10.4 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Primer dia sense màscara al carrer després de més d’un any de pandèmia

Després de tants mesos i tantes molèsties que genera el seu ús, molts pensen que la mesura d’eliminar l’obligatorietat en exteriors és molt precipitada, atesos els últims repunts.

La màscara deixa de ser obligatòria en espais a l’aire lliure de tota Espanya des de hui dissabte 26 de juny, sempre que puga guardar-se la distància de seguretat d’un metre i mig.

A l’espera que la Generalitat Valenciana anuncie noves restriccions

Es tracta d’un pas més en la desescalada de la pandèmia. Ara estem a l’espera que el Govern de la Generalitat Valenciana anuncie en els pròxims dies les noves restriccions que entraran en vigor a partir de l’1 de juliol, quan vencen les mesures actuals d’horari de l’hostaleria i locals d’oci, limitació d’aforaments i altres restriccions que es van dictar a principis de juny.

Era el moment per a eliminar l’ús obligatori de les mascaretes en exteriors?

Esta és la preguntat que tot el món es fa o almenys la majoria. Uns pensen que esta mesura és molt precipitada i més veient els últims repunts de contagis en els últims dies, sembla que el virus encara té molta força. Altres pensen que ja tocava. Hi ha opinions de tota classe.

Es resistixen a llevar-se la mascareta

Moltes són les persones que trobarem pel carrer amb les mascaretes per prevenció i per elecció pròpia.

La Comunitat Valenciana és el territori que acumula més de tres mesos en un nivell de risc baix de transmissió, encara que en els últims dies hi ha hagut algun repunt, coincidint amb l’inici de la temporada d’estiu i de l’arribada de turistes a la regió, o la sortida d’estiuejants d’aquí a altres territoris. És el cas dels alumnes de batxiller que van ser de viatge de fi de curs a Mallorca i han tornat molts d’ells contagiats. La xifra supera ja els 62 positius localitzats a Elx, València i Castelló.

Hostaleria i oci

Els empresaris de locals d’hostaleria i oci reclamen que se’ls permeta avançar en l‘eliminació de restriccions en els seus negocis. Asseguren que els seus establiments són segurs i adverteixen que “quan tanquen els pubs i discoteques a les dos de la matinada és quan comença el descontrol en botellons i festes en pisos“, tal com ha explicat a ESdiario el president de l’Associació de Locals de Restauració i Oci d’Alacant (ALROA), Javier Galdeano.

Demanen que se’ls permeta obrir fins a les cinc de la matinada, conservant el compliment de les mesures de seguretat i exercint un control estricte sobre els seus clients, però el Consell no està per la labor d’ampliar horari a l’oci nocturn.

Puig demana responsabilitat davant l’increment de contagis

Amb motiu de l’inici d’esta nova etapa en la qual ja no és obligatori l’ús de les màscares a l’aire lliure, el president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig, s’ha dirigit avui als valencians a través d’un vídeo en les seues xarxes socials en el qual insta la ciutadania a fer un ús responsable de la màscara davant la fi de l’obligatorietat de portar-la en espais exteriors.

Cal recordar que ahir es va produir un abrupte increment dels contagis, superant els 800 en un sol dia, una xifra que feia mesos que no s’aconseguia.

<

>
La consellera de Sanitat, Ana Barceló, va demanar ahir prudència davant l’increment de contagis.

<

 

>

Ana Barceló també llança missatge

També la Consellera de Sanitat i Salut Pública, Ana Berceló ha llançat un altre missatge en este primer dia sense mascareta al seu compte de Twitter.

Hui, primer dia sense màscara en l’exterior sempre que es puga mantenir 1,5 de distància de seguretat, en interiors obligatorietat. Mirar cap endavant amb responsabilitat.

<

>

 

Últimes notícies

Molt més que una obra: la Generalitat es bolca amb la reconstrucció

La Generalitat Valenciana ha desplegat un ampli conjunt d’actuacions...

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat la nit del diumenge en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detencions ara com ara.

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.