16.3 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

El Govern d’Espanya proposarà eliminar la mascareta a partir del 26 de juny a l’aire lliure

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat en la clausura de la trobada del Cercle d’Economia, que proposarà en un Consell de Ministres extraordinari que la mascareta no siga obligatòria en exteriors des del 26 de juny.

Sánchez ha explicat que, “Com a president del Govern, i el que hem viscut durant estos 15 mesos de pandèmia, abans que optimista preferisc ser prudent. I així i tot, des de la prudència. Esta vegada els optimistes acceptaran i pot fins que es queden curts. Espanya superarà totes les seues previsions”.

 

I afig: “M’agradaria començar esta intervenció fent un anunci molt important per als 47 milions de compatriotes al nostre país. M’agradaria dir-los que celebrarem un Consell de Ministres extraordinari dijous que ve i en el qual proposarem que no siga obligatòria la mascareta en espais lliures des del dissabte 26 de juny“.

El Govern ha pres esta decisió en un moment en el qual el ritme de vacunació s’ha accelerat considerablement i 13 milions de persones tenen la pauta completa.

Sánchez, que ha rebut un important suport dels empresaris en el cim anual de la patronal catalana, s’ha referit a les paraules expressades per alguns d’ells en eixa cita, com la consellera delegada de Banc Santander, Ana Patricia Botín, que va dir que Espanya “s’eixirà” en referència a la recuperació econòmica.

“Esta vegada els optimistes encertaran i fins pot ser que es queden curts”, ha dit el president, que considera que el país podrà fins i tot superar les previsions inicials. Sánchez, que sent el suport de les xifres econòmiques i de creació d’ocupació, ha expressat que el creixement serà “espectacular”.

Últimes notícies

Osasuna i Vila-real empaten 2-2 en El Sadar

Empat 2-2 en El Sadar: Osasuna va remuntar després del penal inicial de Gerard Moreno i Budimir va fer el 2-1; el Vila-real va igualar en un córner amb un altre gol del davanter.

Calum Hill seguix líder a Bahrain i Sergio García es col·loca tercer per a barallar el títol

Calum Hill conserva el lideratge a Bahrain després de firmar el parell del camp i Sergio García ascendix a la tercera plaça amb -12 després d'un 68 competitiu.

Eyong i Julián Álvarez, suplents en un Llevant-Atlètic amb sis canvis blanc-i-vermells

Les suplències de Etta Eyong i Julián Álvarez marquen el Llevant-Atlètic en el Ciutat de València. Iker Losada i Thiago Almada partixen com a titulars en un dol amb rotacions.

Osasuna remunta abans del descans i mana 2-1 davant el Vila-real

Osasuna es va anar al descans per davant després de donar la volta al penal inicial de Gerard Moreno amb punts de Víctor Muñoz i Davant Budimir. El pla de pressió alta va sostindre l'avantatge amb intervencions segures d'Herrera.

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.