Sanitat redueix la demora per a una intervenció quirúrgica en la Comunitat Valenciana

 

La llista d’espera per a sotmetre’s a una operació quirúrgica continua disminuint en la Comunitat Valenciana.

El mes de maig, els dies de demora s’han reduït respecte a abril, i són més les persones que ha eixit de la llista d’espera quirúrgica perquè ja han sigut intervingudes.

La demora estructural es va situar a tancament del mes de maig en 106 dies; el mes anterior eren 127, després s’ha reduït en 21 dies (-16,5%). 

Esta disminució, de maig respecte a abril, s’adverteix en totes les especialitats i en pràcticament tots els departaments de salut.

La millora s’associa a la disminució de la càrrega assistencial provocada pels efectes de la COVID 19, que ha permés “reprendre l’activitat quirúrgica i retornar la llista d’espera als nivells previs a la pandèmia”, com explica la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

A més, s’ha incrementat la quantitat de persones que ha eixit de la llista d’espera, tant per sotmetre’s a una intervenció programada en el sistema públic (representen el 47% de les eixides), com per derivació al Pla de Xoc (17%).

En termes absoluts, esta variable ha millorat 27,5 punts percentuals perquè 14.845 pacients que esperaven per a ser operats ja han passat per quiròfan.

D’altra banda, maig es va tancar amb 59.824 persones en llista d’espera (enfront de les 61.387 d’abril).

D’eixes 59.824 persones, més de la meitat estava pendent d’una operació per patologia menor. Per especialitats, Oftalmologia i Traumatologia representaven el 51% de totes les sol·licituds actives (principalment, operacions de cataractes o hèrnies).

De fet, una de les patologies més importants en la llista d’espera quirúrgica són les cataractes i la demora al maig era de 54 dies, enfront dels 71 del mes anterior i els 128 de maig de 2020.

Per part seua, les intervencions de Hallus Valgus i pròtesis de genoll van reduir la demora en 23 i 36 dies respectivament.

A més, al maig es va reduir significativament el nombre de persones que estaven en els trams de major espera.

La secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària considera que estes dades “posen de manifest que el pla de recuperació que s’està duent a terme, amb gran esforç per part de tots els departaments de salut, està permetent la reducció tant de la demora com del nombre de pacients”.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.