El València CF celebra el seu centenari amb marxa cívica, mascletà i paelles

Imatge d’arxiu | Cedida

 

El València CF celebra aquest dilluns el centenari de la seua fundació amb una jornada festiva immersa en l’àmbit de les festes falleres de la ciutat, en la qual destaca una marxa cívica encapçalada per una rèplica de la bandera fundacional del club, una mascletà i un concurs de paelles.

 

El València commemora d’aquesta forma la fundació de l’entitat que es va produir fa cent anys, el 18 de març de 1919. La jornada que s’iniciarà amb un passeig matinal en el qual també es retrà homenatge als fundadors del club.

 

A les 9.15 hores s’iniciaran els actes al costat de l’estadi de Mestalla d’on partirà la marxa cívica, que arribarà al quilòmetre zero del valencianisme en la plaça de l’Ajuntament de la ciutat, just en el lloc on estava situat fa cent anys el Bar Torino, primera seu de l’entitat valencianista.

 

A partir de les 10.30, la marxa arribarà al quilòmetre zero pel carrer de La Pau, plaça de la Reina i carrer Sant Vicent, i es procedirà a una simbòlica lectura de l’acta de constitució del club per part de descendents dels fundadors, lectura que estarà acompanyada d’unes paraules de l’actual president, Anil Murthy.

 

L’acte es completarà amb el descobriment d’una placa commemorativa i a continuació tindrà lloc una recepció oficial per part de les autoritats municipals a una representació institucional del club, a la qual assistiran els jugadors del primer equip.

 

Després, a les 14.00, la mascletà fallera del penúltim dia de la festa tindrà un to valencianista, “amb una temàtica musical i ambiental i ‘guiños’ molt especials”.

 

Després de la mascletà, una representació institucional al costat d’exjugadors, descendents de fundadors i membres del club desfilaran i, amb permís de la Junta Central Fallera, realitzaran una ofrena floral a la Patrona de València.

 

Per a tots els aficionats valencianistes, un altre focus festiu estarà al costat de Mestalla a partir de les 15.15, amb la degustació d’una paella gegant organitzada per l’Agrupació de Penyes Valencianistes, que també haurà plantat una falla commemorativa. La seua cremà es realitzarà en la vesprada-nit d’aquest penúltim dia de Falles.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.