21.9 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

És l’hora de les Festes

Com diu el refrany, per Sant Antoni, un pas de dimoni. Una dita que explica l’allargada del dia en aquest temps hivernal. Fa uns anys vaig fer una recopilació de les festes popular a Morvedre i una de les curiositats que vaig veure és que la de Sant Antoni era la festa que més se celebrava a la capital i pobles del Camp de Morvedre.

Rebuscant vaig veure que a nivell del País Valencià també ho era – us recomane el llibre anomenat ‘Les nostres festes’, escrit per Sergi Durbà que va publicar la GVA.

Pense que les festes, totes les festes, s’han de mirar des d’una perspectiva tant cultural, social com turístic, i hem de ficar el focus en aquelles que uneixen tot el territori.

Som molt de festes de foc, falles, dimonis, fogueres, així com de festes religioses com la Mare de Déu de la Salut, Misteri d’Elx, Setmana Santa, moltes d’elles reconegudes a nivell internacional, estatal i nacional, així com de bous al carrer.

Festes on hem de complir i fer complir la legalitat vigent intentant fer-la millor. Hem de tindre clar que no sempre plou a gust de totes i tots, i que una de les accions polítiques que hem de fer és intentar, dins del que podem, és potenciar tots els aspectes de les festes i tota l’economia que hi ha al voltant d’elles.

Tots aquests aspectes s’han de tindre en compte i això actualment en el Botànic pareix que ho tenen clar. Però pot ser que tinguem que veure no sols l’aspecte turístic, que és el que actualment es valore, i també valorar altres aspectes com el cultural i social, i que altres Conselleries prenguen part de les decisions perquè les festes son Patrimoni Cultural Immaterial i aquesta catalogació parteix des de Cultura.

I què és Patrimoni Cultural Immaterial?, els usos, representacions, expressions, coneixements i tècniques que les comunitats, els grups i en alguns casos els individus reconeguen com a part integrant del seu patrimoni cultural. Un patrimoni que es transmet de generació en generació i que des de les institucions hem de protegir per a no perdre’l.

#eslhora #festes

Últimes notícies

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.

Augmenten les reserves d’aigua: el Xúquer aconseguix el 57,3% i el Segura puja al 39,4%

Les pluges han impulsat amb força les reserves del Xúquer i del Segura, que se situen en el 57,3% i el 39,4% de la seua capacitat. El conjunt dels embassaments puja al 77,3%.

Boluda (AVE) llança un ‘ja n’hi ha prou’ davant el clima de confrontació política

Vicente Boluda, president d'AVE, ha denunciat un clima 'insostenible i corrosiu' de confrontació política i ha reclamat pactes. Ha demanat alinear al públic i el privat per a atraure inversió i accelerar projectes.

Feijóo es declara raonablement satisfet amb el resultat a Aragó i alerta de polarització

El líder del PP valora que el seu partit ampliara la distància amb el PSOE i aconseguira el 34% a Aragó, però evita extrapolar el resultat a Espanya. Advertix, a més, sobre les causes i els responsables de la polarització.