17.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Primer dia sense màscara al carrer després de més d’un any de pandèmia

Després de tants mesos i tantes molèsties que genera el seu ús, molts pensen que la mesura d’eliminar l’obligatorietat en exteriors és molt precipitada, atesos els últims repunts.

La màscara deixa de ser obligatòria en espais a l’aire lliure de tota Espanya des de hui dissabte 26 de juny, sempre que puga guardar-se la distància de seguretat d’un metre i mig.

A l’espera que la Generalitat Valenciana anuncie noves restriccions

Es tracta d’un pas més en la desescalada de la pandèmia. Ara estem a l’espera que el Govern de la Generalitat Valenciana anuncie en els pròxims dies les noves restriccions que entraran en vigor a partir de l’1 de juliol, quan vencen les mesures actuals d’horari de l’hostaleria i locals d’oci, limitació d’aforaments i altres restriccions que es van dictar a principis de juny.

Era el moment per a eliminar l’ús obligatori de les mascaretes en exteriors?

Esta és la preguntat que tot el món es fa o almenys la majoria. Uns pensen que esta mesura és molt precipitada i més veient els últims repunts de contagis en els últims dies, sembla que el virus encara té molta força. Altres pensen que ja tocava. Hi ha opinions de tota classe.

Es resistixen a llevar-se la mascareta

Moltes són les persones que trobarem pel carrer amb les mascaretes per prevenció i per elecció pròpia.

La Comunitat Valenciana és el territori que acumula més de tres mesos en un nivell de risc baix de transmissió, encara que en els últims dies hi ha hagut algun repunt, coincidint amb l’inici de la temporada d’estiu i de l’arribada de turistes a la regió, o la sortida d’estiuejants d’aquí a altres territoris. És el cas dels alumnes de batxiller que van ser de viatge de fi de curs a Mallorca i han tornat molts d’ells contagiats. La xifra supera ja els 62 positius localitzats a Elx, València i Castelló.

Hostaleria i oci

Els empresaris de locals d’hostaleria i oci reclamen que se’ls permeta avançar en l‘eliminació de restriccions en els seus negocis. Asseguren que els seus establiments són segurs i adverteixen que “quan tanquen els pubs i discoteques a les dos de la matinada és quan comença el descontrol en botellons i festes en pisos“, tal com ha explicat a ESdiario el president de l’Associació de Locals de Restauració i Oci d’Alacant (ALROA), Javier Galdeano.

Demanen que se’ls permeta obrir fins a les cinc de la matinada, conservant el compliment de les mesures de seguretat i exercint un control estricte sobre els seus clients, però el Consell no està per la labor d’ampliar horari a l’oci nocturn.

Puig demana responsabilitat davant l’increment de contagis

Amb motiu de l’inici d’esta nova etapa en la qual ja no és obligatori l’ús de les màscares a l’aire lliure, el president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig, s’ha dirigit avui als valencians a través d’un vídeo en les seues xarxes socials en el qual insta la ciutadania a fer un ús responsable de la màscara davant la fi de l’obligatorietat de portar-la en espais exteriors.

Cal recordar que ahir es va produir un abrupte increment dels contagis, superant els 800 en un sol dia, una xifra que feia mesos que no s’aconseguia.

<

>
La consellera de Sanitat, Ana Barceló, va demanar ahir prudència davant l’increment de contagis.

<

 

>

Ana Barceló també llança missatge

També la Consellera de Sanitat i Salut Pública, Ana Berceló ha llançat un altre missatge en este primer dia sense mascareta al seu compte de Twitter.

Hui, primer dia sense màscara en l’exterior sempre que es puga mantenir 1,5 de distància de seguretat, en interiors obligatorietat. Mirar cap endavant amb responsabilitat.

<

>

 

Últimes notícies

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.

Morals: el derbi és un partit especial i tenim l’oportunitat de fer història

José Luis Morales va subratllar que el València-Llevant del divendres a Mestalla és un dol diferent en el qual la classificació passa a un segon pla. Calero va elogiar el treball de Corberán en un acte previ al partit.

Gayà anticipa un derbi molt disputat i confia que caiga del costat del València

El capità del València va advertir que el derbi davant el Llevant serà molt disputat i que es decidirà per detalls. Corberán va celebrar el ple de Mestalla com un plus d'energia.

La Fiscalia situa a Koldo García com a alter ego de Ábalos i sol·licita penes de fins a 24 anys

Anticorrupció presenta les seues conclusions: definix a Koldo García com a alter ego i testaferro de José Luis Ábalos i descriu un repartiment de rols amb Víctor de Aldama. L'escrit detalla gestions més enllà dels contractes de màscares i demana penes de fins a 24 anys de presó

L’IVAM rescata a la generació que va trencar amb el sorollismo i va renovar l’art valencià

L'IVAM ha presentat 'Atrevir-se a més. València abans de l'art normatiu. 1947-1960', amb més de 200 obres de 50 artistes que van qüestionar l'academicisme i el sorollismo. La mostra reivindica el seu paper en la modernització artística dels anys cinquanta.

Bernabé urgix a actuar en l’IES Campanar per greus deficiències després de confirmar-se un cas de legionel·la

Bernabé ha exigit a la Generalitat i a l'Ajuntament intervindre d'urgència en l'IES Campanar per deficiències acumulades i un cas de legionel·la. Sanitat ha indicat que no hi ha cap cas confirmat de pneumònia per legionel·la en el centre.

La matinada més freda de la tardor en la Comunitat: -5,9 °C a Morella

La matinada ha sigut la més freda de la tardor en la Comunitat Valenciana, amb -5,9 °C a Morella i 49 estacions sota zero. En la costa, les mínimes han oscil·lat entre 9 i 13 °C.

Les obres del centre comercial de Turianova a València arrancaran a principis de 2026

Infinity, el futur complex de Turianova, iniciarà les obres a inicis de 2026, amb dos anys de treballs, 500 milions d'inversió i fins a 9.000 ocupacions previstes.