Sanitat redueix la demora per a una intervenció quirúrgica en la Comunitat Valenciana

 

La llista d’espera per a sotmetre’s a una operació quirúrgica continua disminuint en la Comunitat Valenciana.

El mes de maig, els dies de demora s’han reduït respecte a abril, i són més les persones que ha eixit de la llista d’espera quirúrgica perquè ja han sigut intervingudes.

La demora estructural es va situar a tancament del mes de maig en 106 dies; el mes anterior eren 127, després s’ha reduït en 21 dies (-16,5%). 

Esta disminució, de maig respecte a abril, s’adverteix en totes les especialitats i en pràcticament tots els departaments de salut.

La millora s’associa a la disminució de la càrrega assistencial provocada pels efectes de la COVID 19, que ha permés “reprendre l’activitat quirúrgica i retornar la llista d’espera als nivells previs a la pandèmia”, com explica la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

A més, s’ha incrementat la quantitat de persones que ha eixit de la llista d’espera, tant per sotmetre’s a una intervenció programada en el sistema públic (representen el 47% de les eixides), com per derivació al Pla de Xoc (17%).

En termes absoluts, esta variable ha millorat 27,5 punts percentuals perquè 14.845 pacients que esperaven per a ser operats ja han passat per quiròfan.

D’altra banda, maig es va tancar amb 59.824 persones en llista d’espera (enfront de les 61.387 d’abril).

D’eixes 59.824 persones, més de la meitat estava pendent d’una operació per patologia menor. Per especialitats, Oftalmologia i Traumatologia representaven el 51% de totes les sol·licituds actives (principalment, operacions de cataractes o hèrnies).

De fet, una de les patologies més importants en la llista d’espera quirúrgica són les cataractes i la demora al maig era de 54 dies, enfront dels 71 del mes anterior i els 128 de maig de 2020.

Per part seua, les intervencions de Hallus Valgus i pròtesis de genoll van reduir la demora en 23 i 36 dies respectivament.

A més, al maig es va reduir significativament el nombre de persones que estaven en els trams de major espera.

La secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària considera que estes dades “posen de manifest que el pla de recuperació que s’està duent a terme, amb gran esforç per part de tots els departaments de salut, està permetent la reducció tant de la demora com del nombre de pacients”.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.