10.6 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Fixen l’edat mínima per a posar-se la vacuna contra el coronavirus

 

Una comissió d’experts del Centre de Control i Prevenció de Malalties (CDC) dels Estats Units ha posat l’edat dels 16 anys com a llindar mínim que recomanen per a començar a posar la vacuna del Covid-19, el mateix dia que ha començat la distribució de la vacuna de Pfizer en el país americà.

 

Al principi, el mateix grup d’experts havia valorat els 18 anys com a edat mínima, però després debatre han decidit optar pels 16 anys com a edat mínima per a posar-se la vacuna.

 

El comitè sol reunir-se habitualment per a determinar el calendari anual de vacunes en els menors i revisar si fa falta. Esta volta s’ha reunit per a valorar la vacuna de Pfizer / BioNTech, a la que han donat el vistiplau per a administrar-la a jóvens de 16-17 anys després que rebera llum verda per a partir del regulador del medicament dels Estats Units, la FDA.

 

Tot i haver rebut la doble aprovació, els centres mèdics estan a l’espera que el director de la CDC, Robert Redfield, corrobore la decisió i done permís als centres per a fer les injeccions des d’este dilluns, 14 de desembre, després que este cap de setmana ja començara a distribuir-se per tot el país la primera remesa de vacunes rebuda.

 

A l’espera que també es done llum verda a la vacuna de Moderna, probablement la setmana que ve, els dos laboratoris — Moderna i Pfizer — estan fent actualment assajos clínics de la vacuna en infants i adolescents per a determinar si té en ells la mateixa eficàcia que s’ha demostrat amb els adults, i determinar si té efectes secundaris.

 

Dubtes sobre les embarassades i els al·lèrgics greus

Este mateix comitè ha debatut també si és idoni que s’administre la vacuna a les dones embarassades o les persones amb un historial d’atacs anafilàctics i de greus reaccions al·lèrgiques a altres medicaments, que recentment van ser alertats per no rebre la vacuna després dels primers problemes en Regne Unit.

 

El doctor Peter Marks, responsable d’este comitè que va autoritzar la vacuna divendres, ha explicat que no es té constància d’efectes secundaris de la vacuna en dones embarassades, ja que no han participat en els assajos. Arribat el cas, seran els metges els que decidisquen, cas per cas, si les dones embarassades l’han de rebre o no.

 

Pròximament s’espera que la CDC emeta noves guies que ajuden els metges a saber a quins col·lectius se’ls ha d’injectar la vacuna i amb quines classes de persones cal analitzar més detingudament esta idoneïtat.

 

De moment, Pfizer, en col·laboració amb les empreses de missatgeria Fedex i UPS, i amb el govern dels Estats Units, ja ha començat a distribuir els 2,9 milions de dosis que han arribat al país en esta primera remesa, i que s’administraran a la població en 600 punts de vacunació que estan repartits per tot el territori.

 

Als Estats Units, cada estat serà l’encarregat de demanar les dosis i d’administrar-les a la població, seguint una guia de grups de prioritat que establirà la CDC.

 

Les vacunes arriben als països occidentals

Ja són diferents els països del món que estan començant a vacunar la població contra el  Covid-19, en un últim intent de frenar una pandèmia que ha posat al món en escac en els últims nou mesos, i a la que , segons els experts, encara li queda corda.

 

Regne Unit va ser el primer país d’Europa en distribuir i administrar la vacuna de Pfizer, avançant-se als desitjos de la UE, que buscava una estratègia de vacunació comuna a tot el continent.

 

Va ser allà a on van eixir els primers problemes, ja que persones amb historial d’al·lèrgies severes a altres medicaments van mostrar les primeres reaccions adverses a la vacuna, i el Sistema de Salut Britànic (NHS) va emetre un avís demanant a la població d’este grup que no es posen encara la vacuna.

 

Rússia també va començar a vacunar a la seua població i ja ho ha fet amb unes 150.000 persones, de moment sense que es coneguen greus reaccions a la vacuna Sputnik. De fet, la universitat d’Oxford va anunciar que han començat a fer assajos clínics que combinen la vacuna russa amb la d’AstraZeneca per a comprovar si, juntes, tenen millor eficàcia contra el Covid-19.

 

Els Estats Units també començarà este dilluns la vacunació i s’espera que la majoria de països europeus s’unisquen a la llista a principis de gener de 2021, una volta l’Agència Europea del Medicament done llum verda a les vacunes i la Comissió Europea permete la seua comercialització.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.