Consum apuja el salari un 3,6% a tota la plantilla, més de 21.800 treballadors

Consum apuja el salari un 3,6% a tota la plantilla de treballadors. La mesura, aprovada per la Cooperativa per a millorar el poder adquisitiu de la plantilla, començarà a aplicar-se a partir de la nòmina del mes de febrer i afecta el 100% dels treballadors, més de 21.800 persones. L’increment representa una inversió de més de 24 milions d’euros i suposa un augment mínim per soci treballador de més de 689 euros bruts a l’any, que seria el cas dels socis recentment incorporats..

Amb esta millora, tota la plantilla de Consum acumula un increment salarial del 17% els últims tres anys, després de les pujades de l’any 2022, que va ser del 9%, l’augment més important dels últims quinze anys, i la de l’any 2023, que també va ser del 3,6%.

Els socis i sòcies treballadors són propietaris de la Cooperativa; per tant, s’impliquen en la gestió i es repartixen els beneficis. Per això, a més del salari, cada any perceben el retorn cooperatiu dels resultats que els correspon, a banda dels interessos per les seues aportacions obligatòries al capital social. El 2024 es van repartir 105,1 milions d’euros, dels quals 68,4 milions corresponen al repartiment de resultats cooperatius entre els socis treballadors i 36,7 milions, a primes per objectius.

Ocupació estable i de qualitat

Consum ha generat més de 650 llocs de treball l’últim any, prop d’un 3% més que l’any anterior, fins a assolir una plantilla de més de 21.800 persones. Els últims deu anys, la Cooperativa ha duplicat la plantilla i ha creat vora 10.000 llocs de treball estable i de qualitat a les comunitats autònomes on està present.

Del total de la plantilla de treballadors i treballadores, més del 72% són dones (15.800), mentre que el 28% són homes (6.000). Per comunitats, la plantilla es distribuïx a la Comunitat Valenciana, amb el 63% de la plantilla (13.800 persones); a Catalunya, amb prop del 20% del total de treballadors (més de 4.400 llocs de treball); a la Regió de Múrcia, amb el 7,7% de la plantilla (1.700 persones contractades); a Castella-la Manxa, amb el 4% del total d’ocupació (900 contractes) i a Andalusia, amb prop del 4% de la plantilla total (més de 900 persones contractades).

Persones i benestar

La Cooperativa ha reduït en vint hores la jornada laboral anual els últims dos anys, una iniciativa molt sol·licitada en el sector del retail. Amb mesures com esta més la jornada contínua, les cinc setmanes de vacances, la proximitat del lloc de treball al domicili o la participació en els beneficis de la Cooperativa, entre d’altres, Consum té com a objectiu afavorir el benestar dels treballadors i oferir més facilitats per a conciliar la vida personal i professional. És la primera empresa del sector retail que aplica la setmana laboral de cinc dies al 100% de la xarxa de supermercats. Es tracta d’una mesura de conciliació que va començar a implantar-se en 2021.

La Cooperativa ha renovat el segell Top Employers per dotzé any consecutiu. Esta certificació avala les bones pràctiques en matèria de recursos humans i valida la gestió de Consum quant a personal, per les seues excel·lents condicions laborals, el suport i el foment del talent.

Suport als treballadors

La Cooperativa ha posat en marxa un pla de donacions a fons perdut i préstecs al 0% d’interés per ajudar econòmicament els quasi 1.000 treballadors afectats per la dana. La Cooperativa va activar el pla de donacions entre la plantilla amb una primera aportació de 4 milions d’euros. A fi d’oferir ajuda immediata als treballadors de Consum afectats pel temporal i que puguen cobrir les seues necessitats bàsiques urgents, la Cooperativa va obrir una via urgent de sol·licitud de bestretes laborals als treballadors afectats pel temporal.

A més, Consum ha reforçat el Servici d’Atenció Emocional, que es va posar en marxa durant la pandèmia, i el Servici Mèdic Online, a fi de donar cobertura a la plantilla de les tendes, la seu social i les plataformes logístiques de Silla, Riba-roja de Túria i Quart de Poblet.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.