València sancionarà l’ús fora de l’horari de les instal·lacions esportives

 

 

L’esborrany de la nova Ordenança de Convivència de València elaborat per l’àrea de Protecció Ciutadana que dirigeix ​​el regidor Aaron Cano introduirà la possibilitat d’aplicar sancions pel mal ús o l’incompliment dels horaris de les instal·lacions esportives d’exterior.

La nova mesura pretén evitar que la utilització indeguda de les pistes urbanes desemboque en problemes de convivència amb els veïns de barri.

El regidor de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, ha destacat la importància d’esta regulació prevista en l’esborrany de l’ordenança per millorar la convivència a la ciutat. «Entre les noves mesures que estableix l’esborrany de l’ordenança de convivència establirem una sanció per l’ús indegut de les instal·lacions esportives de lliure accés dependents de la Fundació Esportiva Municipal.

Fins a la data no hi havia una normativa municipal que sancionés l’ús indegut de les pistes, l’ús inadequat i fora del seu horari. D’esta manera, des de Policia Local volem fer passos per millorar la convivència a la ciutat, evitar estes molèsties que moltes vegades genera al veïnat l’ús de les pistes fora del seu horari i ordenar una mica més l’ús adequat d’estes instal·lacions», ha explicat el responsable de Protecció Ciutadana.

L’esborrany estableix sancions per a qualsevol ús de les instal·lacions esportives a l’aire lliure que pertorbe els legítims drets dels veïns i veïnes o dels altres usuaris de l’espai públic «Impedint l’ús de les pistes esportives per altres usuaris».

Així mateix, també fixa multes per al consum a les pistes de begudes alcohòliques o substàncies estupefaents. El document introdueix per primera vegada la possibilitat d’imposar sancions per incomplir l’horari d’utilització de les instal·lacions estipulat per la Fundació Esportiva Municipal i prohibeix fer qualsevol mena de reserves o llogar les pistes a tercers.

«Les instal·lacions esportives d’exterior són recursos esportius magnífics perquè puguen fer esport en els carrers de València especialment els nostres xiquets i els més joves, però és veritat que el seu mal ús provoca malestar entre els veïns i molèsties que era necessari regular. Som conscients que cal garantir el descans dels veïns i per això creiem que per millorar la qualitat de les instal·lacions i evitar deterioraments possibles per l’ús de nit fora dels horaris establerts, esta ordenança de convivència ajuda a millorar i a conservar bé les instal·lacions. A més, contribueix a garantir el descans dels veïns i, sobretot, al fet que els nostres infants i els nostres joves puguen practicar esport als nostres carrers amb les millors garanties», ha subratllat la regidora d’Esports, Pilar Bernabé.
 

Últimes notícies

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.