Rússia autoritza les proves de la vacuna contra el Covid-19 en majors de 60 anys

 

Rússia autoritza les proves clíniques de la vacuna contra el nou coronavirus Sputnik V en majors de 60 anys, segons han informat este dimecres les autoritats sanitàries russes.

 

«El Ministeri de Sanitat de Rússia ha autoritzat este dimarts els estudis clínics de la bovina Sputnik V, feta pel Centre d’investigacions epidemiològiques i microbiologia Gamaleya. En la investigació (…) participaran 110 voluntaris amb edats superiors als 60 anys», ha anunciat l’entitat en un comunicat.

 

Segons el ministeri, l’objectiu de la investigació consistix en ampliar «les possibilitats d’aplicació de la vacuna entre els grups de major edat de la població, que afronten un major risc». La vacuna russa Sputnik V, que està basada en adenovirus humans, es troba en la fase III de proves, després d’haver rebut el registre en l’agost passat.

 

La fase I i II van concloure sense efectes adversos importants i amb una resposta immune estable en el 100% dels participants, segons el Fons d’Inversions Directes de Rússia (FIDR). Rússia espera vacunar contra el Covid-19 a entre el 70 i 80% de la seua població en un termini de 9 a 12 mesos, segons va afirmar a finals de setembre passat Alexandre Ginzburg, director del Centre Gamaleya, creador d’esta vacuna. 

Últimes notícies

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Paiporta, un dels municipis més castigats per la DANA, acollirà diumenge una manifestació convocada per més de 200 entitats per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Centenars d'entitats han convocat per a diumenge una manifestació a Paiporta, un dels municipis més afectats per la DANA, per exigir la supressió de l'aforament de l'expresident Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón després de la dana

Paiporta, un dels municipis més afectats per la dana, acollirà diumenge una nova manifestació per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el deteriorament pendent de reparar.

Dotze persones ateses per un incendi en una vivenda a València: una dona continua ingressada

Dotze persones han sigut ateses per un incendi en una vivenda de la plaça poeta Badenes de València. Una dona de 66 anys continua ingressada a l'Hospital La Fe amb cremades de segon grau i inhalació de fum.