13.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

El ‘passaport COVID’ estarà vigent a partir de l’1 de juliol

 

Brussel·les ha acordat la posada en marxa i les condicions del ‘passaport covid’ amb l’objectiu que estiga funcionant “com més prompte millor”, ja que permetrà els viatges i la mobilitat a Europa.

La reunió ha sigut decisiva per a aprovar el passaport covid. Les negociacions estaven “bastant avançades” pel que esta podria ser la reunió definitiva, encara que continuen demanant que les proves PCR siguen gratuïtes, alguna cosa que Espanya va admetre que “era difícil d’assumir”, tal com va afirmar la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, que va indicar que la despesa que “més preocupa” és poder sustentar “el sector turístic”.

L’Eurocambra vol que estos test siguen gratuïts per als turistes que es vulguen desplaçar per la Unió Europea i que el certificat covid eximisca de realitzar una quarantena. Amb esta mesura pretenen evitar “la discriminació” entre els turistes que podran viatjar per haver rebut la vacuna contra la COVID-19 sense cost.
Turistes de fora de la UE

El passaport covid a més de permetre recuperar el turisme dins de la Unió Europea, també permetrà el turisme de fora de la UE, ja que Brussel·les ha fet un pas avant amb els passatgers fora de les fronteres de la UE i s’espera que en els pròxims dies es puga rebre als turistes estrangers després de més d’un any, encara que hauran de presentar que han rebut la vacuna contra el coronavirus, almenys, 14 dies abans de viatjar.
 

Últimes notícies

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.

El Consell prorroga fins a juny de 2026 els descomptes del transport públic i manté la gratuïtat per la dana

El Consell ha estés les rebaixes en tarifes del transport públic fins al 30 de juny de 2026 i manté la gratuïtat per a municipis afectats per la dana. Es conserven les condicions per a menors, jóvens i abonaments multiviatge.

Defensa exigix disculpes a Feijóo i Mazón per faltar a la veritat sobre l’UME en la dana

Defensa ha demanat a Feijóo i a Mazón disculpes públiques per faltar a la veritat sobre el desplegament de la UME durant la dana. Missatges entre els dos han acreditat que la unitat va estar disponible des de l'inici, mentres un jutjat investiga els fets.

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.

Pérez Llorca trasllada el suport del Consell a la candidatura del belenismo com a Patrimoni de la UNESCO

El Consell ha recolzat la candidatura del belenismo a la Llista Representativa de la UNESCO i ha animat a visitar els pesebres de la Comunitat. La Generalitat està elaborant l'expedient al costat del Govern, Itàlia i 14 comunitats, amb presentació prevista al març.

El València Basket reunix més de 500 aficionats en el seu entrenament nadalenc obert

L'equip masculí va obrir les portes de l'Alqueria del Basket i va reunir 500 seguidors, amb un altre centenar a l'espera. López-Arostegui va completar quasi tota la sessió i podria tornar davant Morabanc Andorra.

L’IVAM proposa un Nadal amb Cristina García Rodero, Kara Walker i Andrea Canepa

L'IVAM reunix estes festes una agenda amb Cristina García Rodero, Kara Walker i Andrea Canepa, al costat de col·lectives i permanents. Horari especial el 31 i tancaments l'1 i 6 de gener

Cinc persones rescatades en l’incendi d’una vivenda a Quart de Poblet

Cinc persones han sigut rescatades d'un edifici de Quart de Poblet després de declarar-se un incendi en una vivenda de la primera planta. També s'ha posat fora de perill a un gos.