10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

València sancionarà l’ús fora de l’horari de les instal·lacions esportives

 

 

L’esborrany de la nova Ordenança de Convivència de València elaborat per l’àrea de Protecció Ciutadana que dirigeix ​​el regidor Aaron Cano introduirà la possibilitat d’aplicar sancions pel mal ús o l’incompliment dels horaris de les instal·lacions esportives d’exterior.

La nova mesura pretén evitar que la utilització indeguda de les pistes urbanes desemboque en problemes de convivència amb els veïns de barri.

El regidor de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, ha destacat la importància d’esta regulació prevista en l’esborrany de l’ordenança per millorar la convivència a la ciutat. “Entre les noves mesures que estableix l’esborrany de l’ordenança de convivència establirem una sanció per l’ús indegut de les instal·lacions esportives de lliure accés dependents de la Fundació Esportiva Municipal.

Fins a la data no hi havia una normativa municipal que sancionés l’ús indegut de les pistes, l’ús inadequat i fora del seu horari. D’esta manera, des de Policia Local volem fer passos per millorar la convivència a la ciutat, evitar estes molèsties que moltes vegades genera al veïnat l’ús de les pistes fora del seu horari i ordenar una mica més l’ús adequat d’estes instal·lacions”, ha explicat el responsable de Protecció Ciutadana.

L’esborrany estableix sancions per a qualsevol ús de les instal·lacions esportives a l’aire lliure que pertorbe els legítims drets dels veïns i veïnes o dels altres usuaris de l’espai públic “Impedint l’ús de les pistes esportives per altres usuaris”.

Així mateix, també fixa multes per al consum a les pistes de begudes alcohòliques o substàncies estupefaents. El document introdueix per primera vegada la possibilitat d’imposar sancions per incomplir l’horari d’utilització de les instal·lacions estipulat per la Fundació Esportiva Municipal i prohibeix fer qualsevol mena de reserves o llogar les pistes a tercers.

“Les instal·lacions esportives d’exterior són recursos esportius magnífics perquè puguen fer esport en els carrers de València especialment els nostres xiquets i els més joves, però és veritat que el seu mal ús provoca malestar entre els veïns i molèsties que era necessari regular. Som conscients que cal garantir el descans dels veïns i per això creiem que per millorar la qualitat de les instal·lacions i evitar deterioraments possibles per l’ús de nit fora dels horaris establerts, esta ordenança de convivència ajuda a millorar i a conservar bé les instal·lacions. A més, contribueix a garantir el descans dels veïns i, sobretot, al fet que els nostres infants i els nostres joves puguen practicar esport als nostres carrers amb les millors garanties”, ha subratllat la regidora d’Esports, Pilar Bernabé.
 

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.