El Govern d’Espanya proposarà eliminar la mascareta a partir del 26 de juny a l’aire lliure

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat en la clausura de la trobada del Cercle d’Economia, que proposarà en un Consell de Ministres extraordinari que la mascareta no siga obligatòria en exteriors des del 26 de juny.

Sánchez ha explicat que, «Com a president del Govern, i el que hem viscut durant estos 15 mesos de pandèmia, abans que optimista preferisc ser prudent. I així i tot, des de la prudència. Esta vegada els optimistes acceptaran i pot fins que es queden curts. Espanya superarà totes les seues previsions».

 

I afig: «M’agradaria començar esta intervenció fent un anunci molt important per als 47 milions de compatriotes al nostre país. M’agradaria dir-los que celebrarem un Consell de Ministres extraordinari dijous que ve i en el qual proposarem que no siga obligatòria la mascareta en espais lliures des del dissabte 26 de juny«.

El Govern ha pres esta decisió en un moment en el qual el ritme de vacunació s’ha accelerat considerablement i 13 milions de persones tenen la pauta completa.

Sánchez, que ha rebut un important suport dels empresaris en el cim anual de la patronal catalana, s’ha referit a les paraules expressades per alguns d’ells en eixa cita, com la consellera delegada de Banc Santander, Ana Patricia Botín, que va dir que Espanya «s’eixirà» en referència a la recuperació econòmica.

«Esta vegada els optimistes encertaran i fins pot ser que es queden curts», ha dit el president, que considera que el país podrà fins i tot superar les previsions inicials. Sánchez, que sent el suport de les xifres econòmiques i de creació d’ocupació, ha expressat que el creixement serà «espectacular».

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.