21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Almenys sis morts per un bombardeig rus sobre un mercat a Khersón

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

Almenys sis persones han mort per un bombardeig llançat este dimarts a primera hora per les Forces Armades russes sobre un mercat de la ciutat ucraïnesa de Khersón, al sud-est del país, segons un balanç preliminar de víctimes divulgat per les autoritats locals.

La Fiscalia, que inicialment havia confirmat la defunció de set persones, ha matisat que una d’estes víctimes es troba en estat greu. En total, sis persones han patit ferides, cinc de les quals han sigut evacuades a un hospital, ha explicat per la seua banda el governador de Khersón, Oleksander Prokudin.

El governador ha denunciat en el seu compte de Telegram que l’atac s’ha produït quan ja “els ciutadans compraven o venien productes al matí” i ha demanat a la població que romanga en els seus habitatges llevat que siga estrictament necessari eixir al carrer.

El coordinador humanitari de l’ONU para Ucraïna, Matthias Schmale, ha condemnat en un comunicat el que considera “un altre incomprensible atac de les Forces Armades russes”, a les quals ha acusat de no respectar a la població ucraïnesa amb atacs sobre mercats, escoles o hospitals. “Els atacs contra civils o infraestructures civils estan estrictament prohibits sota el Dret Internacional”, ha recordat.

També este dimarts, una persona han mort i altres set han resultat ferides per un bombardeig sobre la regió de Zaporiyia, segons autoritats locals. La missió de l’ONU que examina els Drets Humans a Ucraïna té registrades 11.743 morts de civils des de febrer del 2022, quan el president de Rússia, Vladimir Putin, va donar ordre d’envair el país veí.

Ucraïna commemora este dimarts el Dia dels Defensors, una fita que el president, Volodimir Zelenski, ha aprofitat per a homenatjar als caiguts en combat amb una ofrena al centre de Kíiv. A l’acte han assistit les principals autoritats de l’Estat, també de l’àmbit militar.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.