Consum apuja el salari un 3,6% a tota la plantilla, més de 21.800 treballadors

Consum apuja el salari un 3,6% a tota la plantilla de treballadors. La mesura, aprovada per la Cooperativa per a millorar el poder adquisitiu de la plantilla, començarà a aplicar-se a partir de la nòmina del mes de febrer i afecta el 100% dels treballadors, més de 21.800 persones. L’increment representa una inversió de més de 24 milions d’euros i suposa un augment mínim per soci treballador de més de 689 euros bruts a l’any, que seria el cas dels socis recentment incorporats..

Amb esta millora, tota la plantilla de Consum acumula un increment salarial del 17% els últims tres anys, després de les pujades de l’any 2022, que va ser del 9%, l’augment més important dels últims quinze anys, i la de l’any 2023, que també va ser del 3,6%.

Els socis i sòcies treballadors són propietaris de la Cooperativa; per tant, s’impliquen en la gestió i es repartixen els beneficis. Per això, a més del salari, cada any perceben el retorn cooperatiu dels resultats que els correspon, a banda dels interessos per les seues aportacions obligatòries al capital social. El 2024 es van repartir 105,1 milions d’euros, dels quals 68,4 milions corresponen al repartiment de resultats cooperatius entre els socis treballadors i 36,7 milions, a primes per objectius.

Ocupació estable i de qualitat

Consum ha generat més de 650 llocs de treball l’últim any, prop d’un 3% més que l’any anterior, fins a assolir una plantilla de més de 21.800 persones. Els últims deu anys, la Cooperativa ha duplicat la plantilla i ha creat vora 10.000 llocs de treball estable i de qualitat a les comunitats autònomes on està present.

Del total de la plantilla de treballadors i treballadores, més del 72% són dones (15.800), mentre que el 28% són homes (6.000). Per comunitats, la plantilla es distribuïx a la Comunitat Valenciana, amb el 63% de la plantilla (13.800 persones); a Catalunya, amb prop del 20% del total de treballadors (més de 4.400 llocs de treball); a la Regió de Múrcia, amb el 7,7% de la plantilla (1.700 persones contractades); a Castella-la Manxa, amb el 4% del total d’ocupació (900 contractes) i a Andalusia, amb prop del 4% de la plantilla total (més de 900 persones contractades).

Persones i benestar

La Cooperativa ha reduït en vint hores la jornada laboral anual els últims dos anys, una iniciativa molt sol·licitada en el sector del retail. Amb mesures com esta més la jornada contínua, les cinc setmanes de vacances, la proximitat del lloc de treball al domicili o la participació en els beneficis de la Cooperativa, entre d’altres, Consum té com a objectiu afavorir el benestar dels treballadors i oferir més facilitats per a conciliar la vida personal i professional. És la primera empresa del sector retail que aplica la setmana laboral de cinc dies al 100% de la xarxa de supermercats. Es tracta d’una mesura de conciliació que va començar a implantar-se en 2021.

La Cooperativa ha renovat el segell Top Employers per dotzé any consecutiu. Esta certificació avala les bones pràctiques en matèria de recursos humans i valida la gestió de Consum quant a personal, per les seues excel·lents condicions laborals, el suport i el foment del talent.

Suport als treballadors

La Cooperativa ha posat en marxa un pla de donacions a fons perdut i préstecs al 0% d’interés per ajudar econòmicament els quasi 1.000 treballadors afectats per la dana. La Cooperativa va activar el pla de donacions entre la plantilla amb una primera aportació de 4 milions d’euros. A fi d’oferir ajuda immediata als treballadors de Consum afectats pel temporal i que puguen cobrir les seues necessitats bàsiques urgents, la Cooperativa va obrir una via urgent de sol·licitud de bestretes laborals als treballadors afectats pel temporal.

A més, Consum ha reforçat el Servici d’Atenció Emocional, que es va posar en marxa durant la pandèmia, i el Servici Mèdic Online, a fi de donar cobertura a la plantilla de les tendes, la seu social i les plataformes logístiques de Silla, Riba-roja de Túria i Quart de Poblet.

Últimes notícies

Cel buidat i temperatures sense grans canvis en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta l'inici de la setmana amb cels poc nuvolosos o buidats, temperatures sense grans canvis i vent fluix de direcció variable que girarà a este.

Mor una persona i tres resulten ferides en precipitar-se un cotxe per un bancal en la CV-70 a Polop

Una persona ha mort i tres han resultat ferides després que un cotxe s'isquera de la carretera CV-70, a l'altura de Polop, i caiguera per un bancal amb uns 150 metres de desnivell.

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.