És l’hora de les Festes

Com diu el refrany, per Sant Antoni, un pas de dimoni. Una dita que explica l’allargada del dia en aquest temps hivernal. Fa uns anys vaig fer una recopilació de les festes popular a Morvedre i una de les curiositats que vaig veure és que la de Sant Antoni era la festa que més se celebrava a la capital i pobles del Camp de Morvedre.

Rebuscant vaig veure que a nivell del País Valencià també ho era – us recomane el llibre anomenat ‘Les nostres festes’, escrit per Sergi Durbà que va publicar la GVA.

Pense que les festes, totes les festes, s’han de mirar des d’una perspectiva tant cultural, social com turístic, i hem de ficar el focus en aquelles que uneixen tot el territori.

Som molt de festes de foc, falles, dimonis, fogueres, així com de festes religioses com la Mare de Déu de la Salut, Misteri d’Elx, Setmana Santa, moltes d’elles reconegudes a nivell internacional, estatal i nacional, així com de bous al carrer.

Festes on hem de complir i fer complir la legalitat vigent intentant fer-la millor. Hem de tindre clar que no sempre plou a gust de totes i tots, i que una de les accions polítiques que hem de fer és intentar, dins del que podem, és potenciar tots els aspectes de les festes i tota l’economia que hi ha al voltant d’elles.

Tots aquests aspectes s’han de tindre en compte i això actualment en el Botànic pareix que ho tenen clar. Però pot ser que tinguem que veure no sols l’aspecte turístic, que és el que actualment es valore, i també valorar altres aspectes com el cultural i social, i que altres Conselleries prenguen part de les decisions perquè les festes son Patrimoni Cultural Immaterial i aquesta catalogació parteix des de Cultura.

I què és Patrimoni Cultural Immaterial?, els usos, representacions, expressions, coneixements i tècniques que les comunitats, els grups i en alguns casos els individus reconeguen com a part integrant del seu patrimoni cultural. Un patrimoni que es transmet de generació en generació i que des de les institucions hem de protegir per a no perdre’l.

#eslhora #festes

Últimes notícies

Les famílies demanen a Educació negociar per a frenar la vaga indefinida del professorat

Representants de les famílies valencianes traslladen a la Conselleria la seua preocupacion per la vaga indefinida del professorat i reclamen acords que prioritzen a l'alumnat i milloren les infraestructures educatives.

Desallotgen del ple d’Alacant a tres persones que protestaven per la vaga de professors

Tres persones han sigut desallotjades del ple de l'Ajuntament d'Alacant després de protestar a favor de la vaga del professorat de l'ensenyança pública no universitària durant un debat sobre infraestructures educatives.

L’ONU posa en marxa un laboratori per a avaluar els riscos de la intel·ligència artificial

El nou Laboratori de Governança de la IA per a la Humanitat de l'ONU, amb seu a Quart de Poblet, naix per a avaluar els riscos de la intel·ligència artificial i contribuir a fixar regles i marcs reguladors a nivell internacional.

Pedro Martínez crida a la unitat del València Basket després de la garrotada europea

Pedro Martínez demana a l'afició del València Basket no caure en el descoratjament després de la derrota en la Final Four de l'Eurolliga i encadenar tres ensopegades en l'ACB, i reclama afrontar junts el tram final de la temporada.

Barcala evita aclarir si acudirà a la comissió que investiga les vivendes públiques a Alacant

Luis Barcala esquiva en el ple d'Alacant les preguntes de l'oposició sobre la seua assistència a la comissió que investiga les adjudicacions de vivendes públiques i sobre la seua reunió amb Francisco Ordiñana.

El Llevant oficialitza l’eixida de Morals, llegenda del club granota

El Llevant confirma la marxa de José Luis Morales, màxim golejador i jugador amb més partits del club en el futbol professional, i prepara un comiat especial al costat del capità.

Pedro Martínez destaca la professionalitat de Montero malgrat els rumors sobre Olympiacos

Pedro Martínez ressalta la implicació i mentalitat guanyadora de Jean Montero i evita entrar en especulacions sobre la seua possible eixida al Olympiacos, centrant el discurs en el present del València Basket.

L’aviador de la República de Josep Palomero guanya el Premi Enric Valor de Novell·l’en valencià

La novel·la L’aviador de la República, de l'escriptor castellonenc Josep Palomero, gana la XXXI edició del Premi Enric Valor de Novell·l'en Valencià, dotat amb 20.000 euros i convocat per la Diputació d'Alacant.