Almenys sis morts per un bombardeig rus sobre un mercat a Khersón

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

Almenys sis persones han mort per un bombardeig llançat este dimarts a primera hora per les Forces Armades russes sobre un mercat de la ciutat ucraïnesa de Khersón, al sud-est del país, segons un balanç preliminar de víctimes divulgat per les autoritats locals.

La Fiscalia, que inicialment havia confirmat la defunció de set persones, ha matisat que una d’estes víctimes es troba en estat greu. En total, sis persones han patit ferides, cinc de les quals han sigut evacuades a un hospital, ha explicat per la seua banda el governador de Khersón, Oleksander Prokudin.

El governador ha denunciat en el seu compte de Telegram que l’atac s’ha produït quan ja «els ciutadans compraven o venien productes al matí» i ha demanat a la població que romanga en els seus habitatges llevat que siga estrictament necessari eixir al carrer.

El coordinador humanitari de l’ONU para Ucraïna, Matthias Schmale, ha condemnat en un comunicat el que considera «un altre incomprensible atac de les Forces Armades russes», a les quals ha acusat de no respectar a la població ucraïnesa amb atacs sobre mercats, escoles o hospitals. «Els atacs contra civils o infraestructures civils estan estrictament prohibits sota el Dret Internacional», ha recordat.

També este dimarts, una persona han mort i altres set han resultat ferides per un bombardeig sobre la regió de Zaporiyia, segons autoritats locals. La missió de l’ONU que examina els Drets Humans a Ucraïna té registrades 11.743 morts de civils des de febrer del 2022, quan el president de Rússia, Vladimir Putin, va donar ordre d’envair el país veí.

Ucraïna commemora este dimarts el Dia dels Defensors, una fita que el president, Volodimir Zelenski, ha aprofitat per a homenatjar als caiguts en combat amb una ofrena al centre de Kíiv. A l’acte han assistit les principals autoritats de l’Estat, també de l’àmbit militar.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.