Detinguts a Calp cinc hòmens per una sèrie de robatoris de rellotges de luxe a Madrid, Port Banús i Benidorm

La Policia Nacional ha detingut a Calp (Alacant) a cinc hòmens acusats d’integrar un grup dedicat al robatori de rellotges d’alta gamma en diverses localitats turístiques. Segons la investigació, actuaven a Madrid, en la zona de Port Banús a Marbella (Màlaga) i a Benidorm, sempre amb un mateix objectiu: despullar a les víctimes de rellotges d’elevat valor econòmic, un d’ells taxat al mig milió d’euros.

Als cinc arrestats se’ls atribuïxen tres robatoris amb violència i intimidació i un furt, delictes pels quals ja han ingressat a la presó provisional. Esta mesura cautelar reflectix la gravetat que es concedix a esta mena d’assalts, en els quals es combina l’alt valor dels efectes sostrets amb l’ús de força o amenaces contra les víctimes.

Cadena de robatoris en hotels i zones turístiques

La investigació es va posar en marxa el 17 d’abril, després del violent robatori d’un rellotge de luxe valorat en 500.000 euros a la porta d’un hotel del districte madrileny de Retir. Els agents van constatar que els assaltants van triar un entorn d’alta presència turística i de poder adquisitiu elevat, on és més habitual trobar rellotges d’estes característiques.

L’endemà passat, els investigadors van detectar un robatori de característiques molt similars en un hotel de Port Banús, un dels principals nuclis turístics de Marbella. El patró es repetia: una víctima que portava un rellotge exclusiu, un entorn hoteler i l’ús de violència o intimidació per a arrabassar-li la peça en qüestió de segons, aprofitant el factor sorpresa.

El 22 d’abril es va registrar un altre robatori a Benidorm que encaixava amb el mateix modus operandi, la qual cosa va reforçar la hipòtesi que es tractava d’un grup itinerant que es desplaçava entre destins molt concorreguts. A més, els agents van vincular estos fets amb un assalt ocorregut el 27 de desembre de 2025 en el districte madrileny de Centre, també relacionat amb el robatori d’un rellotge d’alta gamma.

La connexió d’estes dates i llocs va permetre als investigadors traçar un recorregut delictiu que unia diferents ciutats, totes amb gran afluència de turistes i presència d’establiments hotelers de nivell mitjà i alt. Este tipus d’escenari facilita que els autors es mesclen amb l’entorn sense cridar l’atenció abans d’actuar i els oferix múltiples vies de fuita després dels robatoris.

Localització en apartaments de Calp i registres

En creuar totes les perquisicions i analitzar els moviments dels sospitosos, els investigadors van determinar que el grup s’havia allotjat en uns apartaments de Calp (Alacant). Este detall va ser clau per a tancar el cércol sobre ells, ja que indicava un punt fix de retorn després dels desplaçaments a Madrid, Port Banús i Benidorm.

Els agents van localitzar finalment als cinc hòmens en estos apartaments i van procedir al seu arrest. Durant els registres practicats en l’immoble es van intervindre dos rellotges d’alta gamma i un d’imitació, tots ells sostrets. La presència d’una peça falsificada al costat de les originals suggerix que podia utilitzar-se per a confondre a les víctimes o per a intentar vendre-la com a autèntica en un mercat de segona mà, encara que l’objectiu principal del grup eren els rellotges d’alt valor.

Un dels rellotges recuperats ja ha sigut retornat al seu legítim propietari, la qual cosa suposa un primer resultat directe de l’operació policial. La resta de les peces intervingudes es mantenen sota custòdia a l’espera de ser plenament identificades i relacionades amb els diferents robatoris atribuïts al grup, dins del procediment judicial obert després del seu ingrés a la presó provisional.

Últimes notícies

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.