El ‘passaport COVID’ estarà vigent a partir de l’1 de juliol

 

Brussel·les ha acordat la posada en marxa i les condicions del ‘passaport covid’ amb l’objectiu que estiga funcionant «com més prompte millor», ja que permetrà els viatges i la mobilitat a Europa.

La reunió ha sigut decisiva per a aprovar el passaport covid. Les negociacions estaven «bastant avançades» pel que esta podria ser la reunió definitiva, encara que continuen demanant que les proves PCR siguen gratuïtes, alguna cosa que Espanya va admetre que «era difícil d’assumir», tal com va afirmar la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, que va indicar que la despesa que «més preocupa» és poder sustentar «el sector turístic».

L’Eurocambra vol que estos test siguen gratuïts per als turistes que es vulguen desplaçar per la Unió Europea i que el certificat covid eximisca de realitzar una quarantena. Amb esta mesura pretenen evitar «la discriminació» entre els turistes que podran viatjar per haver rebut la vacuna contra la COVID-19 sense cost.
Turistes de fora de la UE

El passaport covid a més de permetre recuperar el turisme dins de la Unió Europea, també permetrà el turisme de fora de la UE, ja que Brussel·les ha fet un pas avant amb els passatgers fora de les fronteres de la UE i s’espera que en els pròxims dies es puga rebre als turistes estrangers després de més d’un any, encara que hauran de presentar que han rebut la vacuna contra el coronavirus, almenys, 14 dies abans de viatjar.
 

Últimes notícies

L’Elx, amb deu jugadors, sorprén l’Espanyol a Cornellà

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium malgrat jugar amb deu des del minut 6, amb doblet de Fer Niño i gol de Valera.

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.