Cinc anys de presó per apunyalar a un home que volia tindre sexe amb ella en València

Els dos havien estat bevent alcohol i consumint cocaïna | cedida

 

ACTUALITZAT 20/11/2019 09.00 hores. Este dilluns, en la Secció Segona de l’Audiència Provincial de València, s’ha celebrat un juí en el què s’acusa a una dona, d’origen equatorià, d’un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

 

L’acusada pujà a casa de l’home després d’haver estat bevent amb ell en establiments públics. La dona l’hauria apunyalat perquè ell va començar a palpar-la amb intenció de tindre sexe i ella volia «llevar-se’l de damunt».

 

Segons el fiscal, els fets es van produir sobre les 02.00h del dia 10 de juny de 2018 en casa de l’home, que va sobreviure a l’atac però va resultar ferit molt greu, per ferides d’arma blanca en la cara, el coll i altres zones del cos.

 

Els dos havien estat junts consumint alcohol i cocaïna, segons explica el representant del Ministeri Públic en un escrit. Després, van decidir pujar a casa d’ell i, una volta allí, van continuar consumint les mateixes substàncies.

 

«En un moment donat, com l’home volia tindre sexe amb la processada i mostrava una actitud molt afectuosa amb ella, arribant a palpar-la, ella, per a llevar-se’l de damunt, va agarrar un ganivet de cuina de 10 cm de fulla amb el mànec de plàstic que es trobava damunt de la taula i, guiada per la intenció d’acabar amb la seua vida, se’l va clavar diferents voltes en tot el cos», afirma el fiscal.

 

La víctima va eixir al carrer per a demanar ajuda i va ser traslladat a l’hospital, a on se li van apreciar ferides que afectaven la regió cervical, l’artèria facial i la zona umbilical, entre altres.

 

La dona va ser trobada per la Policia quaranta minuts després dels fets, molt prop de casa de la víctima, «en estat d’embriaguesa i agressiva». Es va negar a ser conduïda a l’hospital, a on va acudir més tard acompanyada de sa mare.

 

Condemna

La desproporcionada reacció ha evitat que se li puga aplicar alguna classe d’eximent, com por insuperable o una legítima defensa. A més, haurà de pagar a la Generalitat 12.491 euros pels gastos mèdics, tot i que s’ha declarat insolvent en el juí: «No tinc diners, ni treball ni béns al meu nom».

 

El Ministeri Fiscal i la seua defensa han arribat a un acord després de què la víctima reconeguera els fets. Per tot açò, l’acusada complirà una pena de cinc anys de presó, els dos primers en Espanya i els altres tres se l’expulsarà del país durant deu anys, ja que es trobava en situació irregular.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.

Les víctimes de la dana carreguen contra el tancament de la comissió de Les Corts

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 mostren la seua indignació pel tancament de la comissió d'investigació de Les Corts, que donen per fracassada i purament partidista.

El festival Davanteres torna a València al maig amb un programa que creua arts i talents

El festival Davanteres celebrarà a València, del 22 al 31 de maig, la seua quarta edició amb un programa que unix literatura, música, cinema i pensament en diversos espais culturals de la ciutat.

El Palau de Congressos de València impulsa 94,7 milions d’impacte econòmic en 2025

L'activitat del Palau de Congressos de València va generar en 2025 un impacte econòmic de 94,7 milions, va reforçar la seua solvència financera i va consolidar a la ciutat com a destí MICE competitiu.

Una oceanògrafa valenciana, entre els espanyols del creuer amb possible brot de hantavirus

L'oceanògrafa valenciana Aitana Forcén-Vázquez és una de les catorze persones espanyoles que viatgen en el creuer amb un possible brot de hantavirus que ha causat tres morts a l'Atlàntic Sud, mentres Espanya i l'OMS coordinen l'assistència.

La jutgessa de la DANA demana a la Fiscalia que aclarisca si les perquisicions afecten a Mazón

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA reclama a la Fiscalia que precise si vol mantindre o anul·lar unes diligències que, en la pràctica, podrien suposar investigar a Carlos Mazón.

Alacant deté el trasllat de la Torre Placia després d’aflorar restes arqueològiques

L'Ajuntament d'Alacant ha suspés temporalment les obres de trasllat de la Torre Placia després de localitzar una escala de caragol original i diversos murs històrics no previstos en el projecte inicial.

València inaugura el primer centre municipal veterinari per a colònies felines d’Espanya

València ha inaugurat el primer centre municipal d'Espanya dedicat en exclusiva a l'esterilització, atenció i cura dels més de 22.000 gats comunitaris que viuen a la ciutat.