7.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El ‘passaport COVID’ estarà vigent a partir de l’1 de juliol

 

Brussel·les ha acordat la posada en marxa i les condicions del ‘passaport covid’ amb l’objectiu que estiga funcionant “com més prompte millor”, ja que permetrà els viatges i la mobilitat a Europa.

La reunió ha sigut decisiva per a aprovar el passaport covid. Les negociacions estaven “bastant avançades” pel que esta podria ser la reunió definitiva, encara que continuen demanant que les proves PCR siguen gratuïtes, alguna cosa que Espanya va admetre que “era difícil d’assumir”, tal com va afirmar la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, que va indicar que la despesa que “més preocupa” és poder sustentar “el sector turístic”.

L’Eurocambra vol que estos test siguen gratuïts per als turistes que es vulguen desplaçar per la Unió Europea i que el certificat covid eximisca de realitzar una quarantena. Amb esta mesura pretenen evitar “la discriminació” entre els turistes que podran viatjar per haver rebut la vacuna contra la COVID-19 sense cost.
Turistes de fora de la UE

El passaport covid a més de permetre recuperar el turisme dins de la Unió Europea, també permetrà el turisme de fora de la UE, ja que Brussel·les ha fet un pas avant amb els passatgers fora de les fronteres de la UE i s’espera que en els pròxims dies es puga rebre als turistes estrangers després de més d’un any, encara que hauran de presentar que han rebut la vacuna contra el coronavirus, almenys, 14 dies abans de viatjar.
 

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.