16.1 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Consum apuja el salari un 3,6% a tota la plantilla, més de 21.800 treballadors

Consum apuja el salari un 3,6% a tota la plantilla de treballadors. La mesura, aprovada per la Cooperativa per a millorar el poder adquisitiu de la plantilla, començarà a aplicar-se a partir de la nòmina del mes de febrer i afecta el 100% dels treballadors, més de 21.800 persones. L’increment representa una inversió de més de 24 milions d’euros i suposa un augment mínim per soci treballador de més de 689 euros bruts a l’any, que seria el cas dels socis recentment incorporats..

Amb esta millora, tota la plantilla de Consum acumula un increment salarial del 17% els últims tres anys, després de les pujades de l’any 2022, que va ser del 9%, l’augment més important dels últims quinze anys, i la de l’any 2023, que també va ser del 3,6%.

Els socis i sòcies treballadors són propietaris de la Cooperativa; per tant, s’impliquen en la gestió i es repartixen els beneficis. Per això, a més del salari, cada any perceben el retorn cooperatiu dels resultats que els correspon, a banda dels interessos per les seues aportacions obligatòries al capital social. El 2024 es van repartir 105,1 milions d’euros, dels quals 68,4 milions corresponen al repartiment de resultats cooperatius entre els socis treballadors i 36,7 milions, a primes per objectius.

Ocupació estable i de qualitat

Consum ha generat més de 650 llocs de treball l’últim any, prop d’un 3% més que l’any anterior, fins a assolir una plantilla de més de 21.800 persones. Els últims deu anys, la Cooperativa ha duplicat la plantilla i ha creat vora 10.000 llocs de treball estable i de qualitat a les comunitats autònomes on està present.

Del total de la plantilla de treballadors i treballadores, més del 72% són dones (15.800), mentre que el 28% són homes (6.000). Per comunitats, la plantilla es distribuïx a la Comunitat Valenciana, amb el 63% de la plantilla (13.800 persones); a Catalunya, amb prop del 20% del total de treballadors (més de 4.400 llocs de treball); a la Regió de Múrcia, amb el 7,7% de la plantilla (1.700 persones contractades); a Castella-la Manxa, amb el 4% del total d’ocupació (900 contractes) i a Andalusia, amb prop del 4% de la plantilla total (més de 900 persones contractades).

Persones i benestar

La Cooperativa ha reduït en vint hores la jornada laboral anual els últims dos anys, una iniciativa molt sol·licitada en el sector del retail. Amb mesures com esta més la jornada contínua, les cinc setmanes de vacances, la proximitat del lloc de treball al domicili o la participació en els beneficis de la Cooperativa, entre d’altres, Consum té com a objectiu afavorir el benestar dels treballadors i oferir més facilitats per a conciliar la vida personal i professional. És la primera empresa del sector retail que aplica la setmana laboral de cinc dies al 100% de la xarxa de supermercats. Es tracta d’una mesura de conciliació que va començar a implantar-se en 2021.

La Cooperativa ha renovat el segell Top Employers per dotzé any consecutiu. Esta certificació avala les bones pràctiques en matèria de recursos humans i valida la gestió de Consum quant a personal, per les seues excel·lents condicions laborals, el suport i el foment del talent.

Suport als treballadors

La Cooperativa ha posat en marxa un pla de donacions a fons perdut i préstecs al 0% d’interés per ajudar econòmicament els quasi 1.000 treballadors afectats per la dana. La Cooperativa va activar el pla de donacions entre la plantilla amb una primera aportació de 4 milions d’euros. A fi d’oferir ajuda immediata als treballadors de Consum afectats pel temporal i que puguen cobrir les seues necessitats bàsiques urgents, la Cooperativa va obrir una via urgent de sol·licitud de bestretes laborals als treballadors afectats pel temporal.

A més, Consum ha reforçat el Servici d’Atenció Emocional, que es va posar en marxa durant la pandèmia, i el Servici Mèdic Online, a fi de donar cobertura a la plantilla de les tendes, la seu social i les plataformes logístiques de Silla, Riba-roja de Túria i Quart de Poblet.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Cels poc nuvolosos o buidats i lleuger ascens de les temperatures, amb vent de l'oest i nord-oest moderat a fort i ratxes molt fortes a l'interior al matí. Aemet preveu demà núvols alts, mínimes en descens i nou episodi de vent de l'oest.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.