Fixen l’edat mínima per a posar-se la vacuna contra el coronavirus

 

Una comissió d’experts del Centre de Control i Prevenció de Malalties (CDC) dels Estats Units ha posat l’edat dels 16 anys com a llindar mínim que recomanen per a començar a posar la vacuna del Covid-19, el mateix dia que ha començat la distribució de la vacuna de Pfizer en el país americà.

 

Al principi, el mateix grup d’experts havia valorat els 18 anys com a edat mínima, però després debatre han decidit optar pels 16 anys com a edat mínima per a posar-se la vacuna.

 

El comitè sol reunir-se habitualment per a determinar el calendari anual de vacunes en els menors i revisar si fa falta. Esta volta s’ha reunit per a valorar la vacuna de Pfizer / BioNTech, a la que han donat el vistiplau per a administrar-la a jóvens de 16-17 anys després que rebera llum verda per a partir del regulador del medicament dels Estats Units, la FDA.

 

Tot i haver rebut la doble aprovació, els centres mèdics estan a l’espera que el director de la CDC, Robert Redfield, corrobore la decisió i done permís als centres per a fer les injeccions des d’este dilluns, 14 de desembre, després que este cap de setmana ja començara a distribuir-se per tot el país la primera remesa de vacunes rebuda.

 

A l’espera que també es done llum verda a la vacuna de Moderna, probablement la setmana que ve, els dos laboratoris — Moderna i Pfizer — estan fent actualment assajos clínics de la vacuna en infants i adolescents per a determinar si té en ells la mateixa eficàcia que s’ha demostrat amb els adults, i determinar si té efectes secundaris.

 

Dubtes sobre les embarassades i els al·lèrgics greus

Este mateix comitè ha debatut també si és idoni que s’administre la vacuna a les dones embarassades o les persones amb un historial d’atacs anafilàctics i de greus reaccions al·lèrgiques a altres medicaments, que recentment van ser alertats per no rebre la vacuna després dels primers problemes en Regne Unit.

 

El doctor Peter Marks, responsable d’este comitè que va autoritzar la vacuna divendres, ha explicat que no es té constància d’efectes secundaris de la vacuna en dones embarassades, ja que no han participat en els assajos. Arribat el cas, seran els metges els que decidisquen, cas per cas, si les dones embarassades l’han de rebre o no.

 

Pròximament s’espera que la CDC emeta noves guies que ajuden els metges a saber a quins col·lectius se’ls ha d’injectar la vacuna i amb quines classes de persones cal analitzar més detingudament esta idoneïtat.

 

De moment, Pfizer, en col·laboració amb les empreses de missatgeria Fedex i UPS, i amb el govern dels Estats Units, ja ha començat a distribuir els 2,9 milions de dosis que han arribat al país en esta primera remesa, i que s’administraran a la població en 600 punts de vacunació que estan repartits per tot el territori.

 

Als Estats Units, cada estat serà l’encarregat de demanar les dosis i d’administrar-les a la població, seguint una guia de grups de prioritat que establirà la CDC.

 

Les vacunes arriben als països occidentals

Ja són diferents els països del món que estan començant a vacunar la població contra el  Covid-19, en un últim intent de frenar una pandèmia que ha posat al món en escac en els últims nou mesos, i a la que , segons els experts, encara li queda corda.

 

Regne Unit va ser el primer país d’Europa en distribuir i administrar la vacuna de Pfizer, avançant-se als desitjos de la UE, que buscava una estratègia de vacunació comuna a tot el continent.

 

Va ser allà a on van eixir els primers problemes, ja que persones amb historial d’al·lèrgies severes a altres medicaments van mostrar les primeres reaccions adverses a la vacuna, i el Sistema de Salut Britànic (NHS) va emetre un avís demanant a la població d’este grup que no es posen encara la vacuna.

 

Rússia també va començar a vacunar a la seua població i ja ho ha fet amb unes 150.000 persones, de moment sense que es coneguen greus reaccions a la vacuna Sputnik. De fet, la universitat d’Oxford va anunciar que han començat a fer assajos clínics que combinen la vacuna russa amb la d’AstraZeneca per a comprovar si, juntes, tenen millor eficàcia contra el Covid-19.

 

Els Estats Units també començarà este dilluns la vacunació i s’espera que la majoria de països europeus s’unisquen a la llista a principis de gener de 2021, una volta l’Agència Europea del Medicament done llum verda a les vacunes i la Comissió Europea permete la seua comercialització.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.