El València CF celebra el seu centenari amb marxa cívica, mascletà i paelles

Imatge d’arxiu | Cedida

 

El València CF celebra aquest dilluns el centenari de la seua fundació amb una jornada festiva immersa en l’àmbit de les festes falleres de la ciutat, en la qual destaca una marxa cívica encapçalada per una rèplica de la bandera fundacional del club, una mascletà i un concurs de paelles.

 

El València commemora d’aquesta forma la fundació de l’entitat que es va produir fa cent anys, el 18 de març de 1919. La jornada que s’iniciarà amb un passeig matinal en el qual també es retrà homenatge als fundadors del club.

 

A les 9.15 hores s’iniciaran els actes al costat de l’estadi de Mestalla d’on partirà la marxa cívica, que arribarà al quilòmetre zero del valencianisme en la plaça de l’Ajuntament de la ciutat, just en el lloc on estava situat fa cent anys el Bar Torino, primera seu de l’entitat valencianista.

 

A partir de les 10.30, la marxa arribarà al quilòmetre zero pel carrer de La Pau, plaça de la Reina i carrer Sant Vicent, i es procedirà a una simbòlica lectura de l’acta de constitució del club per part de descendents dels fundadors, lectura que estarà acompanyada d’unes paraules de l’actual president, Anil Murthy.

 

L’acte es completarà amb el descobriment d’una placa commemorativa i a continuació tindrà lloc una recepció oficial per part de les autoritats municipals a una representació institucional del club, a la qual assistiran els jugadors del primer equip.

 

Després, a les 14.00, la mascletà fallera del penúltim dia de la festa tindrà un to valencianista, «amb una temàtica musical i ambiental i ‘guiños’ molt especials».

 

Després de la mascletà, una representació institucional al costat d’exjugadors, descendents de fundadors i membres del club desfilaran i, amb permís de la Junta Central Fallera, realitzaran una ofrena floral a la Patrona de València.

 

Per a tots els aficionats valencianistes, un altre focus festiu estarà al costat de Mestalla a partir de les 15.15, amb la degustació d’una paella gegant organitzada per l’Agrupació de Penyes Valencianistes, que també haurà plantat una falla commemorativa. La seua cremà es realitzarà en la vesprada-nit d’aquest penúltim dia de Falles.

Últimes notícies

Més de 50 menors que van arribar a Ceuta ja viuen amb les seues famílies a la Península

Un total de 54 menors migrants no acompanyats que van entrar a Ceuta a finals de juliol ja s’han reagrupat amb les seues famílies a la Península, mentre que altres 300 expedients continuen en tràmit, segons ha explicat la ministra d’Infància i Joventut, Sira Rego, en una visita a Sagunt.

La nova Llei Valenciana de la Ciència es vol aprovar abans que acabe la legislatura

Juanfran Pérez Llorca anuncia que el Consell tramitarà la nova Llei Valenciana de la Ciència, la Innovació i l’Emprenedoria Científica amb la intenció d’aprovar-la abans que acabe l’actual legislatura. El president destaca també més finançament, beques i mesures per a reforçar el sistema universitari i la R+D+i a la Comunitat Valenciana.

El sector teatral valencià exigix una resposta urgent pel tancament del Principal

Avetid reclama a la Generalitat i a la Diputació de València una resposta institucional urgent i coordinada davant l’impacte del tancament indefinit del Teatre Principal per motius de seguretat.

Sendra assegura que Polo va descartar avisar per la possible ruptura de Forata

El secretari autonòmic Francisco Javier Sendra ha relatat davant la jutgessa que el president de la CHJ, Miguel Polo, va rebaixar en minuts l avís de risc inminent de ruptura de la presa de Forata i va descartar alertar la població, mentres el dispositiu d Emergències afrontava la DANA del 29 d octubre de 2024.

Morant promet intervindre el mercat del lloguer i limitar els preus a la Comunitat Valenciana

Diana Morant defensa a Castelló la intervenció del mercat de l’habitatge i el topall dels preus, i es compromet a aplicar-ho a la Comunitat Valenciana si presideix la Generalitat.

Pau Navarro veu al Villarreal en creixement amb Íñigo Pérez a la banqueta

El defensa del Villarreal Pau Navarro assegura que l’equip creu plenament en la proposta d’Íñigo Pérez i que es va adaptant a poc a poc, després de sumar dues victòries seguides en LALIGA EA SPORTS.

8,8 milions més per a obres en cinc col·legis de València i Castelló

Educació ha aprovat un increment de 8,8 milions d’euros per a obres en cinc centres escolars de Xirivella, Mislata, Tavernes de la Valldigna, la Vall d’Uixó i Almassora, dins del Pla Edificant, fins a arribar a quasi 39 milions d’inversió total.

Fede Redondo es perdrà un partit amb l’Elx per sanció

El Comitè de Disciplina de la RFEF ha sancionat amb un partit Fede Redondo, jugador de l’Elx, després de la seua expulsió amb roja directa davant l’Espanyol en LaLiga EA Sports.