Almenys sis morts per un bombardeig rus sobre un mercat a Khersón

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

Almenys sis persones han mort per un bombardeig llançat este dimarts a primera hora per les Forces Armades russes sobre un mercat de la ciutat ucraïnesa de Khersón, al sud-est del país, segons un balanç preliminar de víctimes divulgat per les autoritats locals.

La Fiscalia, que inicialment havia confirmat la defunció de set persones, ha matisat que una d’estes víctimes es troba en estat greu. En total, sis persones han patit ferides, cinc de les quals han sigut evacuades a un hospital, ha explicat per la seua banda el governador de Khersón, Oleksander Prokudin.

El governador ha denunciat en el seu compte de Telegram que l’atac s’ha produït quan ja «els ciutadans compraven o venien productes al matí» i ha demanat a la població que romanga en els seus habitatges llevat que siga estrictament necessari eixir al carrer.

El coordinador humanitari de l’ONU para Ucraïna, Matthias Schmale, ha condemnat en un comunicat el que considera «un altre incomprensible atac de les Forces Armades russes», a les quals ha acusat de no respectar a la població ucraïnesa amb atacs sobre mercats, escoles o hospitals. «Els atacs contra civils o infraestructures civils estan estrictament prohibits sota el Dret Internacional», ha recordat.

També este dimarts, una persona han mort i altres set han resultat ferides per un bombardeig sobre la regió de Zaporiyia, segons autoritats locals. La missió de l’ONU que examina els Drets Humans a Ucraïna té registrades 11.743 morts de civils des de febrer del 2022, quan el president de Rússia, Vladimir Putin, va donar ordre d’envair el país veí.

Ucraïna commemora este dimarts el Dia dels Defensors, una fita que el president, Volodimir Zelenski, ha aprofitat per a homenatjar als caiguts en combat amb una ofrena al centre de Kíiv. A l’acte han assistit les principals autoritats de l’Estat, també de l’àmbit militar.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.