Fixen l’edat mínima per a posar-se la vacuna contra el coronavirus

 

Una comissió d’experts del Centre de Control i Prevenció de Malalties (CDC) dels Estats Units ha posat l’edat dels 16 anys com a llindar mínim que recomanen per a començar a posar la vacuna del Covid-19, el mateix dia que ha començat la distribució de la vacuna de Pfizer en el país americà.

 

Al principi, el mateix grup d’experts havia valorat els 18 anys com a edat mínima, però després debatre han decidit optar pels 16 anys com a edat mínima per a posar-se la vacuna.

 

El comitè sol reunir-se habitualment per a determinar el calendari anual de vacunes en els menors i revisar si fa falta. Esta volta s’ha reunit per a valorar la vacuna de Pfizer / BioNTech, a la que han donat el vistiplau per a administrar-la a jóvens de 16-17 anys després que rebera llum verda per a partir del regulador del medicament dels Estats Units, la FDA.

 

Tot i haver rebut la doble aprovació, els centres mèdics estan a l’espera que el director de la CDC, Robert Redfield, corrobore la decisió i done permís als centres per a fer les injeccions des d’este dilluns, 14 de desembre, després que este cap de setmana ja començara a distribuir-se per tot el país la primera remesa de vacunes rebuda.

 

A l’espera que també es done llum verda a la vacuna de Moderna, probablement la setmana que ve, els dos laboratoris — Moderna i Pfizer — estan fent actualment assajos clínics de la vacuna en infants i adolescents per a determinar si té en ells la mateixa eficàcia que s’ha demostrat amb els adults, i determinar si té efectes secundaris.

 

Dubtes sobre les embarassades i els al·lèrgics greus

Este mateix comitè ha debatut també si és idoni que s’administre la vacuna a les dones embarassades o les persones amb un historial d’atacs anafilàctics i de greus reaccions al·lèrgiques a altres medicaments, que recentment van ser alertats per no rebre la vacuna després dels primers problemes en Regne Unit.

 

El doctor Peter Marks, responsable d’este comitè que va autoritzar la vacuna divendres, ha explicat que no es té constància d’efectes secundaris de la vacuna en dones embarassades, ja que no han participat en els assajos. Arribat el cas, seran els metges els que decidisquen, cas per cas, si les dones embarassades l’han de rebre o no.

 

Pròximament s’espera que la CDC emeta noves guies que ajuden els metges a saber a quins col·lectius se’ls ha d’injectar la vacuna i amb quines classes de persones cal analitzar més detingudament esta idoneïtat.

 

De moment, Pfizer, en col·laboració amb les empreses de missatgeria Fedex i UPS, i amb el govern dels Estats Units, ja ha començat a distribuir els 2,9 milions de dosis que han arribat al país en esta primera remesa, i que s’administraran a la població en 600 punts de vacunació que estan repartits per tot el territori.

 

Als Estats Units, cada estat serà l’encarregat de demanar les dosis i d’administrar-les a la població, seguint una guia de grups de prioritat que establirà la CDC.

 

Les vacunes arriben als països occidentals

Ja són diferents els països del món que estan començant a vacunar la població contra el  Covid-19, en un últim intent de frenar una pandèmia que ha posat al món en escac en els últims nou mesos, i a la que , segons els experts, encara li queda corda.

 

Regne Unit va ser el primer país d’Europa en distribuir i administrar la vacuna de Pfizer, avançant-se als desitjos de la UE, que buscava una estratègia de vacunació comuna a tot el continent.

 

Va ser allà a on van eixir els primers problemes, ja que persones amb historial d’al·lèrgies severes a altres medicaments van mostrar les primeres reaccions adverses a la vacuna, i el Sistema de Salut Britànic (NHS) va emetre un avís demanant a la població d’este grup que no es posen encara la vacuna.

 

Rússia també va començar a vacunar a la seua població i ja ho ha fet amb unes 150.000 persones, de moment sense que es coneguen greus reaccions a la vacuna Sputnik. De fet, la universitat d’Oxford va anunciar que han començat a fer assajos clínics que combinen la vacuna russa amb la d’AstraZeneca per a comprovar si, juntes, tenen millor eficàcia contra el Covid-19.

 

Els Estats Units també començarà este dilluns la vacunació i s’espera que la majoria de països europeus s’unisquen a la llista a principis de gener de 2021, una volta l’Agència Europea del Medicament done llum verda a les vacunes i la Comissió Europea permete la seua comercialització.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU