Consum apuja el salari un 3,6% a tota la plantilla, més de 21.800 treballadors

Consum apuja el salari un 3,6% a tota la plantilla de treballadors. La mesura, aprovada per la Cooperativa per a millorar el poder adquisitiu de la plantilla, començarà a aplicar-se a partir de la nòmina del mes de febrer i afecta el 100% dels treballadors, més de 21.800 persones. L’increment representa una inversió de més de 24 milions d’euros i suposa un augment mínim per soci treballador de més de 689 euros bruts a l’any, que seria el cas dels socis recentment incorporats..

Amb esta millora, tota la plantilla de Consum acumula un increment salarial del 17% els últims tres anys, després de les pujades de l’any 2022, que va ser del 9%, l’augment més important dels últims quinze anys, i la de l’any 2023, que també va ser del 3,6%.

Els socis i sòcies treballadors són propietaris de la Cooperativa; per tant, s’impliquen en la gestió i es repartixen els beneficis. Per això, a més del salari, cada any perceben el retorn cooperatiu dels resultats que els correspon, a banda dels interessos per les seues aportacions obligatòries al capital social. El 2024 es van repartir 105,1 milions d’euros, dels quals 68,4 milions corresponen al repartiment de resultats cooperatius entre els socis treballadors i 36,7 milions, a primes per objectius.

Ocupació estable i de qualitat

Consum ha generat més de 650 llocs de treball l’últim any, prop d’un 3% més que l’any anterior, fins a assolir una plantilla de més de 21.800 persones. Els últims deu anys, la Cooperativa ha duplicat la plantilla i ha creat vora 10.000 llocs de treball estable i de qualitat a les comunitats autònomes on està present.

Del total de la plantilla de treballadors i treballadores, més del 72% són dones (15.800), mentre que el 28% són homes (6.000). Per comunitats, la plantilla es distribuïx a la Comunitat Valenciana, amb el 63% de la plantilla (13.800 persones); a Catalunya, amb prop del 20% del total de treballadors (més de 4.400 llocs de treball); a la Regió de Múrcia, amb el 7,7% de la plantilla (1.700 persones contractades); a Castella-la Manxa, amb el 4% del total d’ocupació (900 contractes) i a Andalusia, amb prop del 4% de la plantilla total (més de 900 persones contractades).

Persones i benestar

La Cooperativa ha reduït en vint hores la jornada laboral anual els últims dos anys, una iniciativa molt sol·licitada en el sector del retail. Amb mesures com esta més la jornada contínua, les cinc setmanes de vacances, la proximitat del lloc de treball al domicili o la participació en els beneficis de la Cooperativa, entre d’altres, Consum té com a objectiu afavorir el benestar dels treballadors i oferir més facilitats per a conciliar la vida personal i professional. És la primera empresa del sector retail que aplica la setmana laboral de cinc dies al 100% de la xarxa de supermercats. Es tracta d’una mesura de conciliació que va començar a implantar-se en 2021.

La Cooperativa ha renovat el segell Top Employers per dotzé any consecutiu. Esta certificació avala les bones pràctiques en matèria de recursos humans i valida la gestió de Consum quant a personal, per les seues excel·lents condicions laborals, el suport i el foment del talent.

Suport als treballadors

La Cooperativa ha posat en marxa un pla de donacions a fons perdut i préstecs al 0% d’interés per ajudar econòmicament els quasi 1.000 treballadors afectats per la dana. La Cooperativa va activar el pla de donacions entre la plantilla amb una primera aportació de 4 milions d’euros. A fi d’oferir ajuda immediata als treballadors de Consum afectats pel temporal i que puguen cobrir les seues necessitats bàsiques urgents, la Cooperativa va obrir una via urgent de sol·licitud de bestretes laborals als treballadors afectats pel temporal.

A més, Consum ha reforçat el Servici d’Atenció Emocional, que es va posar en marxa durant la pandèmia, i el Servici Mèdic Online, a fi de donar cobertura a la plantilla de les tendes, la seu social i les plataformes logístiques de Silla, Riba-roja de Túria i Quart de Poblet.

Últimes notícies

PP i Vox tomben totes les propostes de l’oposició i exhibixen fractura en immigració i finançament

PP i Vox han rebutjat totes les propostes de l’oposició en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana i han evidenciat discrepàncies en immigració i finançament autonòmic, tot i mantindre acords en matèria de vivenda.

Avís per fortes pluges des de dijous al migdia a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta des de dijous al migdia un episodi de pluges molt intenses i estàtiques, amb risc d’inundacions i barrancades, que pot arribar a nivell roig en punts de Castelló, València i nord d’Alacant.

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.