7.6 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Daesh podria estar interessat en captar controladors aeris i pilots per a cometre atemptats

Un controlador aeri radicalitzat podria suposar una gran amenaça | Cedida

 

El gihadisme continua sent una de les majors preocupacions dels diferents departaments de seguretat i policials del món, inclòs el departament de Seguretat Nacional d’Espanya. Al-Qaeda va marcar una fita per a eixa classe de terrorisme amb l’atemptat de Nova York de les Torres Bessones, l’11 de setembre del 2001. Ara, es tem que altres grups com Daesh vullguen repetir la jugada tornant a utilitzar un avió com a arma.

 

Els terroristes han fet una clara amenaça contra el trànsit aeri, fins i tot al del nostre país. És per això que estaria dins de la seua estratègia «la captació i radicalització ideològica dirigides a personal vinculat amb l’entorn aeri». Això inclouria a «tripulacions, controladors aeris i treballadors d’aeroports, per a induir-los o coaccionar-los a participar, planejar i cometre actes terroristes».

 

Altres formes d’atemptar en el nostre espai aeri

No obstant això, eixa no seria l’única manera en què els membres de Daesh s’estarien plantejant diferents atemptats. Seguretat Nacional veu com una clara amenaça l’ús que puguen fer d’aeronaus no tripulades, és a dir, els drons. Els drons poden ser utilitzats per a provocar accidents o per a atacar des de l’aire, tirant explosius o armes químiques o bacteriològiques.

 

En el mateix informe sobre seguretat aeroespacial, es contempla la possibilitat que els grups terroristes duguen a terme alguna classe de sabotatge aeri. A través de programari informàtic, es podria buscar la fallada d’un avió o el boicot a una torre de control.

 

L’ISIS pretén cometre un atemptat en l’aire | Revista Dabiaq

 

Finalment, recorden que eixes cèl·lules gihadistes poden tindre accés a armes de destrucció massiva. Més de 30 països, expliquen, disposen de míssils que els permeten atacar a desenes de quilòmetres del seu objectiu. Que estes armes puguen caure en mans terroristes és una realitat, a més que el mateix Daesh ha confirmat que compta amb els seus propis llançamíssils, tot i que són bastant rudimentaris.

 

Com previndre possibles atemptats d’esta classe

Evitar esta classe d’amenaces terroristes passaria, segons el Departament de Seguretat Nacional, per la coordinació de totes les administracions i departaments que tinguen competències en l’espai aeri. Fa falta una anàlisi de possibles riscos i prendre mesures contra «ciberatacs o actes terroristes» en aeroports o en avions. 

 

Sol·liciten que es creen canals de distribució d’intel·ligència sobre amenaces específiques en el sector aeri espacial i sobre les noves tècniques que preparen els terroristes. Un punt clau ha de ser també l’augment de «la seguretat del personal que treballa o opera en les instal·lacions aeroportuàries», establint uns nivells de seguretat d’accés a les àrees més sensibles.

 

L’objectiu a escala nacional és vetlar per la seguretat dels més de 266 milions de passatgers que volen cada any. És primordial estar preparat contra una amenaça que també perjudicaria un dels nostres motors econòmics com és el turisme, perquè el 80% dels estrangers que ens visiten arriben a Espanya amb avió.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.