Sanitat redueix la demora per a una intervenció quirúrgica en la Comunitat Valenciana

 

La llista d’espera per a sotmetre’s a una operació quirúrgica continua disminuint en la Comunitat Valenciana.

El mes de maig, els dies de demora s’han reduït respecte a abril, i són més les persones que ha eixit de la llista d’espera quirúrgica perquè ja han sigut intervingudes.

La demora estructural es va situar a tancament del mes de maig en 106 dies; el mes anterior eren 127, després s’ha reduït en 21 dies (-16,5%). 

Esta disminució, de maig respecte a abril, s’adverteix en totes les especialitats i en pràcticament tots els departaments de salut.

La millora s’associa a la disminució de la càrrega assistencial provocada pels efectes de la COVID 19, que ha permés “reprendre l’activitat quirúrgica i retornar la llista d’espera als nivells previs a la pandèmia”, com explica la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

A més, s’ha incrementat la quantitat de persones que ha eixit de la llista d’espera, tant per sotmetre’s a una intervenció programada en el sistema públic (representen el 47% de les eixides), com per derivació al Pla de Xoc (17%).

En termes absoluts, esta variable ha millorat 27,5 punts percentuals perquè 14.845 pacients que esperaven per a ser operats ja han passat per quiròfan.

D’altra banda, maig es va tancar amb 59.824 persones en llista d’espera (enfront de les 61.387 d’abril).

D’eixes 59.824 persones, més de la meitat estava pendent d’una operació per patologia menor. Per especialitats, Oftalmologia i Traumatologia representaven el 51% de totes les sol·licituds actives (principalment, operacions de cataractes o hèrnies).

De fet, una de les patologies més importants en la llista d’espera quirúrgica són les cataractes i la demora al maig era de 54 dies, enfront dels 71 del mes anterior i els 128 de maig de 2020.

Per part seua, les intervencions de Hallus Valgus i pròtesis de genoll van reduir la demora en 23 i 36 dies respectivament.

A més, al maig es va reduir significativament el nombre de persones que estaven en els trams de major espera.

La secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària considera que estes dades “posen de manifest que el pla de recuperació que s’està duent a terme, amb gran esforç per part de tots els departaments de salut, està permetent la reducció tant de la demora com del nombre de pacients”.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.