Consum apuja el salari un 3,6% a tota la plantilla, més de 21.800 treballadors

Consum apuja el salari un 3,6% a tota la plantilla de treballadors. La mesura, aprovada per la Cooperativa per a millorar el poder adquisitiu de la plantilla, començarà a aplicar-se a partir de la nòmina del mes de febrer i afecta el 100% dels treballadors, més de 21.800 persones. L’increment representa una inversió de més de 24 milions d’euros i suposa un augment mínim per soci treballador de més de 689 euros bruts a l’any, que seria el cas dels socis recentment incorporats..

Amb esta millora, tota la plantilla de Consum acumula un increment salarial del 17% els últims tres anys, després de les pujades de l’any 2022, que va ser del 9%, l’augment més important dels últims quinze anys, i la de l’any 2023, que també va ser del 3,6%.

Els socis i sòcies treballadors són propietaris de la Cooperativa; per tant, s’impliquen en la gestió i es repartixen els beneficis. Per això, a més del salari, cada any perceben el retorn cooperatiu dels resultats que els correspon, a banda dels interessos per les seues aportacions obligatòries al capital social. El 2024 es van repartir 105,1 milions d’euros, dels quals 68,4 milions corresponen al repartiment de resultats cooperatius entre els socis treballadors i 36,7 milions, a primes per objectius.

Ocupació estable i de qualitat

Consum ha generat més de 650 llocs de treball l’últim any, prop d’un 3% més que l’any anterior, fins a assolir una plantilla de més de 21.800 persones. Els últims deu anys, la Cooperativa ha duplicat la plantilla i ha creat vora 10.000 llocs de treball estable i de qualitat a les comunitats autònomes on està present.

Del total de la plantilla de treballadors i treballadores, més del 72% són dones (15.800), mentre que el 28% són homes (6.000). Per comunitats, la plantilla es distribuïx a la Comunitat Valenciana, amb el 63% de la plantilla (13.800 persones); a Catalunya, amb prop del 20% del total de treballadors (més de 4.400 llocs de treball); a la Regió de Múrcia, amb el 7,7% de la plantilla (1.700 persones contractades); a Castella-la Manxa, amb el 4% del total d’ocupació (900 contractes) i a Andalusia, amb prop del 4% de la plantilla total (més de 900 persones contractades).

Persones i benestar

La Cooperativa ha reduït en vint hores la jornada laboral anual els últims dos anys, una iniciativa molt sol·licitada en el sector del retail. Amb mesures com esta més la jornada contínua, les cinc setmanes de vacances, la proximitat del lloc de treball al domicili o la participació en els beneficis de la Cooperativa, entre d’altres, Consum té com a objectiu afavorir el benestar dels treballadors i oferir més facilitats per a conciliar la vida personal i professional. És la primera empresa del sector retail que aplica la setmana laboral de cinc dies al 100% de la xarxa de supermercats. Es tracta d’una mesura de conciliació que va començar a implantar-se en 2021.

La Cooperativa ha renovat el segell Top Employers per dotzé any consecutiu. Esta certificació avala les bones pràctiques en matèria de recursos humans i valida la gestió de Consum quant a personal, per les seues excel·lents condicions laborals, el suport i el foment del talent.

Suport als treballadors

La Cooperativa ha posat en marxa un pla de donacions a fons perdut i préstecs al 0% d’interés per ajudar econòmicament els quasi 1.000 treballadors afectats per la dana. La Cooperativa va activar el pla de donacions entre la plantilla amb una primera aportació de 4 milions d’euros. A fi d’oferir ajuda immediata als treballadors de Consum afectats pel temporal i que puguen cobrir les seues necessitats bàsiques urgents, la Cooperativa va obrir una via urgent de sol·licitud de bestretes laborals als treballadors afectats pel temporal.

A més, Consum ha reforçat el Servici d’Atenció Emocional, que es va posar en marxa durant la pandèmia, i el Servici Mèdic Online, a fi de donar cobertura a la plantilla de les tendes, la seu social i les plataformes logístiques de Silla, Riba-roja de Túria i Quart de Poblet.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.