Almenys sis morts per un bombardeig rus sobre un mercat a Khersón

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

Almenys sis persones han mort per un bombardeig llançat este dimarts a primera hora per les Forces Armades russes sobre un mercat de la ciutat ucraïnesa de Khersón, al sud-est del país, segons un balanç preliminar de víctimes divulgat per les autoritats locals.

La Fiscalia, que inicialment havia confirmat la defunció de set persones, ha matisat que una d’estes víctimes es troba en estat greu. En total, sis persones han patit ferides, cinc de les quals han sigut evacuades a un hospital, ha explicat per la seua banda el governador de Khersón, Oleksander Prokudin.

El governador ha denunciat en el seu compte de Telegram que l’atac s’ha produït quan ja «els ciutadans compraven o venien productes al matí» i ha demanat a la població que romanga en els seus habitatges llevat que siga estrictament necessari eixir al carrer.

El coordinador humanitari de l’ONU para Ucraïna, Matthias Schmale, ha condemnat en un comunicat el que considera «un altre incomprensible atac de les Forces Armades russes», a les quals ha acusat de no respectar a la població ucraïnesa amb atacs sobre mercats, escoles o hospitals. «Els atacs contra civils o infraestructures civils estan estrictament prohibits sota el Dret Internacional», ha recordat.

També este dimarts, una persona han mort i altres set han resultat ferides per un bombardeig sobre la regió de Zaporiyia, segons autoritats locals. La missió de l’ONU que examina els Drets Humans a Ucraïna té registrades 11.743 morts de civils des de febrer del 2022, quan el president de Rússia, Vladimir Putin, va donar ordre d’envair el país veí.

Ucraïna commemora este dimarts el Dia dels Defensors, una fita que el president, Volodimir Zelenski, ha aprofitat per a homenatjar als caiguts en combat amb una ofrena al centre de Kíiv. A l’acte han assistit les principals autoritats de l’Estat, també de l’àmbit militar.

Últimes notícies

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.