúdiques, entre les 16:00h i les 18:30h. Així mateix, durant les vesprades de dilluns a dijous, i coordinat amb el programa ‘Gambaru’, es realitzaran diversos tallers d’oci i aprenentatge per a xiquets d’edats compreses entre els segments de menors de 6 anys, de 6 a 12 anys i de 12 a 16 anys.

El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes

El JOC, Centre Social Joventut, Oci i Cultura de Xàtiva obri les portes | Ajuntament de Xàtiva

 

Això no obstant, JOC romandrà obert per a l’ús de totes i tots els joves i associacions de la ciutat, amb horari de dilluns a divendres de 8:30h a 14:00h i de dilluns a dijous de 17:00h a 21:00h.

 

Proposta elegida dins dels pressupostos participatius

 

Cal recordar que aquesta instal·lació va ser un dels projectes elegits per la ciutadania dins dels pressupostos participatius ‘DecideiXàtiva’16’ a proposta, entre d’altres, de l’associació de veïns del Barri Nord-Oest i del Consell d’Acció i Política Social de Xàtiva (CAPS), un dels òrgans de participació creat durant la present legislatura. A més a més, l’equipament del JOC va ser el projecte més votat en el ‘DecideiXàtiva’17’, a proposta de la xarxa de corresponsals juvenils d’InfoJove Xàtiva.

Últimes notícies

La Venus de l’Almadrava es consolida com a nou símbol arqueològic d’Alacant

La troballa de la Venus de l'Almadrava, una escultura romana del segle I d. C. prop del jaciment de Lucentum, es presenta com un de les fites arqueològiques més rellevants d'Alacant i com a nou emblema de la ciutat.

Condemnat a 15 anys de presó per degollar a un home en un pont de València

Un jurat popular declara culpable a un home per degollar a un altre en un pont de València al juliol de 2024. L'Audiència Provincial li imposa 15 anys de presó i fortes indemnitzacions a la família de la víctima.

València llança una campanya per a frenar la sobrepoblació de coloms i recorda les multes per donar-los menjar

L'Ajuntament de València posa en marxa la campanya 'No alimentes el problema' per a demanar a la ciutadania que deixe de donar menjar als coloms i reduir la seua sobrepoblació, que ja ha començat a descendir.

Eder Sarabia anuncia entre llàgrimes que deixa la banqueta de l’Elx

Eder Sarabia comunica entre llàgrimes que no continuarà com a entrenador de l'Elx la pròxima temporada malgrat tindre contracte en vigor, després d'aconseguir un ascens i la permanència en Primera.

Una nova estratègia d’IA aconseguix acurtar fins a un 90% les ressonàncies cerebrals avançades

Dos investigadors de l'Institut de Neurociències han dissenyat una estratègia basada en intel·ligència artificial que acurta fins a un 90% el temps d'unes certes ressonàncies magnètiques cerebrals avançades, mantenint un alt nivell de precisió en les imatges.

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.