Primer dia sense màscara al carrer després de més d’un any de pandèmia

Després de tants mesos i tantes molèsties que genera el seu ús, molts pensen que la mesura d’eliminar l’obligatorietat en exteriors és molt precipitada, atesos els últims repunts.

La màscara deixa de ser obligatòria en espais a l’aire lliure de tota Espanya des de hui dissabte 26 de juny, sempre que puga guardar-se la distància de seguretat d’un metre i mig.

A l’espera que la Generalitat Valenciana anuncie noves restriccions

Es tracta d’un pas més en la desescalada de la pandèmia. Ara estem a l’espera que el Govern de la Generalitat Valenciana anuncie en els pròxims dies les noves restriccions que entraran en vigor a partir de l’1 de juliol, quan vencen les mesures actuals d’horari de l’hostaleria i locals d’oci, limitació d’aforaments i altres restriccions que es van dictar a principis de juny.

Era el moment per a eliminar l’ús obligatori de les mascaretes en exteriors?

Esta és la preguntat que tot el món es fa o almenys la majoria. Uns pensen que esta mesura és molt precipitada i més veient els últims repunts de contagis en els últims dies, sembla que el virus encara té molta força. Altres pensen que ja tocava. Hi ha opinions de tota classe.

Es resistixen a llevar-se la mascareta

Moltes són les persones que trobarem pel carrer amb les mascaretes per prevenció i per elecció pròpia.

La Comunitat Valenciana és el territori que acumula més de tres mesos en un nivell de risc baix de transmissió, encara que en els últims dies hi ha hagut algun repunt, coincidint amb l’inici de la temporada d’estiu i de l’arribada de turistes a la regió, o la sortida d’estiuejants d’aquí a altres territoris. És el cas dels alumnes de batxiller que van ser de viatge de fi de curs a Mallorca i han tornat molts d’ells contagiats. La xifra supera ja els 62 positius localitzats a Elx, València i Castelló.

Hostaleria i oci

Els empresaris de locals d’hostaleria i oci reclamen que se’ls permeta avançar en l‘eliminació de restriccions en els seus negocis. Asseguren que els seus establiments són segurs i adverteixen que «quan tanquen els pubs i discoteques a les dos de la matinada és quan comença el descontrol en botellons i festes en pisos«, tal com ha explicat a ESdiario el president de l’Associació de Locals de Restauració i Oci d’Alacant (ALROA), Javier Galdeano.

Demanen que se’ls permeta obrir fins a les cinc de la matinada, conservant el compliment de les mesures de seguretat i exercint un control estricte sobre els seus clients, però el Consell no està per la labor d’ampliar horari a l’oci nocturn.

Puig demana responsabilitat davant l’increment de contagis

Amb motiu de l’inici d’esta nova etapa en la qual ja no és obligatori l’ús de les màscares a l’aire lliure, el president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig, s’ha dirigit avui als valencians a través d’un vídeo en les seues xarxes socials en el qual insta la ciutadania a fer un ús responsable de la màscara davant la fi de l’obligatorietat de portar-la en espais exteriors.

Cal recordar que ahir es va produir un abrupte increment dels contagis, superant els 800 en un sol dia, una xifra que feia mesos que no s’aconseguia.

<

>
La consellera de Sanitat, Ana Barceló, va demanar ahir prudència davant l’increment de contagis.

<

 

>

Ana Barceló també llança missatge

També la Consellera de Sanitat i Salut Pública, Ana Berceló ha llançat un altre missatge en este primer dia sense mascareta al seu compte de Twitter.

Hui, primer dia sense màscara en l’exterior sempre que es puga mantenir 1,5 de distància de seguretat, en interiors obligatorietat. Mirar cap endavant amb responsabilitat.

<

>

 

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.