9.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Primer dia sense màscara al carrer després de més d’un any de pandèmia

Després de tants mesos i tantes molèsties que genera el seu ús, molts pensen que la mesura d’eliminar l’obligatorietat en exteriors és molt precipitada, atesos els últims repunts.

La màscara deixa de ser obligatòria en espais a l’aire lliure de tota Espanya des de hui dissabte 26 de juny, sempre que puga guardar-se la distància de seguretat d’un metre i mig.

A l’espera que la Generalitat Valenciana anuncie noves restriccions

Es tracta d’un pas més en la desescalada de la pandèmia. Ara estem a l’espera que el Govern de la Generalitat Valenciana anuncie en els pròxims dies les noves restriccions que entraran en vigor a partir de l’1 de juliol, quan vencen les mesures actuals d’horari de l’hostaleria i locals d’oci, limitació d’aforaments i altres restriccions que es van dictar a principis de juny.

Era el moment per a eliminar l’ús obligatori de les mascaretes en exteriors?

Esta és la preguntat que tot el món es fa o almenys la majoria. Uns pensen que esta mesura és molt precipitada i més veient els últims repunts de contagis en els últims dies, sembla que el virus encara té molta força. Altres pensen que ja tocava. Hi ha opinions de tota classe.

Es resistixen a llevar-se la mascareta

Moltes són les persones que trobarem pel carrer amb les mascaretes per prevenció i per elecció pròpia.

La Comunitat Valenciana és el territori que acumula més de tres mesos en un nivell de risc baix de transmissió, encara que en els últims dies hi ha hagut algun repunt, coincidint amb l’inici de la temporada d’estiu i de l’arribada de turistes a la regió, o la sortida d’estiuejants d’aquí a altres territoris. És el cas dels alumnes de batxiller que van ser de viatge de fi de curs a Mallorca i han tornat molts d’ells contagiats. La xifra supera ja els 62 positius localitzats a Elx, València i Castelló.

Hostaleria i oci

Els empresaris de locals d’hostaleria i oci reclamen que se’ls permeta avançar en l‘eliminació de restriccions en els seus negocis. Asseguren que els seus establiments són segurs i adverteixen que “quan tanquen els pubs i discoteques a les dos de la matinada és quan comença el descontrol en botellons i festes en pisos“, tal com ha explicat a ESdiario el president de l’Associació de Locals de Restauració i Oci d’Alacant (ALROA), Javier Galdeano.

Demanen que se’ls permeta obrir fins a les cinc de la matinada, conservant el compliment de les mesures de seguretat i exercint un control estricte sobre els seus clients, però el Consell no està per la labor d’ampliar horari a l’oci nocturn.

Puig demana responsabilitat davant l’increment de contagis

Amb motiu de l’inici d’esta nova etapa en la qual ja no és obligatori l’ús de les màscares a l’aire lliure, el president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig, s’ha dirigit avui als valencians a través d’un vídeo en les seues xarxes socials en el qual insta la ciutadania a fer un ús responsable de la màscara davant la fi de l’obligatorietat de portar-la en espais exteriors.

Cal recordar que ahir es va produir un abrupte increment dels contagis, superant els 800 en un sol dia, una xifra que feia mesos que no s’aconseguia.

<

>
La consellera de Sanitat, Ana Barceló, va demanar ahir prudència davant l’increment de contagis.

<

 

>

Ana Barceló també llança missatge

També la Consellera de Sanitat i Salut Pública, Ana Berceló ha llançat un altre missatge en este primer dia sense mascareta al seu compte de Twitter.

Hui, primer dia sense màscara en l’exterior sempre que es puga mantenir 1,5 de distància de seguretat, en interiors obligatorietat. Mirar cap endavant amb responsabilitat.

<

>

 

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.