20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La valenciana, entre les autonomies que menys PCR i proves ràpides fan a la població

Prova del coronavirus

El Ministeri de Sanitat ha publicat l’informe amb les taxes per comunitats | Pixabay

 

El Ministeri de Sanitat ha publicat un informe que mostra el total de proves PCR i de tests ràpids que s’han fet en Espanya desglossat per comunitats autònomes. Este document també assenyala el número de proves que s’han fet en l’última setmana, entre el 15 i el 21 de maig, i l’increment que ha suposat.

 

En Espanya, s’han fet un total de 2,2 milions de proves i, d’elles, 302.086 en l’última setmana, el que suposa que han augmentat, de mitjana, un 16%, però no han crescut en totes les autonomies per igual. La regió a on més han augmentat les proves PCR ha sigut Aragó (un 23%) i per darrere d’esta es troben la Comunitat Valenciana i Andalusia amb un 20%, per damunt de la mitjana estatal.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

PCR per comunitats autònomes

Proves PCR fetes per comunitats autònomes | València Diari

 

A pesar de què estes xifres deixen al territori valencià en una bona posició, no és, ni de lluny, la regió a on més proves s’han fet. Tenint en compte el número de proves per cada 1.000 habitants (el millor índex per a vore realment quantes proves s’han fet a la població), és la Rioja la comunitat que més PCR ha fet (93,6/1.000 hab.), seguida del País Basc (81,2) i Astúries (80,7). A nivell valencià, s’han fet 187.257 PCR, cosa que es traduïx en 37,5 proves per cada 1.000 habitants, situant-se per davall de la mitjana estatal (47,2), i en el lloc número 12 de 19.

 

Tests ràpids per comunitats autònomes

Tests ràpids per comunitats autònomes | València Diari

 

Quant als tests d’anticossos, coneguts com a tests ràpids, en Espanya, se n’han fet 1,3 milions (28,3 per cada 1.000 habitants). Respecte a estes proves, la regió que més n’ha fet per cada 1.000 habitants és Castella i Lleó (90,7), seguida de Navarra (67,2) i Ceuta (61,1). En el territori valencià, en canvi, s’han fet 91.322 tests ràpids, 18,3 per cada 1.000 habitants, per davall també de la mitjana i en el lloc 17 de 19.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.