Almenys sis morts per un bombardeig rus sobre un mercat a Khersón

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

Almenys sis persones han mort per un bombardeig llançat este dimarts a primera hora per les Forces Armades russes sobre un mercat de la ciutat ucraïnesa de Khersón, al sud-est del país, segons un balanç preliminar de víctimes divulgat per les autoritats locals.

La Fiscalia, que inicialment havia confirmat la defunció de set persones, ha matisat que una d’estes víctimes es troba en estat greu. En total, sis persones han patit ferides, cinc de les quals han sigut evacuades a un hospital, ha explicat per la seua banda el governador de Khersón, Oleksander Prokudin.

El governador ha denunciat en el seu compte de Telegram que l’atac s’ha produït quan ja “els ciutadans compraven o venien productes al matí” i ha demanat a la població que romanga en els seus habitatges llevat que siga estrictament necessari eixir al carrer.

El coordinador humanitari de l’ONU para Ucraïna, Matthias Schmale, ha condemnat en un comunicat el que considera “un altre incomprensible atac de les Forces Armades russes”, a les quals ha acusat de no respectar a la població ucraïnesa amb atacs sobre mercats, escoles o hospitals. “Els atacs contra civils o infraestructures civils estan estrictament prohibits sota el Dret Internacional”, ha recordat.

També este dimarts, una persona han mort i altres set han resultat ferides per un bombardeig sobre la regió de Zaporiyia, segons autoritats locals. La missió de l’ONU que examina els Drets Humans a Ucraïna té registrades 11.743 morts de civils des de febrer del 2022, quan el president de Rússia, Vladimir Putin, va donar ordre d’envair el país veí.

Ucraïna commemora este dimarts el Dia dels Defensors, una fita que el president, Volodimir Zelenski, ha aprofitat per a homenatjar als caiguts en combat amb una ofrena al centre de Kíiv. A l’acte han assistit les principals autoritats de l’Estat, també de l’àmbit militar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.