17.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

El Govern d’Espanya proposarà eliminar la mascareta a partir del 26 de juny a l’aire lliure

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat en la clausura de la trobada del Cercle d’Economia, que proposarà en un Consell de Ministres extraordinari que la mascareta no siga obligatòria en exteriors des del 26 de juny.

Sánchez ha explicat que, “Com a president del Govern, i el que hem viscut durant estos 15 mesos de pandèmia, abans que optimista preferisc ser prudent. I així i tot, des de la prudència. Esta vegada els optimistes acceptaran i pot fins que es queden curts. Espanya superarà totes les seues previsions”.

 

I afig: “M’agradaria començar esta intervenció fent un anunci molt important per als 47 milions de compatriotes al nostre país. M’agradaria dir-los que celebrarem un Consell de Ministres extraordinari dijous que ve i en el qual proposarem que no siga obligatòria la mascareta en espais lliures des del dissabte 26 de juny“.

El Govern ha pres esta decisió en un moment en el qual el ritme de vacunació s’ha accelerat considerablement i 13 milions de persones tenen la pauta completa.

Sánchez, que ha rebut un important suport dels empresaris en el cim anual de la patronal catalana, s’ha referit a les paraules expressades per alguns d’ells en eixa cita, com la consellera delegada de Banc Santander, Ana Patricia Botín, que va dir que Espanya “s’eixirà” en referència a la recuperació econòmica.

“Esta vegada els optimistes encertaran i fins pot ser que es queden curts”, ha dit el president, que considera que el país podrà fins i tot superar les previsions inicials. Sánchez, que sent el suport de les xifres econòmiques i de creació d’ocupació, ha expressat que el creixement serà “espectacular”.

Últimes notícies

El PSPV portarà a Antifrau el ‘pelotazo’ de les vivendes públiques a Alacant

El PSPV portarà a l'Agència Antifrau el presumpte pelotazo en l'adjudicació de vivendes públiques en La Condomina. Demana explicacions, dimissions i més control.

El Barça no es fia i prepara canvis davant un Elx en urgència

El Barcelona afronta el dol en el Martínez Valero amb respecte a un Elx necessitat i amb nombroses baixes. Hansi Flic vigila la fragilitat defensiva i sospesa ajustos en l'equip.

Osasuna rep a un Vila-real en la seua pitjor ratxa recent amb la confiança reforçada

Osasuna afronta el dol en El Sadar enfortit pel seu primer triomf a domicili del curs, mentres el Vila-real arriba després de quatre derrotes seguides i poc descans.

El ‘petxinot’, el xicotet mol·lusc clau per a la filtració de l’aigua en L’Albufera

El petxinot, una cloïssa d'aigua dolça en perill crític, filtra milers de litres i sosté l'equilibri de L'Albufera. Una aliança impulsa la seua reproducció i reintroducció.

L’acusat nega l’assassinat del canonge i admet que va traure diners amb les seues targetes

El processament per l'assassinat del canonge emèrit a València ha negat l'homicidi davant el jurat i ha reconegut retirades i pagaments amb les targetes del sacerdot. El fiscal sosté que va estar en tot i que la desaparició de proves impedix corroborar la seua versió.

Detingut per robar més de 7.000 euros en tabac en botigues dels aeroports d’Alacant, València i Tenerife

Un home de 38 anys ha sigut detingut a Alacant-Elx per almenys una desena de furts en duty free d'Alacant, València i Santa Cruz de Tenerife. El botí en tabac va ascendir a 7.179,20 euros i l'operació seguix oberta amb mesures cautelars d'allunyament.

L’alcalde afirma que l’edil d’Urbanisme va ser adjudicatària d’una vivenda social abans d’entrar en política

Barcala ha sostingut que Rocío Gómez va obtindre la condició d'adjudicatària en 2018, cinc anys abans de ser regidor, i ha ordenat un expedient per a aclarir l'ocorregut. Ha promés màxima contundència i transparència, amb informació a l'oposició i possibles actuacions davant fiscalia.

Llopis apunta al rècord d’Espanya a València però evita la pressió

Quique Llopis competix este dissabte en el GP Internacional València 2026 amb el rècord nacional de 60 m barres en el punt de mira. Compartix la plusmarca de 7.48 amb Orlando Ortega i assegura que arriba sense pressió.