11.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

El Govern d’Espanya proposarà eliminar la mascareta a partir del 26 de juny a l’aire lliure

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat en la clausura de la trobada del Cercle d’Economia, que proposarà en un Consell de Ministres extraordinari que la mascareta no siga obligatòria en exteriors des del 26 de juny.

Sánchez ha explicat que, “Com a president del Govern, i el que hem viscut durant estos 15 mesos de pandèmia, abans que optimista preferisc ser prudent. I així i tot, des de la prudència. Esta vegada els optimistes acceptaran i pot fins que es queden curts. Espanya superarà totes les seues previsions”.

 

I afig: “M’agradaria començar esta intervenció fent un anunci molt important per als 47 milions de compatriotes al nostre país. M’agradaria dir-los que celebrarem un Consell de Ministres extraordinari dijous que ve i en el qual proposarem que no siga obligatòria la mascareta en espais lliures des del dissabte 26 de juny“.

El Govern ha pres esta decisió en un moment en el qual el ritme de vacunació s’ha accelerat considerablement i 13 milions de persones tenen la pauta completa.

Sánchez, que ha rebut un important suport dels empresaris en el cim anual de la patronal catalana, s’ha referit a les paraules expressades per alguns d’ells en eixa cita, com la consellera delegada de Banc Santander, Ana Patricia Botín, que va dir que Espanya “s’eixirà” en referència a la recuperació econòmica.

“Esta vegada els optimistes encertaran i fins pot ser que es queden curts”, ha dit el president, que considera que el país podrà fins i tot superar les previsions inicials. Sánchez, que sent el suport de les xifres econòmiques i de creació d’ocupació, ha expressat que el creixement serà “espectacular”.

Últimes notícies

Els presidents autonòmics del PP firmen la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic

El PP ha firmat a Saragossa la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic i ha escenificat unitat amb Feijóo. La formació ha rebutjat el pla del Govern, ha avisat que el derogarà si s'aprova i Feijóo donarà detalls del document en la seua intervenció.

Un ciclista ha sigut rescatat després d’una parada cardiorespiratòria en la senda de Xirau de Tibi

Un ciclista de 52 anys ha sigut reanimat i evacuat en helicòpter després de patir una parada cardiorespiratòria en la senda de Xirau, a Tibi. L'operació s'ha completat en poc més d'una hora.

Rescaten de matinada a un home en un penya-segat de Peníscola i l’evacuen a Reus

Un helicòpter de Salvament Marítim ha rescatat de matinada a un home amb contusions i hipotèrmia en un penya-segat de Peníscola. Va ser traslladat a Reus i des d'allí en ambulància a un hospital.

Emergències ha establit per a este dilluns l’alerta taronja per nevades a l’interior nord de Castelló

Emergències ha establit l'alerta taronja per nevades a l'interior nord de Castelló per a este dilluns, amb fins a 20 cm per damunt de 1.200-1.300 metres des de les 18.00. També hi haurà avisos grocs per pluges en el litoral nord de Castelló i per mala mar en la costa nord d'Alacant.

Foyth després del 0-2 davant el Betis: ‘Esta derrota no ha de canviar res’

El defensa del Vila-real va assumir la mala actuació en el 0-2 davant el Betis, va demanar autocrítica i equilibri i va posar el focus a reaccionar davant Ajax i Reial Madrid.

Ferrero reapareix en xarxes, agraïx el suport i no descarta tornar al circuit

Juan Carlos Ferrero va reaparéixer en Instagram el dia del debut de Carlos Alcaraz a Austràlia. Va agrair el suport i va deixar oberta la porta a un retorn.

Voluntaris han netejat la ruta del colesterol de Paiporta i reclamen la seua renaturalització

Unes 40 persones han netejat la ruta del colesterol de Paiporta després de la dana de 2024. L'acció ha reclamat renaturalitzar el passeig perquè actue com a refugi climàtic.

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.