El Govern d’Espanya proposarà eliminar la mascareta a partir del 26 de juny a l’aire lliure

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat en la clausura de la trobada del Cercle d’Economia, que proposarà en un Consell de Ministres extraordinari que la mascareta no siga obligatòria en exteriors des del 26 de juny.

Sánchez ha explicat que, “Com a president del Govern, i el que hem viscut durant estos 15 mesos de pandèmia, abans que optimista preferisc ser prudent. I així i tot, des de la prudència. Esta vegada els optimistes acceptaran i pot fins que es queden curts. Espanya superarà totes les seues previsions”.

 

I afig: “M’agradaria començar esta intervenció fent un anunci molt important per als 47 milions de compatriotes al nostre país. M’agradaria dir-los que celebrarem un Consell de Ministres extraordinari dijous que ve i en el qual proposarem que no siga obligatòria la mascareta en espais lliures des del dissabte 26 de juny“.

El Govern ha pres esta decisió en un moment en el qual el ritme de vacunació s’ha accelerat considerablement i 13 milions de persones tenen la pauta completa.

Sánchez, que ha rebut un important suport dels empresaris en el cim anual de la patronal catalana, s’ha referit a les paraules expressades per alguns d’ells en eixa cita, com la consellera delegada de Banc Santander, Ana Patricia Botín, que va dir que Espanya “s’eixirà” en referència a la recuperació econòmica.

“Esta vegada els optimistes encertaran i fins pot ser que es queden curts”, ha dit el president, que considera que el país podrà fins i tot superar les previsions inicials. Sánchez, que sent el suport de les xifres econòmiques i de creació d’ocupació, ha expressat que el creixement serà “espectacular”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana registra un 28,8% menys de matriculacions de turismes al febrer per l’efecte de la dana

La Comunitat Valenciana va registrar un descens del 28,8% en les matriculacions de turismes al febrer per l'efecte comparatiu després de la dana. A Espanya, el mercat va créixer un 7,5% impulsat pels electrificats i el canal del lloguer.

Impulsen una Learning Factory del calçat a Elx per a formació i innovació

Generalitat, Ajuntament d'Elx, UMH, Inescop i les patronals del sector han firmat un protocol per a llançar la Learning Factory-Escola Municipal del Calçat. El projecte aspira a reforçar la competitivitat amb formació pràctica, tecnologia i col·laboració públic-privada.

La Comunitat Valenciana va importar 47 milions de l’Iran i va exportar 6,3 milions en 2025

La Comunitat Valenciana va importar de l'Iran 47 milions d'euros en 2025 i només va exportar 6,3 milions, amb un fort pes de safrà, pistatxos i polímers. Un informe de Cambra València advertix d'efectes econòmics del conflicte en la zona.

L’IVAM revisa la modernitat a través de tres generacions de la família Pinazo

L'IVAM acull fins al 7 de febrer de 2027 la mostra 'L'aura d'una saga moderna', amb 138 obres d'Ignacio, José i Marisa Pinazo. El recorregut enllaça del Naturalisme i el Modernisme a l'Art déco i recupera la figura de Marisa.

28 anys de presó per assassinar i robar al canonge de la Catedral de València

Un jurat popular ha avalat la condemna a 28 anys per a l'autor de la mort del canonge emèrit de 79 anys en el seu domicili. No es fixa indemnització civil i la resolució és recurrible.

Aznar participarà en Forinvest 2026 per a analitzar l’escenari geoestratègic

José María Aznar intervindrà en Forinvest 2026 l'11 de març en Fira València amb una ponència sobre el nou desorde mundial. La seua xarrada s'emmarca en el Business & Innovation Fòrum.

Espanya inicia la classificació al Mundial 2027 davant Islàndia a Castelló

La campiona del món debuta en el grup A3 davant la 16a del rànquing FIFA en Castalia a les 19 hores, amb una llista amb onze canvis i el retorn de Missa Rodríguez.

El Gremi d’Artistes Fallers demanarà paralitzar la plantà si la borrasca causa problemes

El Gremi d'Artistes Fallers va anunciar que demanarà detindre la plantà si la pluja o el vent de la nova borrasca compliquen els treballs. La prioritat serà la seguretat i se seguiran les recomanacions municipals.