6.5 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

València sancionarà l’ús fora de l’horari de les instal·lacions esportives

 

 

L’esborrany de la nova Ordenança de Convivència de València elaborat per l’àrea de Protecció Ciutadana que dirigeix ​​el regidor Aaron Cano introduirà la possibilitat d’aplicar sancions pel mal ús o l’incompliment dels horaris de les instal·lacions esportives d’exterior.

La nova mesura pretén evitar que la utilització indeguda de les pistes urbanes desemboque en problemes de convivència amb els veïns de barri.

El regidor de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, ha destacat la importància d’esta regulació prevista en l’esborrany de l’ordenança per millorar la convivència a la ciutat. “Entre les noves mesures que estableix l’esborrany de l’ordenança de convivència establirem una sanció per l’ús indegut de les instal·lacions esportives de lliure accés dependents de la Fundació Esportiva Municipal.

Fins a la data no hi havia una normativa municipal que sancionés l’ús indegut de les pistes, l’ús inadequat i fora del seu horari. D’esta manera, des de Policia Local volem fer passos per millorar la convivència a la ciutat, evitar estes molèsties que moltes vegades genera al veïnat l’ús de les pistes fora del seu horari i ordenar una mica més l’ús adequat d’estes instal·lacions”, ha explicat el responsable de Protecció Ciutadana.

L’esborrany estableix sancions per a qualsevol ús de les instal·lacions esportives a l’aire lliure que pertorbe els legítims drets dels veïns i veïnes o dels altres usuaris de l’espai públic “Impedint l’ús de les pistes esportives per altres usuaris”.

Així mateix, també fixa multes per al consum a les pistes de begudes alcohòliques o substàncies estupefaents. El document introdueix per primera vegada la possibilitat d’imposar sancions per incomplir l’horari d’utilització de les instal·lacions estipulat per la Fundació Esportiva Municipal i prohibeix fer qualsevol mena de reserves o llogar les pistes a tercers.

“Les instal·lacions esportives d’exterior són recursos esportius magnífics perquè puguen fer esport en els carrers de València especialment els nostres xiquets i els més joves, però és veritat que el seu mal ús provoca malestar entre els veïns i molèsties que era necessari regular. Som conscients que cal garantir el descans dels veïns i per això creiem que per millorar la qualitat de les instal·lacions i evitar deterioraments possibles per l’ús de nit fora dels horaris establerts, esta ordenança de convivència ajuda a millorar i a conservar bé les instal·lacions. A més, contribueix a garantir el descans dels veïns i, sobretot, al fet que els nostres infants i els nostres joves puguen practicar esport als nostres carrers amb les millors garanties”, ha subratllat la regidora d’Esports, Pilar Bernabé.
 

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.