12.8 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

El València CF celebra el seu centenari amb marxa cívica, mascletà i paelles

Imatge d’arxiu | Cedida

 

El València CF celebra aquest dilluns el centenari de la seua fundació amb una jornada festiva immersa en l’àmbit de les festes falleres de la ciutat, en la qual destaca una marxa cívica encapçalada per una rèplica de la bandera fundacional del club, una mascletà i un concurs de paelles.

 

El València commemora d’aquesta forma la fundació de l’entitat que es va produir fa cent anys, el 18 de març de 1919. La jornada que s’iniciarà amb un passeig matinal en el qual també es retrà homenatge als fundadors del club.

 

A les 9.15 hores s’iniciaran els actes al costat de l’estadi de Mestalla d’on partirà la marxa cívica, que arribarà al quilòmetre zero del valencianisme en la plaça de l’Ajuntament de la ciutat, just en el lloc on estava situat fa cent anys el Bar Torino, primera seu de l’entitat valencianista.

 

A partir de les 10.30, la marxa arribarà al quilòmetre zero pel carrer de La Pau, plaça de la Reina i carrer Sant Vicent, i es procedirà a una simbòlica lectura de l’acta de constitució del club per part de descendents dels fundadors, lectura que estarà acompanyada d’unes paraules de l’actual president, Anil Murthy.

 

L’acte es completarà amb el descobriment d’una placa commemorativa i a continuació tindrà lloc una recepció oficial per part de les autoritats municipals a una representació institucional del club, a la qual assistiran els jugadors del primer equip.

 

Després, a les 14.00, la mascletà fallera del penúltim dia de la festa tindrà un to valencianista, “amb una temàtica musical i ambiental i ‘guiños’ molt especials”.

 

Després de la mascletà, una representació institucional al costat d’exjugadors, descendents de fundadors i membres del club desfilaran i, amb permís de la Junta Central Fallera, realitzaran una ofrena floral a la Patrona de València.

 

Per a tots els aficionats valencianistes, un altre focus festiu estarà al costat de Mestalla a partir de les 15.15, amb la degustació d’una paella gegant organitzada per l’Agrupació de Penyes Valencianistes, que també haurà plantat una falla commemorativa. La seua cremà es realitzarà en la vesprada-nit d’aquest penúltim dia de Falles.

Últimes notícies

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.