El València CF celebra el seu centenari amb marxa cívica, mascletà i paelles

Imatge d’arxiu | Cedida

 

El València CF celebra aquest dilluns el centenari de la seua fundació amb una jornada festiva immersa en l’àmbit de les festes falleres de la ciutat, en la qual destaca una marxa cívica encapçalada per una rèplica de la bandera fundacional del club, una mascletà i un concurs de paelles.

 

El València commemora d’aquesta forma la fundació de l’entitat que es va produir fa cent anys, el 18 de març de 1919. La jornada que s’iniciarà amb un passeig matinal en el qual també es retrà homenatge als fundadors del club.

 

A les 9.15 hores s’iniciaran els actes al costat de l’estadi de Mestalla d’on partirà la marxa cívica, que arribarà al quilòmetre zero del valencianisme en la plaça de l’Ajuntament de la ciutat, just en el lloc on estava situat fa cent anys el Bar Torino, primera seu de l’entitat valencianista.

 

A partir de les 10.30, la marxa arribarà al quilòmetre zero pel carrer de La Pau, plaça de la Reina i carrer Sant Vicent, i es procedirà a una simbòlica lectura de l’acta de constitució del club per part de descendents dels fundadors, lectura que estarà acompanyada d’unes paraules de l’actual president, Anil Murthy.

 

L’acte es completarà amb el descobriment d’una placa commemorativa i a continuació tindrà lloc una recepció oficial per part de les autoritats municipals a una representació institucional del club, a la qual assistiran els jugadors del primer equip.

 

Després, a les 14.00, la mascletà fallera del penúltim dia de la festa tindrà un to valencianista, “amb una temàtica musical i ambiental i ‘guiños’ molt especials”.

 

Després de la mascletà, una representació institucional al costat d’exjugadors, descendents de fundadors i membres del club desfilaran i, amb permís de la Junta Central Fallera, realitzaran una ofrena floral a la Patrona de València.

 

Per a tots els aficionats valencianistes, un altre focus festiu estarà al costat de Mestalla a partir de les 15.15, amb la degustació d’una paella gegant organitzada per l’Agrupació de Penyes Valencianistes, que també haurà plantat una falla commemorativa. La seua cremà es realitzarà en la vesprada-nit d’aquest penúltim dia de Falles.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.