El València CF celebra el seu centenari amb marxa cívica, mascletà i paelles

Imatge d’arxiu | Cedida

 

El València CF celebra aquest dilluns el centenari de la seua fundació amb una jornada festiva immersa en l’àmbit de les festes falleres de la ciutat, en la qual destaca una marxa cívica encapçalada per una rèplica de la bandera fundacional del club, una mascletà i un concurs de paelles.

 

El València commemora d’aquesta forma la fundació de l’entitat que es va produir fa cent anys, el 18 de març de 1919. La jornada que s’iniciarà amb un passeig matinal en el qual també es retrà homenatge als fundadors del club.

 

A les 9.15 hores s’iniciaran els actes al costat de l’estadi de Mestalla d’on partirà la marxa cívica, que arribarà al quilòmetre zero del valencianisme en la plaça de l’Ajuntament de la ciutat, just en el lloc on estava situat fa cent anys el Bar Torino, primera seu de l’entitat valencianista.

 

A partir de les 10.30, la marxa arribarà al quilòmetre zero pel carrer de La Pau, plaça de la Reina i carrer Sant Vicent, i es procedirà a una simbòlica lectura de l’acta de constitució del club per part de descendents dels fundadors, lectura que estarà acompanyada d’unes paraules de l’actual president, Anil Murthy.

 

L’acte es completarà amb el descobriment d’una placa commemorativa i a continuació tindrà lloc una recepció oficial per part de les autoritats municipals a una representació institucional del club, a la qual assistiran els jugadors del primer equip.

 

Després, a les 14.00, la mascletà fallera del penúltim dia de la festa tindrà un to valencianista, «amb una temàtica musical i ambiental i ‘guiños’ molt especials».

 

Després de la mascletà, una representació institucional al costat d’exjugadors, descendents de fundadors i membres del club desfilaran i, amb permís de la Junta Central Fallera, realitzaran una ofrena floral a la Patrona de València.

 

Per a tots els aficionats valencianistes, un altre focus festiu estarà al costat de Mestalla a partir de les 15.15, amb la degustació d’una paella gegant organitzada per l’Agrupació de Penyes Valencianistes, que també haurà plantat una falla commemorativa. La seua cremà es realitzarà en la vesprada-nit d’aquest penúltim dia de Falles.

Últimes notícies

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i assumix el repte de fitxar pel València

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de set anys al càrrec de director esportiu per a incorporar-se al València, club que definix com ‘alguna cosa diferent’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà ara la direcció esportiva del club navarrés.

685.000 euros per a recuperar la zona cremada de la Serra Calderona

La Generalitat ha iniciat la primera fase de recuperació de les àrees afectades per lincendi de la Serra Calderona, amb una inversió de 684.594 euros i un termini dexecució de sis mesos, centrada en la vegetació cremada i els camins forestals.

Carbonell admet més pressupost al València Basket però reconeix rivals per davant

El director general del València Basket, Enric Carbonell, assegura que l’exigència i l’ambició es mantenen intactes, tot i que admet que hi ha clubs amb més pressupost i que el projecte continua sent deficitari cobert per l’aportació de Juan Roig.

Una avaria tècnica a l’Estació del Nord complica tres línies de Rodalia

Una avaria entre el pantògraf i la catenària a l’eixida de l’Estació del Nord ha afectat este dilluns les línies C1, C2 i C6 de Rodalia i un Euromed València-Figueres, amb retards de fins a 40 minuts i dos trens suprimits.

El nou Valencia busca reaccionar a Mendizorrotza davant un Alavés invicte a casa

El Valencia inicia la seua nova etapa a Mendizorrotza, on l'Alavés ha guanyat tots els partits, amb la banqueta i l'estructura esportiva en plena remodelació.

Educació reunirà divendres les autonomies amb el PISA 2025 de fons

El Ministeri d Educació ha convocat per a divendres la conferència sectorial amb les comunitats per repartir fons de FP i abordar el Pla d Educació Inclusiva, en plena polèmica pels resultats de l informe PISA 2025.