El ‘passaport COVID’ estarà vigent a partir de l’1 de juliol

 

Brussel·les ha acordat la posada en marxa i les condicions del ‘passaport covid’ amb l’objectiu que estiga funcionant «com més prompte millor», ja que permetrà els viatges i la mobilitat a Europa.

La reunió ha sigut decisiva per a aprovar el passaport covid. Les negociacions estaven «bastant avançades» pel que esta podria ser la reunió definitiva, encara que continuen demanant que les proves PCR siguen gratuïtes, alguna cosa que Espanya va admetre que «era difícil d’assumir», tal com va afirmar la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, que va indicar que la despesa que «més preocupa» és poder sustentar «el sector turístic».

L’Eurocambra vol que estos test siguen gratuïts per als turistes que es vulguen desplaçar per la Unió Europea i que el certificat covid eximisca de realitzar una quarantena. Amb esta mesura pretenen evitar «la discriminació» entre els turistes que podran viatjar per haver rebut la vacuna contra la COVID-19 sense cost.
Turistes de fora de la UE

El passaport covid a més de permetre recuperar el turisme dins de la Unió Europea, també permetrà el turisme de fora de la UE, ja que Brussel·les ha fet un pas avant amb els passatgers fora de les fronteres de la UE i s’espera que en els pròxims dies es puga rebre als turistes estrangers després de més d’un any, encara que hauran de presentar que han rebut la vacuna contra el coronavirus, almenys, 14 dies abans de viatjar.
 

Últimes notícies

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.